تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سه تجمع اعتراض‌آمیز کارگری در ایران

بیش از ۱۴۰۰ کارگر کارخانه‌های تولیدی «فرنخ و مه نخ»، «نازنخ» و شرکت «بهداشتی مینا» در اعتراض به عدم دریافت مطالبات و مشکلات شغلی دست به تجمع اعتراضی مقابل واحدهای تولیدی خود زدند.

به گزارش سایت دسترنج (نزدیک به خانه کارگر)، در یکی از این تجمعات، بیش از ۴۰۰ کارگر شرکت «بهداشتی مینا» در اعتراض به مشکلات کاری و شغلی خود صبح امروز در مقابل کارخانه دست به تجمع زدند.

علی کریمی یک فعال کارگری در قزوین با بیان این خبر به دسترنج گفته است که هزار کارگر شاغل در دو واحد تولیدی فرنخ و نازنخ نیز در دو روز گذشته با تجمع اعتراضی در مقابل کارخانه مطالبات چندین ماهه خود را خواستار شده بودند.

در هفته گذشته نیز تجمع اعتراض‌آمیز کارگران لاستیک البرز در جاده ساوه با دخالت نیروهای پلیس ضد شورش یه خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس با تخریب دیوارها و ساختمان نگهبانی معترضان را بازداشت کردند.

پس از این اتفاق، علیرضا محجوب نماینده عضو خانه کارگر در مجلس، در تذکری آیین‌نامه‌ای به وزیر کشور خواستار آزادی معترضان و پرداخت مطالبات معوقه آنان شد.

به گزارش دسترنج، هم اکنون تمام کارگران لاستیک البرز به استثتای یک معترض آزاد شده‌اند.

تجمع خانه کارگر در شب انتخابات
همچنین خانه کارگر ایران اعلام کرد که در روز پنجم اردیبهشت تجمعی را در آرامگاه آیت‌الله خمینی برگزار خواهد کرد.

بنا به گزارس سایت دسترنج، این تشکل با ارسال دعوتنامه‌هايي كارگران را براي گردهمايي در تاريخ پنجم ارديبهشت در آرامگاه آیت‌الله خمینی دعوت كرده‌است.

در عین حال خبرگزاری فارس در گزارشی زمان برپایی این تجمع را بی‌ارتباط به انتخابات دور دوم مجلس ندانست و مدعی شد که تجمع کارگران به دلیل وجود برخی کاندیداهای نزدیک به خانه کارگر در مرحله دوم انتخابات است.

انتخابات مرحله دوم هشتمین دوره مجلس ایران ششم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

فارس در همین حال، در تماس با یک عضو هيأت اجرايي خانه كارگر از وی درباره علت انتخاب زمان این تجمع سؤال کرد و وی ارتباط این تجمع با انتخابات را تکذیب کرد.

حسن صادقي به فارس گفته است که تجمع خانه كارگر در مرقد امام ربطي به انتخابات ندارد و گردهمايي به مناسبت اولين روز هفته كارگر بر اساس جدول زماني از قبل برنامه‌ريزي شده‌است.

معاون دبيركل خانه كارگر در امور استان‌ها افزود: «هيچ يك از كانديداهاي خانه كارگر در اين گردهمايي سخنراني نمي‌كند و اساساً يك گردهمايي كاملاً كارگري است.»

گفتنی‌است سهیلا جلودارزاده از اعضای خانه کارگر، به دور دوم انتخابات مجلس در تهران راه یافته‌است.

نظرهای خوانندگان

احتساب جمعیت این این کشور اول و دوم این اخبار غلط محض است و کشور سوم و چهرم نیز خود حساب کنند که برای من اولویت و اولیت مهم است. این حتا برای نظام جمهوری اسلامی هم که پیوسته مظلوم بوده و قربانی اعداد و ارقام کذب کثر شان است که بنا به گزارش رویترز، یا هر کس دیگری بگوییم « در سال گذشته میلادی گذشته ۳۱۷ مورد مجازات اعدام در ایران به اجرا گذاشته شد که پس از چین با ۴۷۰ مورد، بالاترین تعداد است » برای جمهوری اسلامی که اساسش بر پایه ی دیگر کشی و نامسلمان کشی ست حالا مذهبی باشد یا نباشد این رتبه برایش شرمآور است. حکومت ولایت فقیه با فاصله ای نجومی در جهان اولین آدمکش است ، اولین زندانی کن است. جمعیت چین امروز یک ملیارد و سیصد و سی نه ملیون است جمعیت ایران هفتاد و سه تا هفتاد و پنج ملیون است یعنی نوزده برابر کمتر از چین! برای اينکه چین به پای ايران برسد با این جمعیت می بایست پنچاه و نه هزار هفتصد هفتاد و نه نفر آدم بکشد. و برای اینکه اول باشد بایستی یکنفر هم را اضافه بکشد. من اگر سخنگوی حکومت اسلام ناب بودم به اینهمه اجحاف اعتراض می کردم. من اینهمه را به امام امت و کبیر سابق به امام امت و معظم فعلی و امام زمان تبریک و تهنیت می گویم برای آنکه مرده رحمت ایرانی می فرستم و برای آن دوبزرگوار که گفته می شود زنده اند عمر تا آخرالزمان مسئلت دارم. و به کارگران شریف ایران هم درود می فرستم و عرض می کنم که همیشه از دور یا از نزدیک از آنان پشتیبانی کرده و می کنم.

-- یک زن ایرانی ، Apr 17, 2008 در ساعت 03:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)