تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

روزنامه "روزگار" رفع توقیف شد

روزنامه "روزگار" به مدیرمسئولی "فرزانه خرقانی" که پیش از این به درخواست هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شده بود، رفع توقیف شد.

دهم دی‌ماه سال گذشته، وکیل مدافع این روزنامه ابراز امیدواری کرده بود، رای نهایی شعبه‌ ۱۰۸۳ دادگاه عمومی تهران منجر به رفع توقیف "روزگار" شود.

به‌گزارش ایسنا، این پرونده به منظور حل اختلاف بین بازپرس شعبه ۵ و دادیار اظهار‌نظر به شعبه ۱۰۸۳ ارسال شده بود که با تائید نظر دادیار مبنی بر صدور قرار منع تعقیب، از این روزنامه رفع توقیف به عمل آمد.

تنها علت توقیف روزنامه روزگار در روز اول آبان سال ۱۳۸۵ از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات، شباهت این روزنامه با روزنامه‌ توقیف شده شرق عنوان شده بود.

مطابق بند ب ماده ‌٣٣ قانون مطبوعات: "پس از توقیف یک نشریه، انتشار هر نوع نشریه دیگر به جای آن، به نحوی که با نشریه مذکور از نظر نام، علامت و شکل مشتبه شود ممنوع است و نشریه جدید بلافاصله توقیف می‌گردد."

"محمود علیزاده طباطبایی"، وکیل مدافع روزنامه روزگار به خبرگزاری مهر گفت: "تاکنون حکمی به بنده ابلاغ نشده است و قرار است ظرف روزهای آینده در دادگاه حاضر شوم و حکم را دریافت کنم."

بنا به گزارش خبرگزاری فارس، حکم رفع توقیف این روزنامه را "حسین حسینیان" قاضی شعبه۱۰۸۳ دادگاه عمومی و جزایی تهران صادر کرده است.

روزنامه روزگار در حالی رفع توقیف می‌شود که پیش از این در ۲۱ فروردین ماه سال‌‌جاری، روزنامه دو زبانه "ئاشتی" در کردستان، به دستور دیوان عالی‌کشور رفع توقیف شده بود.

این در حالی است که هیئت‌نظارت بر مطبوعات، وابسته به وزارت ارشاد در دو سال گذشته مجوز بیش از ۱۷ نشریه را ،به علت‌های گوناگون، لغو کرده است.

در همین رابطه
رفع توقیف از روزنامه ئاشتی

9 نشریه لغو امتیاز شدند.

لغو امتیاز چهار نشریه دیگر در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)