تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برداشت بدون مجوز دولت از حساب ذخیره ارزی

الیاس نادران نماینده محافظه‌کار مجلس ایران، دولت محمود احمدی‌نژاد را به «برداشت بدون مجوز ۸۴۰ میلیون دلار از حساب ذخیره‌ای ارزی» متهم کرد.

آقای نادران در گفت وگو با خبرگزاری فارس، گفت که برداشت بدون مجوز دولت از صندوق ذخیره ارزی «صرف تأمين كالاهايي غيرضروري شده» است.

پیشتر احمد توکلی نماینده محافظه‌کار و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم از دولت خواسته بود در صورتی که بدون مجوز اقدام به برداشت منابع مالی از این حساب کرده است، توضیح دهد.

پیش از این در ۲۰ فرودین ماه سال‌جاری دولت از مجلس درخواست برداشت يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلاري از حساب ذخيره ارزي کرده بود که با مخالف نمانیدگان مواجه شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در دفاع از این اقدام مجلس گفت: «مجلس بدليل نگراني از بابت افزايش نقدينگي و آثار تورمي ناشي از آن، با اين لايحه مخالفت كرد.»

این در حالی است که در روز‌های اخیر رسانه‌های ایران، از انتقاد گسترده مراجع مذهبی از سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد خبر داده‌اند.

در پاسخ به این انتقاد‌ها، محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته در قم باردیگر با متهم کردن چند جریان سیاسی مخالف دولت نهم و عذرخواهی از مردم، خبر از وجود دست‌های فاسدی برای سرنگون کردن دولت خود خبر داد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)