تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مردودی یک بیستم دانش‌آموزان ایرانی

سالانه یک بیستم دانش آموزان ایرانی مردود می‌شوند که این موضوع ضرر ۳۸۰ میلیاردتومانی برای نظام آموزشی ایران به همراه دارد.

به گزارش ایسنا این در حالی است که تعداد مردودي سالانه در نظام آموزش و پرورش مالزي، يک صد و بيست و پنجم، چين يک دويست و پنجاهم و استراليا يک دوهزارم است.

در سال تحصیلی ۸۶-۸۷ حدود ۱۴ ميليون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۱۵۰ هزار مدرسه کشور تحصيل می‌کنند که از اين تعداد حدود ۱۰ ميليون و پانصدهزار نفر تحت پوشش آموزش عمومي قرار دارند.

بدین ترتیب آمار مردوی سالانه هفتصد و ۱۰هزار نفر است که به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش ایران رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

افت تحصیلی یکی از مشکلات عمده نظام‌های آموزش و پروش است که باعث زیان به امکانات دولتی و آموزشی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پروش، همچنین نسبت به ترویج عقاید منحرف هشدار داد و افزود: «در برخي مراکز پيش‌دبستاني، سعي در اشاعه و ترويج عقايد منحرف همچون فرهنگ‌ بهائيت، عقايد گروه‌هاي معارض نظام و عرفان کاذب بوده‌است.»

نظرهای خوانندگان

من خودم یه معلم هستم .
این آماری که شما میگی واقعیت نداره و آمار وحشتناک تر از این حرفهاست چون همیشه موقع تصیییح اوراق امتحانی مدیران سر میرسن و میگن که از اداره دستور دادن که برگه ها رو با تساهل تصییح کنین چون اوضاع خوب نیست و امار مردودی ها بالاست و به نظر من این قضایا هیچ ربطی به وضعیت معیشتی معلمان نداره و قضیه بغرنج تر از این حرفهاست.

-- sam ، Apr 18, 2008 در ساعت 03:46 PM

مردودی دانش آموزان یک فاجعه آماری است.
ولی اینکه نظام آموزشی ما دانش آموزان را تعمدا بی سواد و بی دانش و با دانش خطا تربیت می کند، قابل بیان به آمار نیست و تنها از رهگذر یک تحقیق علمی و بی طرفانه قابل اثبات است. راه کار بماند. تازه فاجعه در اینجاست که دانش آمزان کم دانش و با دانش خطای امروز معلمان نسل آینده اند.
ما هر ساله شاهد افت آموزشی و پرورشی هر بیشتر نسل جوان و نوجوان خواهیم بود . فاجعه در اینجاست.

-- از وراث مالک دوزح ، Apr 18, 2008 در ساعت 03:46 PM

نکته ظریف!! این جاست که کسانی هم جز یک هشتادم بقیه هستند عموما بی سواد هستند و مستحق مردودی، دردناکه که من اولین تحقیق جدی زندگیم را در قالب پایانامه کارشناسی ارشد انجام می دهم و به زودی به جرگه تحصیل کردگان!! خواهم پیوست.

-- نور ، Apr 19, 2008 در ساعت 03:46 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)