تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دانش‌جعفری دلایل برکناری​اش از وزارت اقتصاد را اعلام کرد

داوود دانش‌جعفری وزیر امور اقتصادی و دارائی دولت محمود احمدی‌نژاد یکی از مهمترین دلایل برکناری خود از این سمت را «اختلاف با رئیس‌جهور در برخی از تصمیم‌گیرهای اقتصادی» عنوان کرد.

دانش‌جعفری در گفت وگو با هفته نامه شهروند امروز اعلام کرد که علت اصلی برکناری‌اش اختلاف نظر با محمود احمدی‌نژاد در برخی تصمیم‌گیری‌ها، مخالفت دو جریان درونی در دولت و البته برکناری ناگهانی اعضای هیات مدیره بیمه ایران بوده است.

وزیر اقتصاد در گفت وگو با این نشریه نزدیک به اصلاح طلبان گفت که در طول مدت حضورش در دولت نهم، بارها به رئیس‌جمهور در مورد سیاست‌هایی که در پیش گرفته، انتقاد کرده است.

دانش‌جعفری اعلام کرد: «من واحمدی نژاد درمورد برخی مسایل اشتراک نظر نداشتیم. درمقطعی فکر می‌کردم میان من ورئیس‌جمهور اعتماد لازم وجود ندارد؛ درجریان برکناری ناگهانی اعضای هیات مدیره بیمه ایران که بدون اطلاع من انجام شد، استعفا کردم اما رئیس‌جمهور نپذیرفت و پس از آن پرونده کناره گیری من بازماند.»

دانش‌جعفری همچنین ضمن اشاره به نقش گروه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد در انحصاری شدن پست‌ها افزود: «دو گروه مخالف حضورمن در کابینه بودند. اول اصول‌گرایان مخالف اقتصاد آزاد و بعد مشاوران جوان رئیس‌جمهور.»

وی همچنین از اصرار احمدی‌ نژاد بر قرض الحسنه شدن همه بانک‌های کشور به ویژه بانک ملی خبر داده وگفت: «من وخیلی از کارشناسان اقتصادی نسبت به عواقب این طرح هشدار داه‌ایم، اما رئیس‌جمهور همچنان علاقه دارد همه بانک‌های کشور از جمله بانک ملی را به بانک قرض الحسنه تبدیل کند.»

کار دانش‌جعفری در سمت وزارت اقتصاد سه​شنبه گذشته رسما پایان یافت و حسین صمصامی معاون برنامه ریزی او سرپرستی این وزارت را به عهده گرفت.

نظرهای خوانندگان

سیاستهای زیگوتیک و من درآوردی احمدی نژاد کشور ایران را هر روز بیش از پیش به ورطه ویرانی می افکند. ای کاش انسانهای عاقلی از این نادانیها جلوگیری می کردند.

-- مهتاب ، Apr 20, 2008 در ساعت 02:28 PM

اقای دانش جعفری کارنامه ات درخشان است خدا یارونگهدارت باد

-- بدون نام ، Apr 26, 2008 در ساعت 02:28 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)