تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دستور احمدی‌نژاد برای تأمین امنیت شیرین عبادی

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری ایران از دستور محمود احمدی‌نژاد برای تأمين امنيت جانی شيرين عبادی خبر داد.

رئیس‌جمهور ایران در این دستور از شيرين عبادی با عنوان يک «شهروند ايرانی» ياد کرده و به فرمانده نيروي انتظامي دستور داده تا به فوريت، اقدامات لازم را براي تأمين امنيت و رفع نگراني او معمول دارد.

محمود احمدي‌نژاد در دستور خود خطاب به فرمانده نیروی انتظامی، با تأكيد بر اهميت صيانت از حرمت، حقوق و سلامت كليه شهروندان ايراني، خواسته‌است تا درباره موضوع تهدید به مرگ شیرین عبادی تحقيق كند و منشأ نامه‌های تهدیدآمیز را كشف و عوامل آن را به دستگاه قضايي معرفي كند.

شيرين عبادي روز گذشته در نامه‌اي به فرمانده نيروي انتظامي از «تهدید به مرگ» خود، توسط افراد ناشناس خبر داده بود.

برنامه نظارت بر حمايت مدافعان حقوق بشر، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) و فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر(FIDH) نیز سه‌شنبه، با انتشار نامه مشترکی خطاب به آیت الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد از این مقامات خواستند که سريعاً درخصوص وضعيت پيش آمده برای شیرین عبادی اقدام کنند.

در همین ارتباط:
* شیرین عبادی «تهدید به مرگ» شد

نظرهای خوانندگان

aghaye ahamdy nejad avam faryby ta be key?

-- armin ، Apr 15, 2008 در ساعت 02:42 PM

مردم گول این حرفهای ظاهرا تامین کننده امنیت
فعالان سیاسی واجتماعی را نخواهند خورد چون درست
است که:
سگ اصحاب سعد روزی چند
پی مردمی گرفت و مردم شد.
اما در جای دیگر می فرماید:
تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است.
وبرماواضح ومبرهن است که سگ هم مغزش خوب کار می
کندوهم درمهرورزی صادق است!

-- فیروز ، Apr 15, 2008 در ساعت 02:42 PM

مثل اینکه این بار هم خانم عبادی در هوچیگریش موفق شد . در سالهای گذشته با جار و جنجال و توهین به مقررات دین مبین اسلام در رابطه با خانواده و باصطلاح حقوق بشر و نیز مخالفت با نظام جمهوری اسلامی توانست بر خی از غربیهای ساده انگار را قانع کند که جایز نوبل را به او بدهند . این بار هم با جاروجنجالی دیگر اعلام کرد که تهدید به مرگ شده و برخی سازمانهای بین المللی شروع به وساطت کرده و از مسئولین نظام خواسته اند که جلوی اجرای این تهدید را بگیرند و شروع به جوسازی جدید علیه نظام . رییس جمهور هم به فرمانده نیروی انتظامی دستور داده اند که از جان وی محافظت شود . ولی در این میان هیچ کس این سئوال را مطرح نکرده که اگر واقعا کسی یا گروهی قصد کشتن او را دارند و میتوانند این کار انجام دهند چه نیازی به تهدید و جوسازی علیه نظام دارند؟بلکه میتوانند قصدشان را اجراء کنند . پس بنظر میرسد این سناریوی خود ساخته خود خانم عبادی و یا کسانی ا ست که دارند از او بعنوان وسیله ضد نظام استفاده میکنند. و میخواهند مثل همیشه با مشکلات خودساخته ذهن مسئولین نطام را مشغول کنند و الا کی در کشور ما سابقه داشته که یک زن توسط نیروهای مسلمان ترورشود؟

-- علی ، Apr 15, 2008 در ساعت 02:42 PM

این اقدام احمدی نژاد می تواند برای تبرئه پیشاپیش دولت از حوادث احتمالی باشد. دولت در صورتی که این تهدیدها عملی شود آن را به گردن "گروههای خودسر" انداخته و حتی افرادی را بازداشت خواهد کرد ولی همه می دانند که احمدی نژاد و همفکرانش موافق این نوع رفتارها هستند. جامعه ایرانی باید هشدار باشد و اجازه ندهد که قتلهای زنجیره ای روشنفکران دوباره شروع شود.

-- ali ، Apr 15, 2008 در ساعت 02:42 PM

Jaladi ke negahban mishavad! inam roush

-- nam ، Apr 16, 2008 در ساعت 02:42 PM

اگر مضمون اين نامه را در فیلم فتنه بگذارند. همه عالم اسلام فریاد وااسلاما سر می دهد. اسلام می خواهد هم آدمکش باشد، هم خونخوار و خونريز و هم شکنجه گر زدانی کن و آزادی کش و هم می خواهد که هیچکس جز خودش آنرا نگوید و انتقاد و انزجار و اسمئزاز خودش را هم نسبت به این دین مبین ابراز و اظهار ندارد.

-- یک زن ، Apr 16, 2008 در ساعت 02:42 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)