تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مرز مهران باز شد

مرز مهران به‌دنبال برقراري امنيت نسبي در مسير رفت‌وآمد زايران ايراني به عراق باز شد. اين در حالي‌است كه هنوز مرز شلمچه بسته است.

به گزارش ايسنا حسين اكبري معاون عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: «مرز مرهان چهارشنبه (۲۸ فروردين‌ماه) باز مي‌شود و پنج‌شنبه (۲۹ فروردين‌ماه) همه كاروان‌هاي داراي رواديد از مرز مهران خارج مي‌شوند. همچنين از روز جمعه (۳۰ فروردين‌ماه) نيز اعزام زايران به عراق طبق روال معمول اجرا مي‌شود.»

به گفته‌ وي كاروان‌هايي كه برنامه‌ اعزام آنها با توجه به درگيري‌ها در اين كشور تأخير داشته و ذخيره مانده‌اند، در اولويت اعزام هستند.

دولت عراق از اين پس از ورود زايران انفرادي به عراق جلوگيري مي‌كند و تنها زائراني كه با كاروان‌هاي حج زيارت مسافرت مي‌كنند حق عبور از مرز را دارند.

به‌دنبال درگيري‌هاي داخلي در عراق، مرزهاي مهران و شلمچه هفتم فروردين‌ماه بسته شد و ۱۱۹ کاروان‌ حج و زیارت ایرانی نیز مجبور شدند كه از میان راه بازگردند و گروهي نيز پشت مرزهاي بسته باقي ماندند.

به گفته اين مقام حج و زيارت هم اكنون هيچ زايري در مرز دو كشور حضور ندارد و همه زائراني كه پشت مرز بسته شده مانده بودند، بازگردانده شدند.

در حال حاضر روزانه بيش از دوهزار نفر از مرز مهران به عتبات عاليات عراق فرستاده مي‌شوند.

با این حال طبق موافقنامه‌ای که چندی پیش میان سازمان حج و زیارت ایران و گردشگری عراق به امضا رسید قرار شد زائران ایرانی در قالب کاروان‌های زیارتی به عراق سفر کنند و امکان مسافرت هوایی نیز برای ایرانیان ممکن شود.

همچنین قرار شد، روزانه ۷ هزار روادید برای زائران ایرانی صادر شود.

در همین ارتباط:
* بازگرداندن تمامی زائران ایرانی از عراق

* مرز بصره با ایران مسدود شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)