تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آغاز دور دوم مذاکرات ایران و آژانس در تهران

دور دوم مذاکرات ایران و بازرس ارشد آژانس بين‌المللي انرژي‌اتمي که از روزگذشته آغاز شده است، امروز (سه‌شنبه) پشت درهای بسته از سر گرفته شد.

اولي هاينونن، معاون محمد البرادعي در امور پادمان‌ها به همراه هرمن ناكارات مسئول بخش منطقه‌اي پادمان آژانس، در اين مذاكرات حضور دارند.

خبرگزاري ایسنا اعلام كرد اولي هاينونن كه روز گذشته وارد ايران شده است با جواد وعيدي معاون شوراي عالي امنيت‌ملي ايران پشت درهاي بسته، دومین دور مذاکرات خود را آغاز کرده است.

هاينونن روز چهارشنبه پس از دو روز برگزاري نشست با وعيدي تهران را ترك خواهد كرد و قصد ندارد از هيچ‌يك از تاسيسات هسته‌اي ايران بازديد كند.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، علي‌اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس انرژي‌اتمي هم گفت که هدف از ديدار هاينونن پيشبرد همكاري ميان ايران و آژانس است.

پیشتر هاینونن در نشست غیرعلنی با دیپلمات‌های مستقر در آژانس درششم اسفندماه سال گذشته در وین، مدارکی در خصوص احتمال تحقیقات ایران در خصوص چگونگی استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای ساخت کلاهک هسته‌ای ارائه کرده بود.

ايران اين اطلاعات را بي‌پايه، تقلبي و نامربوط توصيف كرده است. با اين حال آژانس خواستار توضيح ايران در اين باره شده تا قادر شود به بازرسي‌های خود درباره برنامه هسته‌اي ايران پايان دهد.

محمد البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفته است جهان بايد اطمينان يابد ايران برنامه تسليحات هسته‌اي ندارد.

خبرگزاری ايرنا روز گذشته نیز به نقل از يك مسئول این کشور اعلام كرد تهران ارزيابي خود را درباره اين مسئله به آژانس ارائه كرده است.

در همین رابطه
معاون البرادعی وارد تهران شد

سفر قریب‌الوقوع معاون البرادعی به تهران

تهران ادعاهای آژانس را رد کرد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)