تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آیت‌الله نعیم‌آبادی: وزیر نیرو نماز باران بخواند

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در استان هرمزگان، با امتناع از خواندن «نماز باران» برای رفع خشکسالی این استان، گفت که باید وزیر نیروی دولت محمود احمدی‌نژاد این نماز را به جای آورد.

آیت‌الله «نعیم‌آبادی» این اظهارات را در حالی بیان کرد که براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، ایران در سال‌جاری دچار خشکسالی شدید خواهد شد و به منظور مقابله با این پدیده طبیعی در ۲۰ فروردین ماه، معاون وزیر نیرو در امور آب از مردم و «علمای شهرها» خواسته بود «نماز باران» بخوانند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای نعیم‌آبادی که بلند‌پایه‌ترین مقام مذهبی استان هرمزگان در جنوب ایران به شمار می‌رود در جمع «جهادگران جهاد دانشگاهی» هرمزگان گفت: «بارها از من خواسته شده‌است که نماز باران بخوانم، اما می‌خواهم بگویم وزیر نیرو باید خودش نماز باران بخواند.»

این در حالی است که نمایندگان آقای خامنه‌ای در شهرهای شیراز و اردکان (یزد) در ماه‌های اخیر اقدام به برگزاری این فریضه دینی کرده‌اند.

به گفته آقای نعیم‌آبادی، این «فریضه دینی» به‌طور معمول در شهرهای خشک و کویری خوانده می‌شود، «نه در استانی که نزدیک به دریاست و می‌توان مشکل آب را با نصب آب شیرین‌کن حل کرد.»

برگزاری"نماز باران" از سنت‌های پیامبر اسلام است.
در این نماز، مردم با خروج از شهر، بخشی از مسیر را با پای پیاده و در حال "ذکر و تسبیح" طی می‌کنند و با برگزاری نماز از "درگاه خداوند" تقاضای بارش باران می‌کنند.

در همین رابطه
برگزاری دومین «نماز باران» در شیراز

«ایران دچار خشکسالی می‌شود»

نظرهای خوانندگان

"به گفته آقای نعیم‌آبادی، این «فریضه دینی» به‌طور معمول در شهرهای خشک و کویری خوانده می‌شود، «نه در استانی که نزدیک به دریاست و می‌توان مشکل آب را با نصب آب شیرین‌کن حل کرد.»"
khodaish be in migan ye rohani ;khar kardane mardom ba namaz va shane khali kardan az masoliat ta kei?
jedan dar in ye mored avaz kardane jaye in be esm akhond ra ba on vazire niroo(ke ehtemalabn laghabe mohandes ra yadak mikeshe) shayad javab bedeh

-- بدون نام ، Apr 15, 2008 در ساعت 11:06 AM

"نماز باران" دیگر چه "صیغه" ایست؟؟؟ همانند "صیغه" ویا ازدواج موقت که از عبای این اقایان صادرشده این ترکیب نمازویا لفظ درست ان صلات با لغات دیگر هم اختراعی بیش نیست. در قران این کلمه همواره به طور منفرد ذکر شده است. خداوند باران رحمتش را بر قومی نزول می دارد که به عدالت عمل کنند واز فساد و دروغ واعتیاد و غیره و غیره دوری کنند. متاسفانه در ان خطه فاکثروا فیهاالفساد.

-- بدون نام ، Apr 15, 2008 در ساعت 11:06 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)