تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار مجدد ایران به اسرائیل

«محمد‌رضا آشتیانی» جانشین فرمانده ارتش ایران، هشدار داد چنانچه این کشور هدف حمله اسرائیل قرار گیرد، تهران، تل‌آویو را از صحنه جهان محو خواهد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ آشتیانی صبح امروز (سه‌سنبه) در یک کنفرانس خبری گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهور اعلام کرد، ما انگیزه فوق‌العاده‌ای برای دفاع از مرزهای کشورمان داریم که در صورت هرگونه تحرک از سوی اسرائیل، آماده‌ایم او را از صحنه گیتی حذف کنیم.

آشتیانی این اظهارات را در آستانه برگزاری روز ارتش و یک هفته پس از آن مطرح کرد که «بنیامین بن الیعازر» وزیرامور زیربنایی اسرائیل هشدار داده بود هرگونه حمله ایران به اسرائیل به نابودی ملت ایران منجر خواهد شد.

جدال لفظی ایران و اسرائیل با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد از زمانی بالا گرفت که رئیس‌جمهور جدید، دو سال پیش از این، اعلام کرد: «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.»

مقامات اسرائیل نیز در واکنش به این اظهارات، ایران را متهم می‌کنند برای دستیابی به «بمب ‌هسته‌ای» علیه موجودیت این کشور تلاش می‌کند، ادعایی که تهران آن را بارها رد کرده است.

در ۱۹ فروردین ماه سال‌جاری هم نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت از این شورا خواسته بود در «واکنشی صریح» از تل‌آویو بخواهد تهدیدهای نظامی علیه تهران را متوقف کند.

در ماه‌های اخیر نیز با کشته شدن «عماد مغنیه» فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در یک عملیات تروریستی، ایران سازمان جاسوسی موساد را عامل این ترور معرفی می‌کند، اما تل‌آویو این ادعای تهران را رد و اعلام کرده است هیچ نقشی در این ترور ندارد.

در همین رابطه
رحیم صفوی: "مرگ اسرائیل" فرارسیده

اعتراض ایران به تهدیدات نظامی اسرائیل

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)