تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دستور تحقیقات قضایی درباره انفجار شیراز

رئیس قوه‌قضائیه ایران، دستور داد درباره انفجار شیراز که شنبه‌شب گذشته به جان باختن ۱۲ تن و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن منجر شد، تحقیقات قضائی صورت بگیرد.

خبرگزاری مهر، امروز (دوشنبه) به نقل از هاشمی شاهرودی نوشت، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت دادگستری را مأمور شده‌اند در مورد این حادثه تحقق و تفحص کنند.

تعدادی از مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند این انفجار یک حادثه بوده‌است، اما برخی از منابع نیز احتمال خرابکاری را دور از انتظار نمی‌دانند.
این انفجار شنبه‌شب گذشته در یک حسینیه به هنگام عزاداری گروهی از مردم رخ داد.

برخی رسانه‌ها، امروز (دوشنبه) تصاویری از این انفجار را که ظاهراً یکی از حاضران در محل وقوع انفجار فیلم‌برداری کرده بود، منتشر کرده‌اند.

براساس این تصاویر می‌توان صدها جوان را مشاهده کرد که در هنگام وقوع انفجار در مراسم حضور داشتند.

بلافاصله پس از این انفجار خبرگزاری فارس و ایرنا به سوء قصد اشاره کردند، اما مقامات محلی و معاون وزیر کشور ایران به سرعت با رد این فرضیه، اعلام کردند این انفجار خراب‌کاری نبوده است.

روز گذشته «علی معیری» فرمانده پلیس منطقه فارس هم هرگونه اقدام خراب‌کارانه را در این حادثه رد کرد و گفت این حادثه ناشی از سهل‌انگاری به سبب وجود مهمات برجای مانده در محل بوده است.

روزنامه «اعتماد» هم در تازه‌ترین شماره خود نوشت، مطرح کردن دلایلی مانند انفجار یک کپسول گاز یا همچنین انفجار مواد منفجره برجای مانده در محل نشان می‌دهد که مسئولان متوجه نیستند یا فکر می‌کنند افرادی که این سخنان را می‌شنوند باهوش نیستند.

روزنامه محافظه‌کار «تهران‌امروز» نیز تیتر «انفجار تروریستی یا سهل‌انگاری؟» را انتخاب کرد.

درعین حال امروز برخی رسانه‌های اینترنتی به نقل از وب‌سایت «ایلاف» اعلام کردند، گروهی که خود را «جنبش جهاد اهل سنت ایران» معرفی می‌کند، مسئولیت این حادثه را برعهده گرفته‌است.

لینک‌های مرتبط در بالاترین

«جنبش جهاد اهل سنت ایران» در بیانیه‌ای که گفته می‌شود برای اولین بار در این وب‌سایت منتشر شده است، اعلام کرد: «این انفجار، انتقام اعدام دو روحانی اهل سنت شهر زاهدان در روز چهارشنبه گذشته است.»

مقامات ایران هنوز هیچ واکنشی در خصوص این بیانیه نشان نداده‌اند.

در همین رابطه
ده کشته و ۱۸۳ ‪ زخمی در انفجار شیراز

ابهام در انفجار مهیب شیراز

نظرهای خوانندگان

انجمن پادشاهی ایران از همون لحظه اول مسئولیت انفجار رو بر عهده گرفته.. می توانید به سایت آنان مراجعه کنید

-- Stalker ، Apr 15, 2008 در ساعت 12:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)