تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شرکت دو تیم کشتی آمریکا در مسابقات جام تختی

خبرگزاری فارس در گزارشی از حضور دو تیم کشتی از ایالات متحده در جام بین‌المللی تختی در ایران خبر داد.

این برای چندمین بار است که تیم کشتی آزاد آمریکا در مسابقات جام تختی شرکت می‌کند. تیم کشتی آمریکا در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار در این جام شرکت کرد.

به‌گزارش این خبرگزاری، علاوه بر حضور دو تیم از آمریکا، تیم قدرتمند روسیه نیز اعلام آمادگی خود را برای حضور در این دوره از رقابت‌ها که روز‌های ۱۶ و ۱۷ خرداد ماه آینده در کرمانشاه برگزار خواهد شد، اعلام کرده است.

هاشم درویشی رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه به خبرگزاری فارس گفت: «آمریکایی‌ها با دو تیم به همراه تیم ملی روسیه در این مسابقات شرکت خواهند کرد.»

اسامی دیگر کشور‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات هنوز اعلام نشده است.

در ژانویه سال گذشته نیز آمریکا ۲۰ ورزشکار خود را برای شرکت در رقابت‌های جام خلیج‌فارس به ایران فرستاد که با استقبال گرم ایرانی‌ها مواجه شدند. از زمان انتخاب محمود احمدی‌نژاد به ریاست‌جمهوری، این نخستین تیم آمریکایی بود که به ایران سفر کرد.

در دوران رییس‌جمهور محمد خاتمی تیم‌های کشتی آمریکا از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ به تناوب در رقابت‌های ورزشی ایران شرکت داشتند و تیم‌های ایرانی نیز به آمریکا اعزام می‌شدند.

کشتی‌گیران ایرانی هم بارها برای شرکت در مسابقات مختلف به آمریکا سفر کرده‌اند که اولین آن در سال ۱۹۹۵ برای شرکت در مسابقات جهانی آتلانتا بود و آخرین بار آن در سال ۲۰۰۱ در بالتیمور صورت گرفت.

در سال‌های اخیر با وجود تنش در روابط ایران و آمریکا مبادلات ورزشی میان دو کشور جریان داشته است و در حال حاضر چند بازیکن آمریکایی عضو تیم‌های بسکتبال باشگاه‌های ایران هستند.

نظرهای خوانندگان

جالبه . دیپلماسی کشتی

-- فرزان ، Apr 19, 2008 در ساعت 01:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)