تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تاکید مجدد ایران بر رد مشوق‌های هسته‌ای

"محمدعلی حسینی" سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد، هر مشوقی که متضمن حقوق این کشور نباشد و حق هسته‌ای تهران را تضییع یا محدود کند، از نظر مقامات ایران "مردود" است.

وی هفته گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرده بود که ایران هیچ گونه مشوقی را در مقابل تعلیق غنی‌سازی یا تضعیف حقوق هسته‌ای خود نمی‌پذیرد.

به‌گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای "حسینی" امروز (یکشنبه) با شرکت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به نشست آتی نمایندگان پنج عضو شورای امنیت و آلمان، موسوم به "پنج به علاوه یک" که قرار است چهارشنبه این هفته در شانگهای چین برگزار شود، گفت: "سیاست تحریم، سیاستی از کار افتاده است و نشان داده که هرگز کارآیی ندارد."

"حسینی" در این نشست خبری از شش قدرت جهانی خواست تا ضمن اذعان به صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، در سیاست‌های خود در خصوص تهران تجدید نظر کنند.

تهران هفته گذشته اعلام کرد ۴۹۲ ‬سانتریفوژ جدید در مرکز غنی‌سازی نطنز راه‌اندازی کرده است. کارشناسان آشنا به فعالیت‌های هسته‌ای ایران معتقدند، ‬سانتریفیوژهای نصب شده، بخشی از سانتریفیوژهای جدیدی هستند که پیش از این احمدی‌نژاد خبر راه اندازی آن‌ها را اعلام کرده بود.

غلامرضا آقازاده معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم قرار است روز دوشنبه با محمد‌البرادعی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار و افزون بر موضوع سانتریفوژهای تازه نصب شده، درباره برنامه‌های هسته ای ایران در آینده از جمله کاربرد سانتریفوژهایی با سرعت بیشتر برای غنی‌سازی اورانیوم بحث و تبادل نظر کند.

در همین رابطه
آغاز نصب شش هزار سانتریفیوژ در نطنز

تأکید ایران بر ادامه فعالیت‌های هسته‌ای

راه‌اندازی ۴۹۲ سانتریفوژ جدید در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)