تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تعطیلی کمیته مسلمانان پیشین در هلند

کمیته مسلمانان پیشین در هلند تعطیل می‌شود.

احسان جامی، عضو ایرانی‌تبار یکی از شوراهای شهری هلند که ریاست این کمیته در هلند را بر عهده دارد این خبر را روز گذشته اعلام کرد.

به گزارش روزنامه دپــِرس هلند، وی که علت تأسیس این کمیته را «کمک به مسلمانان از دین‌برگشته» اعلام کرده‌بود، در مورد علت تصمیم خود برای تعطیلی این کمیته گفت: «مسلمانان از ترس واکنش‌ها در جهان اسلام، جرئت نخواهند کرد از دین برگردند. این کمیته به خاطر تهدیدات مکرر از سوی مسلمانان با شکست روبه‌رو شده. افراد به هراس افتاده‌اند و تنها حاضرند در خفا با کمیته همکاری کنند.»

احسان جامی از طریق حزب کارگر هلند به شورای شهر فوربورخ در غرب هلند وارد شد ولی پس از کشمکش با این حزب در مورد اظهارات تندش نسبت به اسلام، فراکسیونی یک‌نفره تأسیس کرد.

به گزارش روزنامه آلخِمِینه داخ‌بلاد، جامی در حال مذاکراتی برای شرکت در انتخابات بعدی پارلمان هلند به عنوان نماینده یکی از احزاب کنونی این کشور است. وی هنوز نام حزب مربوطه را اعلام نکرده‌است.

احسان جامی چندی پیش اعلام کرده‌بود که فیلمی کارتونی در مورد زندگی محمد، پیامبر اسلام ساخته‌است ولی پس از تهدیدات از سوی مسلمانان و همچنین به درخواست وزیر دادگستری هلند از پخش این فیلم صرف نظر کرد.
------------

در همین ارتباط:
هلند و جنجال عمومی برای گرایش شخصی

نظرهای خوانندگان

آقای احسان جامی اگر شما در اروپا مخالف حرکت های ارتجاعی شده اید خیلی از ایرانی ها سالها در زیر شکنجه هم از مسلمانان ارتجاعی و خشونت طلب ترسی نداشته اند. بحث و حرکت شما مطرح شدن خودتان است نه کمک به کسی؟!
تا به حال شما چه حرکتی را در مقابل رزیم جمهوری اسلامی انجام داده اید که حال افرادی زیر پرچم شما سینه بزنند.
شما که عضو حزب کارگر بودی و با راست ترین رهبر حزب دست راستی اعلامیه می دهید فکر می کنید مردم با تو همکاری کنند

-- شوان ، Apr 17, 2008 در ساعت 02:57 PM

این هم از اون حرفاست! معلوم نیست هدف از این کار همون اول چی بوده که اقا تصمیم گرفته حالا تعطیلش کنه. من فکر می کنم نفس این جنجال توهین به پیامبر صرفا با هدف جلب توجه و در مورد این آقا کسب قدرت بوده.
به هر حال قیامتی هست و روز حسابی.
به خواست خدا تمامی این اعمال ضد خدایی و شیطانی دوامی نخواهند داشت.
خدا وعده داده دینش رو حفظ کنه چه ما موجودات فانی دلمون بخواد چه نخواد!

-- بی نشان ، Apr 17, 2008 در ساعت 02:57 PM

البته اين كميته و آقاى جامى براى جاه طلبى سياسى تشكيل شده بود . ولى مسلمانان هم ميبايستى از بسيارى از قوانين و احكام بربريت خود كه مطابق زندگى اين دوره نيست دست بردارند . نقد و انتقاد درست از اشتباهات پيامبر محمد ، حقوق زنان ، حق تغيير دين و ... همگى موارد بايد با منطق برخورد شود و نه با وحشيگرى و آتش زدن و داد كشيدن ... مهران / آمستردام

-- mehran ، Apr 18, 2008 در ساعت 02:57 PM

آنها که آتشبیار جنگهای مذهبی هستند بدانند که مردم فریب آنها را نخواهند خورد

-- بدون نام ، Apr 18, 2008 در ساعت 02:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)