تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع دانشجویی در اعتراض به تغییر وضعیت دانشگاه شاهد

دانشجویان دانشگاه شاهد برای دومین روز متوالی نسبت به تغییر در نحوه پذیرش دانشجو و شایعه تبدیل شدن این دانشگاه به دانشگاه خاص، از ساعت ‪ ۱۰‬دوشنبه، در محوطه پردیس این دانشگاه دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، دانشجویان دانشگاه شاهد در این تجمع خواستار پاسخگویی صریح مسئولان و رئیس دانشگاه درباره مسائل و مشکلات دانشجویی مطرح شده هستند.

در عین حال مقامات وزارت علوم هر گونه تحول اداری در ساختار این دانشگاه را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، معاون آموزشی وزارت علوم درباره موضوع مورد اعتراض دانشجویان گفته است: تصمیم درباره تغییر در نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها باید زیر نظر شورای گسترش در وزارت علوم انجام شود و در حال حاضر موضوعی درباره تغییر در دانشگاه شاهد در وزارت علوم مطرح نشده است.

حسن خالقی گفت: دانشگاه شاهد مطابق با اساسنامه، غیر انتفاعی و وابسته به بنیاد شهید است و موضوع قرار گرفتن دانشگاه شاهد زیر چتر وزارت علوم یا بهداشت، تغییری در وضعیت دانشجویان ایجاد نمی‌کند.

موضوع غیر انتفاعی بودن دانشگاه شاهد به وسیله دکتر فروتن، معاون آموزشی این دانشگاه نیز مطرح شده است.

یکی از مقامات دانشگاه شاهد نیز ضمن تأیید تلویحی تغییر ساختار دانشگاه شاهد به خبرنامه امیر کبیر گفته است: تا پیش از این دانشگاه شاهد جزو دانشگاه‌های دولتی وتحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محسوب می‌شد که دانشجویان خود را اغلب از بین رتبه‌های برتر کنکور سراسری می‌پذیرفت، اما با خاص محسوب شدن این دانشگاه رتبه‌های پذیرفته‌شدگان در این دانشگاه تبدیل به رتبه‌های پنج رقمی خواهد شد که این شیوه پذیرش سبب افت علمی شدید دانشگاه خواهد شد و همین مسئله سبب اعتراض دانشجویان شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه شاهد قرار گرفتن این دانشگاه در زمره دانشگاه‌های شرایط خاص را شایعه دانسته و گفته است: هر نوع تصمیم‌گیری برای تغییرات در این دانشگاه باید با نظر هیئت امنای دانشگاه و تصویب وزارت علوم صورت گیرد و هیچ اقدامی بدون مجوز هیات امنا در دانشگاه صورت نمی‌گیرد.

کامیار ثقفی که در جمع دانشجویان معترض حاضر شده بود افزوده است که دانشگاه شاهد به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

وی پس از ادامه اعتراض دانشجویان در تماس با خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه متأسفانه شایعه ایجاد تغییرات در دانشگاه مطرح و از سوی برخی از دانشجویان پیگیری شد، گفت: شایعاتی پیرامون ایجاد تغییرات در مدارک صادره برای دانشجویان نیز در حاشیه این اعتراضات مطرح شد که صحت ندارد و مدارک و دانشنامه دانشجویان همانند گذشته با امضای شخص وزیر علوم صادر می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه شاهد، دانشجویان معترض هیچگونه مدرک مستندی برای اثبات ادعاهای خود ندارند و معلوم نیست که منشأ این شایعات کجاست.

در تجمع امروز، معترضان قصد راهپیمایی به سمت وزارت علوم را داشتند که با ممانعت شدید حراست دانشگاه روبه‌رو شدند.

نظرهای خوانندگان

در نهایت ما دانشجویان دانشگاه شاهد هستیم که از این تغییر هویت ناگهانی و مسخره آسیب میبینیم و به هیچ وجه این رو قبول نمی کنیم…
و از همه ی دانشجویان و مسئولین خواستار مساعدت هستیم. به ویژه مسئولین وزارت علوم و تحقیقات…
تو دانشگاه هر مسئولی یه چیزی می گه… یکی می گه فقط شایعه بوده… یکی می گه خاص می شه ولی یه خاص متفاوت!!!
در حالیکه هرگز در دفترچه ی کنکور چیزی در این مورد ننوشته بود و این عین کلاهبرداریه…..

-- بدون نام ، Apr 14, 2008 در ساعت 05:20 PM

در نهایت ما دانشجویان دانشگاه شاهد هستیم که از این تغییر هویت ناگهانی آسیب میبینیم و به هیچ وجه این رو قبول نمی کنیم…
ما که نمی دونیم کی راست می گه...
تو دانشگاه هر مسئولی یه چیزی می گه… همین امروز یکی از قدیمی های شاهد که قبلا رئیس یکی از دانشکده ها بود می گفت میخواهیم 3 برابر ظرفیت دانشجو بگیریم و بعد گزینش کنیم... !!!!!

-- بدون نام ، Apr 14, 2008 در ساعت 05:20 PM

لازم به ذکر است که دولت از سال گذشته خواستار دولتی شدن این دانشگاه شده بود ولی مقامات این دانشگاه بنا به منافع شخصی خود تمایل چندانی به دولتی شدن ندارند و این باعث اعتراض هر چه بیشتر دانشجویان شده است.

-- مجید ، Apr 14, 2008 در ساعت 05:20 PM

لازم به ذکر است که دولت از سال گذشته خواستار دولتی شدن این دانشگاه شده بود ولی مقامات این دانشگاه بنا به منافع شخصی خود تمایل چندانی به دولتی شدن ندارند و این باعث اعتراض هر چه بیشتر دانشجویان شده است.

-- مجید ، Apr 14, 2008 در ساعت 05:20 PM

مدیریت دانشگاه که عمدتا از رشته های پزشکی هستند از این می ترسند که با دولتی شدن زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار گیرند و آن وقت به دلیل استانداردهای پایین علمی و بیمارستانی نتوانند به صورت دانشکده هایی مستقل باقی بمانند. دانشگاه شاهد گرفتار اساتیدی از رشته های پزشکی است که مثل اختاپوس به رانت خواری مشغولند

-- ehsan ، Apr 14, 2008 در ساعت 05:20 PM

در روز های یکشنبه و دوشنبه خود من در این اعتراض شرکت کردم ، هر کس چیزی می گه ، ریاست دانشگاه هم که حتی این زحمت رو به خودش نداد که بیانیه ی معترضین رو بخونه ، آدم یاد تروریست ها میوفته که دولیت حاضر به مذاکره باهاشون نیست ، این آقای ثقفی هم دقیقا همین حالت رو داشت ، وقتی که دانشجو ها آرامش ندارند و ازش می خوان به صراحت جواب بده ، بعد از کلی ناز کردن تشریف میارن و به ما تاریخچه ی دانشگاه رو میگن !! مسلمه که دانشجویی که دیگه از وضعیت این دانشگاه خسته شده و حالا هم که بحث غیر انتفاعی شدن پیش اومده ، گوشش به این حرف ها بدهکار نیست و جواب می خواد. واقعا برای برخورد حراست و شخص آقای ثقفی رییس دانشگاه متاسفم. دیروز هم به جای تجمع مقابل وزارت علوم ، در یک اقدام هماهنگ ، جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه رو ترک کرده و به حرم امام خمینی مشرف شدیم تا شاید اونجا بتونیم حرف هامون رو بزنیم. جالب اینکه علاوه بر مامورین اطلاعات و نیروی انتظامی ، مسوولین حراست دانشگاه هم تا داخل حرم با ما میومدن که مواظبمون باشن.

-- Mike ، Apr 15, 2008 در ساعت 05:20 PM

سلام
من يا به طور كلي ما دانشجويان ورودي 86 اين دانشگاه را به عنوان يك دانشگاه دولتي انتخاب كرده بوديم همون طور كه تو دفترچه اومده بود
نه اين كه حالا بيان به ما بگن اين دانشگاه غير انتفاعي وخاص شده.
متاسفانه هيچكس پاسخگو نيست.

-- فريد ، Apr 15, 2008 در ساعت 05:20 PM

فتنه يعني به آشوب كشانيدن يك وضعيت با برنامه ريزي حيلهگرانه كه بسيج انجمن اسلامي و مسئولين دانشگاه در آن متخصص بودند 1 تهمت زدن به ليدر اين جريان 2 سياسي كردن اين تحصن 3 وصل كردن اين جريان به دفتر تحكيم وحدت وحتي خارج از كشور 4 انواع شايعات تفرقه اندازي در بين بچه ها

-- دانشجو ، Apr 15, 2008 در ساعت 05:20 PM

همچنین در امروز 27/1/87 دانشجویان دانشگاه شاهد به رهبری محمد ایمانی از دانشجویان شجاع دانشگاه در تمام دانشکده های دانشگاه اقدام به تجمع کردند و با شعارهای (اساتید محترم حمایت حمایت)و دانشگاه تا اطلاع بعدی تعطیل است ) اعتراض خود را نشان دادند نکته قابل توجه این است که بعد از این تجمع دانشجویان در کنار مهدیه تجمع کردند که در این زمان محمد ایمانی توسط افرادی ناشناس معدوم شد که این حرکت با اعتراضات شدید دانشجویان مواجه شد.مسئولین دانشگاه با ایجاد تفرقه سعی در پراکنده کردن دانشجویان داشتند.
همچنین تحصن فردا چهارشنبه ادامه دارد و کلاسها برگزار نخواهد شد

-- شل ، Apr 15, 2008 در ساعت 05:20 PM

امروز در دانشگاه از قول رييس دانشگاه به ما گفتند دانشگاه غير انتفاعي نيست خاص نيست در حالي كه دكتر خدايي در روز نامه ي افرينش 15/12/1386
گفته اند دانشگاه شاهد با شرايط خاص مي شود

-- بدون نام ، Apr 15, 2008 در ساعت 05:20 PM

به غیر از این مشکل ما دچار نبود هویت هم هستیم چون هیچ هیچ و هیچ تریبونی برای پرسش و پاسخ هم وجود نداره

-- بدون نام ، Apr 15, 2008 در ساعت 05:20 PM

آن اتفاقاتی که در آن روز افتاد بیش از این حرفها بوده که در سایتها آمده ومهمترین آنها آزادی بیان در دانشگاه بود

-- بدون نام ، Apr 15, 2008 در ساعت 05:20 PM

ایمانی سیاسی نبوده و نیست این فقط یه شایعه است او حرف همه دانشجوهارو زد حالا معلوم نیست چه بلایی سرش میاد یکی به ما جواب بده

-- مینا ، Apr 16, 2008 در ساعت 05:20 PM

در روز جمعه بوفه خوابگاه مثل هميشه بسته بود بچه ها به نشانه اعتراض شيشه بوفه را شكستند بعد از اتمام روز اول تحصن افرادي كه خودشان را ماموران وزارت اطلاعات معرفي كردند به خوابگاه آ مدند و ميگفتند كه استارت شروع تحصن از بوفه شروع شده اما امروزه مسئولان دانشگاه به دنبال ربط تحصن ديگر دانشگاهها و بي شرمانه حتي انفجار شيراز وانتخابات ومسائل ديگر ميگردند وآسمان را به ريسمان ميدوزند چون ميخواهند براي بالا دستي ها جوابي داشته باشند محمد ايماني اين دانشجوي شجاع دهها بار گفت ما سياسي نيستيم ما را سياسي نكنند به ما انگ نزنند ولي بدانيد كجا گفتم ميگويم كه بدانيد در آينده همه اين كارها را با من و ما ميكنند تحكيم وحدت وعده تحصيل در دانشگاههاي خارج و هزاران تهمت ديگر محمد بر روي سن از قرآن ميگفت از خدا ميگفت از عاشورا ميگفت از فرهنگ اسلامي مي گفت كه در آن متولد شده بزرگ شده اما شايد مظلومترين دانشگاه تهران ما باشيم كه بجاي پاسخ به خواسته هايمان تهمت و شايعه نثارمان ميكنند محمد اگر فقط اخراج شود بايد هزاران بار خدا را شكر كند كه بلاي ديگري سرش نياورند ببينيد كجا گفتم بنشينيد به تماشاي سرنوشت محمد
بچه ها همه براي محمد دعا كنيم چه كسي ميداند الان محمد كجاست چه كسي پاسخ گوست

-- دانشجو ، Apr 16, 2008 در ساعت 05:20 PM

خدا عاقبت مارا در این سرزمین به خیر کند

-- بدون نام ، Apr 19, 2008 در ساعت 05:20 PM

ايماني سياسي نيست اخراجي هم نيست فقط يك عدالت خواه است

-- سينا ، Apr 19, 2008 در ساعت 05:20 PM

اقای ایمانی یکادم بی ادب و یک رهبر خود خوانده(نماینه هویت دانشجویی)است.در ضمن تمام حرکات ایشان از قبل توسط دوستانشان برنامه ریزی شده بود.

-- مهدی ، Jun 14, 2008 در ساعت 05:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)