تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد مجدد مهدوی کنی از دولت

آیت‌الله مهدوی کنی، روحانی بلندپایه محافظه‌کار و نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری به فاصله سه روز، بار دیگر درباره تورم و آنچه که «فرافکنی تقصیرها» نامید به دولت محمود احمدی‌نژاد حمله کرد.

به گزارش ایسنا، وی که در گردهمايي ائمه جماعات در مسجد مطهري سخن می‌گفت، بار دیگر از افزایش قیمت‌ها و گرانی انتقاد کرد و گفت: «در ملاقات خود با آقاي احمدي‌نژاد به ايشان گفتم كه ما را ابزار فرض نكنيد. ما پيش و پس از انقلاب مبارز بوديم و با فساد و آنچه مخالف مصالح دين و كشور است مبارزه مي‌كنيم.»

وی گفت: «در عين حال که نبايد دولت را تضعيف كرد، نبايد چشم‌هاي خود را هم ببنديم و بگوييم همه چيز خوب است.»

دبيركل جامعه روحانيت مبارز، تأكيد كرد: «‌مسئولان كشور بايد كوشش كنند مشكلات مردم حل شود. فرافكني تقصيرها درد مردم را دوا نخواهد كرد، و شكي نيست كه تقصير به گردن همه است. اگر مردم ببينند كه مسئولان در مقام رفع مشكلات هستند و قبول كنند كه مشكلاتي وجود دارد و بخشي از تقصير هم به گردن آنهاست، قدري آرام مي‌شوند.»

آقای مهدوی کنی روز دوشنبه نیز در دیدار با اعضای حزب مؤتلفه اسلامی از دولت به خاطر نادیده گرفتن واقعیت‌ها درباره گرانی و تورم انتقاد کرده بود.

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد دیروز در سخنانی در قم ضمن عذرخواهی از مردم، وجود مشکلات اقتصادی را ناشی از شبکه گسترده‌ای از مافیای قدرت دانست که به باور وی در دولت نیز دست دارد.
------------------

در همین ارتباط:

* احمدی‌نژاد: می‌خواهند دولت مرا به زمین بزنند

* هشدار آیت‌الله مهدوی کنی درباره تورم

* هشدار اتاق بازرگانی تهران درباره افزایش نرخ تورم

نظرهای خوانندگان

آیت الله مهدوی کنی نکته خوبی را اشاره کردند: «ما را ابزار فرض نکنید» ویژگی اصلی «اصولگرایان جدید» ایران ابزاری دانستن دین و روحانیت است. در واقع این وضعیت تداعی کننده واپسین مراحل سلطه کلیسا در اروپای قرون وسطی است که به دلیل ظلمها و تعدّی هایی که به نام کلیسا انجام می گرفت راه برای ورود به عصر سکولاریسم هموار شد.

-- مهتاب ، Apr 17, 2008 در ساعت 12:20 PM

"به گزارش ايسنا، آيت‌الله مهدوي كني در اين مراسم با اشاره به مشكلات اقتصادي كشور اظهار كرد: امروز اگر چه مشكلات مادي براي مردم مخصوصا مردم ايران وجود دارد ولي وظيفه اصلي روحانيون اين است كه فرهنگ مردم را حفظ كنند؛ اگر فرهنگ درست شود بسياري از مشكلات اقتصادي مردم هم حل مي‌شود.
دبيركل جامعه‌ي روحانيت مبارز با بيان اين كه بسياري از گراني‌ها به دليل بي‌فرهنگي مردم است، افزود: مردم به زياده‌طلبي عادت كرده‌اند، آنچه اسلام از قناعت مطرح مي‌كرد كجا رفته است؟ ما هستيم كه بايد مردم را دعوت كنيم و بگوييم‌ اي مردم از زياده‌طلبي دست برداريد. ::
مایه تعجب است که تا بدین حد گزینش شده و در حد تحریف خبرها را نقل میکنید.با دقت در بقیه فرمایشات ایشان کاملن مشخص می شود که بر خلاف این وجهه ای که شما خواسته اید برای ایشان در ست کنید افکار مسموم و پوسیده این فسیل زنده تا به چه حد متعفن و شرم اور است .من این گونه سیاست مشکوک را به نوعی در کلیت خبر رسانی سایت شما می بینم. خواهشمندم نسبت به تصحیح خبر فوق بدون حذف نظر بنده اقدام فرمایید .

-- heidarhoseini ، Apr 17, 2008 در ساعت 12:20 PM

در ضمن بد نیست بگویید اون ساختمون مرکز خرید شیشه ای بزرگ نرسیده به میدون ولی عصر -نبش خیابونی که می خوره به میدون فلسطین- که مسلما قوانین پارکینگ و تراکم رو هم نقض کرده نیز متعلق به جناب مهدوی کنی و امثالهم هست. می خواستین از سیاستهای احمدی نژاد حمایت کنه این آدم.

-- مانی ، Apr 18, 2008 در ساعت 12:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)