تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خدیجه مقدم، فعال زن ایرانی آزاد شد

خدیجه مقدم، از فعالان مسائل زنان و عضو کمپین یک میلیون امضا، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه)، ساعت ۱۹ به وقت تهران از زندان آزاد شد.

به گزارش زمانه، آزادی خانم مقدم نه با سپردن وثیقه سنگین یکصد میلیون تومانی که دادگاه تعیین کرده‌بود، بلکه با ضمانت فیش حقوق ماهانه یکی از نزدیکانش انجام شده ‌است.

سایت تغییربرای برابری هم با انتشار خبر آزادی خانم مقدم جزئیات بیشتری را در مورد روند آزادی این فعال امور زنان منتشر کرد.

به نوشته این سایت، خانم مقدم كه هفته گذشته با ورود مأموران پليس امنيت به منزل شخصي‌اش بازداشت شده و هفت روز در سلول انفرادي بازداشتگاه وزرا به سر مي‌برد، روز گذشته با تبديل قرار وثيقه يكصد ميليون توماني به قرار كفالت به زندان اوين منتقل شد.

اين در حالي است كه با وجود انجام كليه امور اداري مربوطه در روز گذشته، به بهانه عدم ارسال نامه آزادي از دادياري امنيت دادگاه انقلاب، خديجه مقدم به زندان اوين منتقل شده و يك شب را نيز در بند عمومي به سر برد.

دادياري امنيت دادگاه انقلاب طي بازجويي‌هاي متعدد از خديجه مقدم اتهام وي را اقدام عليه امنيت ملي، تشويش اذهان عمومي و تبليغ عليه نظام به دليل برگزاري ميهماني و نشست هاي كمپين در منزل شخصي‌اش اعلام كرد.

بر اساس این گزارش خانم مقدم كه در طول مدت بازداشت خود از حق ملاقات با خانواده و وكلايش محروم بود، به جاي انتقال به زندان اوين مدت هفت روز تحت شرايط نامناسب در سلول انفرادي بازداشتگاه وزرا نگه داشته شد.

دستگیری خانم مقدم در هفته اخیر مورد اعتراض دو سازمان حقوق بشری و صدها فعال و کنشگر اجتماعی قرار گرفته بود.
-------------------------

در همین ارتباط:

* اعتراض صدها کنشگر مدنی به بازداشت خدیجه مقدم

* انتقاد دو سازمان حقوق‌بشری از بازداشت خدیجه مقدم

* بازداشت یک فعال جنبش زنان

نظرهای خوانندگان

Dorod bar Khaij va Khaij haye Iran. Bahare ma az emroz shoro mishe...dastato gharg bose mikonam az rahe dour.

-- fati ، Apr 16, 2008 در ساعت 05:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)