تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سه دانشجوی دانشگاه امیر کبیر به زندان محکوم شدند

سخنگوی قوه‌قضائیه ایران اعلام کرد سه دانشجوی ایرانی که بازداشت آنها به اتهام «اهانت به اسلام» به اعتراض دیگر دانشجویان منجر شده بود، جمعاً به ۷۸ ماه زندان محکوم شده‌اند.

اعلام این خبر مبنی بر این‌که این سه دانشجو به حبس از ۲۲ ماه تا ۳۰ ماه توسط دادگاه تجدید‌نظر محکوم شده‌اند، به امیدواری حامیان آن‌ها مبنی بر احتمال آزادی قریب الوقوع آنها از زندان پایان داد.

«احسان منصوری»، «مجید توکلی» و «احمد قصابان» که از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران هستند از اردیبهشت ماه سال ۸۶ تاکنون به اتهام آنچه مقامات قضایی «تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، نشر اکاذیب و سایر اتهامات» عنوان کرده‌اند، در زندان به‌سر می‌برند.

به‌گزارش خبرگزاری‌ ایسنا، «علیرضا جمشیدی» سخنگوی قوه قضاییه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد رسیدگی به پرونده این دانشجویان در دادگاه تجدید‌نظر به پایان رسیده است.

وی در ادامه افزود: «مجید توکلی» به ۳۰ ماه زندان، «احمد قصابان» به ۲۶ ماه زندان و «احسان منصوری» به ۲۲ ماه زندان محکوم شده‌اند.

این در حالی است که پیشتر در آذرماه سال گذشته، شعبه ۱۰۴۳ دادگاه عمومی تهران حکم تبرئه این سه دانشجو را صادر کرده بود.

وکلای مدافع این دانشجویان هم در همان زمان اعلام کرده بودند که انتظار دارند، موکلانشان به زودی به قید وثیقه آزاد شوند.

«جمشیدی» در ادامه افزود: «این دانشجویان در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان هستند و پس از پایان دوران محکومیت از زندان آزاد خواهند شد.»

گفتنی است پیش از این، گروه‌های حامی حقوق بشر از جمله دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک و خانواده‌های این سه‌دانشجو با ارسال نامه‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای خطاب به مسئولان قضایی ایران، خواستار آزادی این دانشجویان شده بودند.

در همین ارتباط:
دادخواهی مجدد خانواده سه دانشجوی امیرکبیر از شاهرودی

وزیر اطلاعات: دانشجویان به صراحت نظرات خود را بیان کنند

دادخواهی خانواده‌های زندانیان امیرکبیر از آیت‌الله شاهرودی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)