تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

۵۱ کشته در انفجار انتحاری در عراق

در حمله‌ای انتحاری به یک مراسم تشییع جنازه در عراق، دست کم ۵۱ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله که روز پنج‌شنبه در مرکز استان دیاله عراق رخ داد، یکی از بزرگترین حملات خشونت‌بار در سال جاری میلادی است.

نجیم عبدالله، از مقامات پلیس استان دیاله عراق گفت: «شخصی در حدود ساعت ۱۱ بامداد به وقت محلی، یک جلیقه انفجاری را در روستای سنی‌نشین بومحمد در نزدیکی شهر العظیم منفجر کرد. این انفجار باعث کشته‌شدن دست کم ۵۱ نفر و زخمی شدن ۲۲ نفر دیگر شد.»

این بمب در درون خیمه‌ای که برای تسلیت‌گویی بر پا شده بود منفجر شد.

بر پایه همین گزارش این تشییع جنازه مربوط به دو تن از افراد محلی می‌شد که دو روز پیش در درگیری مسلحانه با نیروهای القاعده کشته شده‌بودند. یکی از مقامات امنیتی که نخواست نامش فاش شود گفت: «القاعده به خانواده این دو تن، هشدار داده بود تا مراسمی برای آنها برگزار نکنند.»

روستای بومحمد در نزدیکی بعقوبه، مرکز استان دیاله و در شمال میدان نفتی کرکوک واقع است. به گفته مقامات محلی، مردم این روستا ۱۰ روز پیش گروهی را برای مبارزه با القاعده تشکیل داده‌اند.

در ماه‌های اخیر، ده‌ها هزار نفر از سنیان عراقی که پیش از این با سازمان القاعده همکاری می‌کردند گروه‌هایی را برای پیکار با القاعده تشکیل داده‌اند. این گروه‌ها به طوری روزافزود هدف حملات القاعده قرار دارند.

انفجار بومحمد پس از انفجار ۱۷ مارس کربلا که ۵۲ کشته داد، خشونت‌بارترین انفجار عراق در ماه‌های اخیر بوده‌است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)