تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

الهام: آماده کناره‌گیری هستم

سخنگوی دولت ایران با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، ‌آمادگی خود را برای کناره‌گیری از تمام مسئولیت‌های دولتی اعلام کرد.

این اقدام «غلامحسین الهام» در واکنش به تصویب طرح یک فوریتی مجلس شورای اسلامی در اعلام ممنوعیت مشاغل دولتی حقوق‌دانان شورای نگهبان صورت گرفته است.

هنوز مشخص نیست که آیا احمدی‌نژاد با برکناری وی را موافقت خواهد کرد یا خیر؟

متن کامل نامه را بخوانید
لینک‌های مرتبط در بالاترین

این نامه دو روز پس از آن منتشر می‌شود که تلویزیون ایران در یکی از بخش‌های خبری خود، از عملکرد «الهام» در خصوص انتشار خبر برنامه‌های دولت برای ترمیم کابینه و همچنین چند شغله بودنش انتقاد کرد.

غلامحسین الهام، عضو حقوقدان شورای نگهبان، دارای ۴ شغل در دولت محمود احمدی‌نژاد است.

وی هم اکنون وزیر دادگستری، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس شورای نظارت و سیاستگذاری بر آثار رئیس‌جمهوری، و سخنگوی دولت است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه نامه وی آمده است که پس از انتصاب من به عنوان وزیر دادگستری و همچنین سخنگوی دولت، انتقادات برخی از رسانه‌های منتقد دولت از جمله صدا و سیما و همچنین برخی از نمایندگان مجلس افزایش یافته‌است.

وی در همین حال گفت این مسئله شک و تردیدهایی در اذهان مردم ایجاد کرده‌است.

در صورت موافقت با کناره‌گیری «الهام»، این نهمین تغییر در وزیران کابینه احمدی‌نژاد از زمان روی کار آمدن وی به عنوان رئیس‌جمهور ایران خواهد بود.

۱۸ فروردین ماه سال‌جاری مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرد که براساس آن تمام حقوقدانان شورای نگهبان ملزم شده‌اند تا یک ماه پس از تصویب این قانون از همه مقام‌های دولتی کناره‌گیری کنند، در غیر این‌صورت آنان عضو مستعفی این شورا شناخته خواهند شد.

یک فوریت این طرح که با عنوان طرح الحاق یک تبصره به قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب سال ۱۳۷۳ مطرح شده بود، در جلسه ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ به تصویب رسیده‌بود.

در همین رابطه
* ممنوعیت شغل دولتی برای حقوق‌دانان شورای نگهبان

نظرهای خوانندگان

بابا آچار فرانسه!

-- سوش ، Apr 16, 2008 در ساعت 11:32 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)