تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار آیت‌الله مهدوی کنی درباره تورم

آيت‌الله مهدوی کنی، روحانی پر نفوذ و محافظه‌کار، در سخنانی نسبت به مسئله تورم و گرانی هشدار داد.


به گزارش خبرگزاری فارس،دبیرکل جامعه روحانیت در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، گفت دولت نباید در باره گرانی و تورم فرافکنی کند و تقصیر را بر گردن دیگران بیاندازد.

آقای مهدوی کنی که اخیراً در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگاه به‌عنوان نماینده مردم تهران برگزیده شد، گفت: مردم مشكل دارند، به ويژه مشكل گراني و تورم، نبايد فرافكني كنيم و مشكلات را به گردن ديگران بيندازيم همه بايد مسئوليت حل مشكلات را بپذيريم.

انتقاد مقامات سياسی و چهره‌های مؤثر در جريان محافظه کار به عملکرد دولت در زمينه مهار تورم و گرانی در حالی رو به افزايش است که محمود احمدی‌نژاد دو روز قبل و در پايان سفر خود به مشهد از «مجاهدت شبانه روزی» کابينه برای مهار تورم «۷۰ تا ۸۰ درصدی» خبر داده بود.


احمدی‌نژاد همچنين از تأثير تحريم‌ها بر اقتصاد ايران سخن گفته بود و بر خلاف هميشه از مصوبات شورای امنيت با عنوان «کاغذ پاره» ياد نکرد.

در همين حال، يکشنبه هفته قبل نيز اتاق بازرگانی تهران با انتشار بيانيه‌ای تفصيلی به شيوه‌های ممکن برای مهار تورم پرداخت و از جمله خواستار اتخاذ سياست‌هايی شد که از حجم تحريم‌ها بر عليه ايران بکاهد.

گفتنی‌است بر اساس گزارش ماهانه صندوق بين‌المللی پول، ايران با نرخ تورم ۷/۲۰ رتبه اول خاورميانه و جايگاه پنجم جهان را به دست آورده‌است.

در همین رابطه:
* هشدار اتاق بازرگانی تهران درباره افزایش نرخ تورم

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)