تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازداشت کارگران معترض لاستیک‌سازی "البرز"

کارگران معترض کارخانه لاستیک‌سازی "البرز" بازداشت شدند.

به گزارش سایت خبری دسترنج (نزدیک به خانه کارگر)، این کارگران پس از آن که به دلیل دریافت نکردن حقوق معوقه خود، جاده تهران - اسلامشهر را مسدود کردند، بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، بازداشت و سرکوب کارگران معترض، شب گذشته (شنبه شب) و توسط نیروهای پلیس ضدشورش انجام شده است.

سایت دسترنج ضمن اعلام خبر بازداشت خبرنگار خود، افزوده است که نیروهای پلیس ضد شورش، پس از تخریب دیوارها و ساختمان نگهبانی، وارد محوطه کارخانه لاستیک البرز شده و معترضان را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس آخرین اخبار، نیروهای پلیس امروز(یکشنبه) با کمک کارگران شهرداری، نقاط تخریب شده در درگیری‌های شب گذشته را بازسازی کرده‌اند.

بازداشت شدگان نیز به پاسگاه احمد آباد مستوفی منتقل شده‌اند.

در همین حال، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر امروز(یکشنبه) درمجلس در تذکری آئین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور، خواستار پاسخگویی وی در قبال برخورد ماموران انتظامی با کارگران شرکت لاستیک‌سازی البرز شد.

در این متن که توسط حدادعادل در جلسه امروز مجلس قرائت شد، آمده است: "حفظ کیان و قداست محیط کار باید از آرمان‌های همه دستگاه‌ها و خصوصا ضابطین محترم قانون و پاسداران نظم و امنیت باشد".

محجوب درپایان تذکرخود آورده است: "این شیوه برخورد با کسانی که ماه‌هاست از عدم پرداخت حقوق خود به تنگ آمده‌اند، مایه تاسف است و قطعا عواقب سوء سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن جبران‌ناپذیر خواهد بود."

نظرهای خوانندگان

We are lucky that finally a media from Islamic Republic (Dastranj site) sent a news about this protest, otherwise, Zamaneh would not even bother to acknowledge this protest. Why is Zamaneh always one step BEYOUND even Islamic Republic media??????+

-- Hatef ، Apr 13, 2008 در ساعت 02:11 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)