تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

صدهزار طلاق در سال ۸۶

نزدیک به صدهزار زوج ایرانی در سال ۸۶ از یکدیگر جداشدند. رئیس سازمان ثبت احوال ایران از وقوع ۹۹ هزار و ۸۵۲ طلاق در سال ۸۶ خبر داد.

این درحالی است که آمارهای ثبت شده در سال ۸۶ پنج‌هزار مورد بیشتر از سال 85 بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا محمدرضا آیت‌اللهی گفت: «بیشترین رقم مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال برای دختران و ۲۵ تا ۲۹ سال برای پسران بوده است.»

پیش از این یک استاد دانشگاه در ایران نسبت به سیر صعودی آمار طلاق هشدار داده‌ و گفته بود که نیمی از طلاق‌ها به دلیل مشکلات جنسی زوجین رخ می‌دهد.

اختلالات ناباروی و تفاوت سلیقه‌های جنسی از جمله عواملی است که زوج‌های ایرانی را وادار به ترک یکدیگر می‌کند. برخی کارشناسان این اختلالات را ناشی از آموزش ندیدن زوج‌های ایرانی از روابط جنسی می‌دانند.

درهمین حال مسئولین ایران نسبت به افزایش طلاق‌های توافقی اظهار نگرانی می‌کنند. به گفته معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان دوسوم طلاق زوج‌های ایرانی توافقی است. طلاق‌های توافقی در شرایطی رخ می‌دهد که زنان حاضرند برای جدایی از مطالبه مهریه صرف نظرکنند.


در همین ارتباط در زمانه:

دوسوم طلاق زوج های ایرانی توافقی است

«نیمی از طلاقهای ایرانیان به دلیل مسائل جنسی است»

نظرهای خوانندگان

1-من نمی فهمم اینگونه خبرها چه خاصیتی برای خواننده می تواند داشته باشد. فرض کنیم این عدد 200هزار می بود. آیا تفاوتی در حس من از این خبر حاصل می شد؟ این خبر وقتی ارزش دارد که در ادامه اش میزان ازدواج و رشد جمعیت هم در سال پیش ذکر می شد. آنگاه خواننده ای که به این موضوع علاقمند هست، می تواند دستِ کم یک مقایسه ای بین آن چند عدد بکند و برای خودش نتیجه ای به دلخواه بگیرد. فرض را بر این می گذاریم که خبر بدون بررسی داده شده است.
2- طلاق امری پیشرفته است، فاجعه نیست. دو نفر از هم جدا می شوند تا زندگی خود را از نو بیاغازند. بخصوص در این خبرآمده است که دوسوم طلاق ا توافقی است. این یعنی رشد تمدنیت آن دو، به جای آن ه به زور همدیگر را زجرکش کنند. آیا طلاق خوب است یا همسرکشی؟
از رادیو زمانه توقع می رود که در حد ژورنالیسم وولگر خبری را پخش نکند که خاصیتی ندارد.

-- غلام رمضانی ، Apr 14, 2008 در ساعت 01:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)