تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد محافظه‌کاران از تغییرات کابینه احمدی‌نژاد

روزنامه ‌کیهان، احمد توکلی و الیاس نادران نمایندگان محافظه‌کار در مجلس هفتم در اظهارنظرهای جداگانه‌ای از تغییرات پی‌درپی کابینه محمود احمدی‌نژاد انتقاد کردند.

"غلام‌حسین الهام" سخنگوی دولت هفته گذشته اعلام کرده بود که داوود دانش‌جعفری (وزیر اقتصاد و دارائی) و مصطفی پور‌محمدی (وزیر کشور) به‌زودی از کابینه احمدی‌نژاد کنار گذاشته خواهند شد.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، امروز (یکشنبه) در یادداشتی انتقادی در مورد تغییرات کابینه احمدی‌نژاد، نوشت: "تغییر وزیران کابینه، بدون ضرر و زیان نیست و پی‌ٱمدهای منفی غیرقابل انکاری دارد."

روزنامه کیهان که سال گذشته به عنوان یکی از منتقدین برتر دولت شناخته شد، در ادامه یادداشت خود با طرح این پرسش که "آیا در شرایط کنونی تغییر وزیر کشور به مصلحت بود؟"، می‌نویسد: "آیا این تغییر که با تغییرات احتمالی برخی از استانداران و یا حداقل تصور آنان از تغییر همراه است می‌تواند بدون پی‌آمد منفی در افکار عمومی باشد؟"

در کابینه احمدی‌نژاد تاکنون پنج وزیر نفت، آموزش و پرورش، صنایع، تعاون و رفاه برکنار شده و وزیر دادگستری ( جمال کریمی‌راد) نیز در سال ۸۵ بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است.

با برکناری وزرای اقتصاد و دارائی، تعداد تغییرات کابینه به ۷ تن خواهد رسید.

احمد توکلی، نماینده محافظه‌کار مجلس هفتم نیر امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس به خبرنگاران گفت، موافق تغییر وزرای کابینه نیست.

توکلی که از منتقدان دولت احمدی‌نژاد به‌شمار می‌آید، پیش از این در ۱۸آذر ماه سال گذشته با انتشار نامه سرگشاده‌ای سیاست‌خارجی دولت وی را به باد انتقاد گرفته بود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، این نماینده پارلمان ایران در این خصوص گفت: "رئیس‌جمهور در مورد جراحی اقتصادی هیچ مشورتی با مجلس نکرده است." وی با بیان اینکه همه دولت در برابر مسایل اقتصادی مسولیت دارند، اظهار داشت که هنوز تا پایان دوره کابینه زمان زیادی باقی مانده و امکان انجام کار وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری آفتاب، "الیاس نادران"، دیگر نماینده محافظه‌کار مجلس هفتم نیز در واکنش به تغییرات پیش‌روی کابینه گفت: "به نظرم تغییرات در کابینه در این شرایط به صلاح نیست." وی افزود که تغییر وزیر کشور بعد از انتخابات به معنی "حرف و حدیثی" در انتخابات است.

محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته دریادداشتی در وبلاگ خود این تغییرات را در راستای "نوآوری" دولت در سال جدید عنوان کرده بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)