تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دستگیری شش روزنامه‌نگار و دانشجو در اردبیل

شش روزنامه‌نگار و دانشجو در استان اردبیل به اتهام «ترویج قومیت‌گرایی» از سوی نهاد‌های امنیتی این استان دستگیر شدند.

این عده متهم هستند که از سال ۱۳۸۵ تاکنون در برپایی «تظاهرات قوم‌گرایانه» در شهر‌های مختلف این استان دخالت داشته‌اند.

به گزارش رادیو زمانه، بهروز علیزاده، ودود سعادتی و رحیم غلامی (روزنامه‌نگار) و آیدین قره‌باغی، اردشیر کریمی خیاوی و مهدی کیانی (دانشجو) شش فعال مطبوعاتی و دانشجویی هستند که در هفته‌های اخیر بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند.

گزارش‌های دیگر از اردبیل حاکی است که در روزهای اخیر تعداد دیگری از فعالان قومیتی در این استان بازداشت شده‌‌اند که تاکنون هیچ اطلاعی از آنان در دست نیست.

همچنین گزارش می‌شود، در روزهای اخیر اکثر دستگیرشدگان اعتراض‌های خیابانی خرداد سال ۸۵ اردبیل، تحت کنترل محسوس نیرو‌های امنیتی قرار دارند به آنها گفته شده است که مراقب حرکات خود باشند.

مناطق مختلف استان‌های آذری‌نشین از جمله اردبیل اوایل خرداد سال ۸۵ در اعتراض به یک مطلب منتشر شده در روزنامه ایران دستخوش حوادث ناگواری بود.

نظرهای خوانندگان

yashasin azerbyjan

-- masudrurk ، Apr 23, 2008 در ساعت 12:16 PM

نوشته اید ،
به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند ؟!.
هیچ اطلاعی از آنان در دست نیست ؟!.
ایا انتظار دیگری نیز میتوان از اینان داشت ؟!. گرچه برای انان فرقی ندارد که همه بدانند و یا ندانند که بازداشت شدگان در کجا نگهداری میشوند ؟! و ایا با انان مثل ادم رفتار میشود ؟! .
نه انکه خیلی عین خیالشان هست که با بیشرمی و درنده خوئی دست به تفتیش عقاید بزنند و بازداشت بکنند و به زندان بیاندازند و اعدام بکنند !.

-- داوید. ، Apr 23, 2008 در ساعت 12:16 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)