تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست آزادی سه دانشجوی زندانی از هاشمی شاهرودی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با صدور اطلاعیه‌ای از آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه‌قضائیه خواست در حکم محکومیت زندان سه تن از دانشجویان امیرکبیر بازنگری شود.

احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان سه دانشجوی دانشگاه امیرکبر هستندکه هفته گذشته به اتهام «توهین به اسلام» جمعا به هفتاد و هشت ماه زندان محکوم شدند.

در اطلاعیه این کمپین فعال در امور حقوق بشرکه در برخی از سایت‌های اینترنتی منشتر شده، به نقل از محمد‌علی دادخواه وکیل دانشجویان از قوه ‌قضائیه خواسته شده است که این حکم مورد بازبینی قرار بگیرد. وکیل این دانشجویان معتقد است: «حکم تجدید‌نظر در سایه فقدان کامل شواهد صادر شده است.»

سه دانشجوی مذکور به اتهام آن‌چه مقامات قضایی «تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، نشر اکاذیب و سایر اتهامات» عنوان کرده‌اند، از اردیبهشت ماه سال هشتاد و شش تاکنون در زندان به‌سر می‌برند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در اطلاعیه خود در مورد «هزینه‌های» جمهوری اسلامی از صدور چنین احکامی در مجامع جهانی، می‌آورد: «ناکامی ایران در رعایت جانب عدالت در این پرونده، باعث بدنامی این کشور خواهد شد.»


پیشتر گروه‌های حامی حقوق‌بشر از جمله دیده‌بان حقوق‌بشر مستقر در نیویورک و خانواده‌های این سه‌دانشجو با ارسال نامه‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای خطاب به مسئولان قضایی ایران، خواستار آزادی این دانشجویان شده بودند.

این کمپین در پایان با «غیرمشروع» خواندن روند محاکمه این سه دانشجو، خطاب یه آقای شاهرودی آورده است که قوه قضائیه نیز دراین پرونده یک قربانی است.

در همین رابطه
سه دانشجوی دانشگاه امیر کبیر به زندان محکوم شدند

دادخواهی مجدد خانواده سه دانشجوی امیرکبیر از شاهرودی

وزیر اطلاعات: دانشجویان به صراحت نظرات خود را بیان کنند

دادخواهی خانواده‌های زندانیان امیرکبیر از آیت‌الله شاهرودی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)