تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ارائه «بسته هسته‌ای» جدید از سوی ایران

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این کشور بسته‌ای از راه حل‌ها را درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود در اجلاس قریب الوقوع اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان ارائه می‌کند.

"منوچهر متکی" این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره نشست آتی گروه "پنج به‌علاوه یک" در چین، که روز چهارشنبه به منظور بحث و بررسی احتمال افزایش مشوق‌های پیشنهادی به تهران، تشکیل خواهد شد، عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، آقای متکی امروز (یکشنبه) بدون اشاره صریح به مناقشه هسته‌ای جمهوری اسلامی با کشور‌های غربی گفت: "ایران در تلاش است با تکیه بر هم‌گرایی، بسته‌ای پیشنهادی تدوین کند و برای حل این مشکلات به گروه‌ها و طرف‌های مختلف ارائه نماید." وی به جزئیات این بسته هیچ اشاره‌ای نکرد.

خبر ارائه بسته جدید از سوی جمهوری اسلامی در مناقشه هسته‌ای خود با کشور‌های غربی، در حالی منتشر می‌شود که قرار است اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان روز چهارشنبه در چین درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کنند.

در همین حال "محمد‌علی حسینی" سخنگوی وزارت امور‌خارجه ایران امروز (یکشنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: "ایران در قبال ضرر و زیان ناشی از تحریم‌های اعمالی علیه این کشور درخواست غرامت کرده‌است."

نظرهای خوانندگان

فکر کنم بسته پیشنهادی ایران یک بسته پسته خندان از جنس اعلا و لب خندان باشد که برای کشورهای غربی می فرستند که بی شک مورد توجه و رضایت قبول خواهد افتاد و خواهند خوردو خواهند گفت باغت اباد پسته ایران.

-- پسته ای ، Apr 13, 2008 در ساعت 02:10 PM

به به! می بینم که جمهوری اسلامی هم رفته تو کار "بسته پیشنهادی" جور کردن! فقط می ترسم که یکی از این بسته ها یه وقت خدای نکرده بترکه و کار دست ملت ایران بده.

-- عمو بهمن ، Apr 14, 2008 در ساعت 02:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)