تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«مهمات باقی​مانده از نمایشگاه دفاع مقدس؛ عامل انفجار شیراز»

احتمال می​رود سهل​انگاری عامل انفجار در حسینیه رهپویان شیراز باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اعلام این خبر به خبرگزاری فارس گفت‏:‏ «براساس كارشناسی​های اولیه، انفجار شنبه شب در مركز فرهنگی ‏-‏ مذهبی رهپویان وصال شیراز عمدی وخرابكاری نبوده​است‏.»

سردار علی معیدی در گفت​وگو با فارس افزود، احتمال می​رود مهمات باقی مانده از نمایشگاهی در رابطه با دفاع مقدس که چندی پیش درهمین محل برپا شده​بود عامل این انفجار باشند.

وی هرگونه خرابكاری واقدام ضدامنیتی دراین حادثه رامنتفی و اعلام كرد تحقیقات بیشتر درباره این حادثه ادامه دارد‏.‏

پیش از این نیز ایرنا گزارش داده بود که ابراهیم عزیزی، فرماندار شیراز، با حضور در جمع خبرنگاران احتمال انفجار بمب را رد کرده بود و گفته بود بر اساس بررسی​های اولیه انفجار «احتمالا علت‌های دیگری داشته است.»

به گزارش فارس، رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار این شده که فاجعه انفجار در شیراز به دقت بررسی شود.

غلامعلی حداد عادل، ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه گقت: «دستگاه هاي مسئول تحقيقات به دقت مسئله را بررسي و همچنين رسيدگي درست و فوري نسبت به مجروحان حادثه را در اولويت قرار دهند و با تلاش خود باعث كاهش آلام مصيبت ديدگان شوند.»

در همین رابطه:
ده کشته و ۱۸۳زخمی در انفجارشیراز

اسامی مجروحین و مکان بستری​اشان

گزارش تصویری از تجمع مردم در نزديكی محل انفجار

نظرهای خوانندگان

روشهای مدیریتی حکومت مافیایی که مبتنی بر بی مبالاتی و بی مسئولیتی عناصر حکومتی هر روز هزاران کشته بی صدا برجای میگذارد.فقدان آینده نگری وپاسخ گویی به جامعه در همه عرصه های اجتماعی باعث سر زدن اعمالی از مدیران حکمت الهی می شود که نشان از صغر اندیشه و خامی و بی کفایتی است.ویرانی که در این 30 سال و رنج بی پایانی که بر این خاک مظلوم حادث شده در طول تاریخ اخیر بی سابقه بوده است.انفجار شیرازدر مقایسه با فروپاشی نظام اجتماعی و اقتصادی و روانی جامعه به ترقه ای می ماند که در میدان جنگ منفجر میشود.این نظام سفاک هرگز ارزشی برای ایران و ایرانی قائل نبوده و نیست.

-- arman nikfar ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:40 AM

هر عاملی باعث اين کشتار شده باشد فرقی نمی کند. فرقی نمی کند از اين نظر که اگر حمله تروریستی باشد بايد گفت که سرانجام حکومت تروریست پرور ايران خود و مردم صبور آن هم قربانی تروریست شدند. و اگر سهل انگاری بوده باشد که بسی بد تر از آن است زيرا همین سهل انگاری ها ست که ما را بزودی در گیری جنگی خواهد کرد که حکومت اسلامی سی سال است آنرا با سهل انگاری و ناکاردانی آماده می کند. .
از خبر های پشت پرده که گاهی نشت می کند چنین بر می آید که اضافه بر خودکشی ها و ترور ها و مسموم کردنهای بسیجیان سرکش و پاسداران عاصی گروه کثیری از این مردان، زنان، جوانان و پیران قربانی سهل انگاری و خصوصا ناکاردانی آقایان هستند. ياد کشته شدگان بخیر و سر زخمیان و بازماندگانشان سلامت و تسلیت.

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:40 AM

احتمالأ -شايد هم حتمأ -باقيمانده مواد ترقه هاي شب چهارشنبه سوري باعث انفجار بوده است ولهذا لازم است که از همين حالا تا دير نشده براي جلوگيري از اين مراسم شيطاني و طاغوتي درسال جديد اقدام جدي به عمل آيد

-- دوستدار ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:40 AM

ظاهرا بعد از هزینه انسانی که برای راهیان نور در ایام عید داده شد تعدادی هم کشته و زخمی برای این جلسه احمقانه که ظاهرا هر هفته بر گذار مشود داده شده .اصلا برای مبارزه با این رژیم نیازی به بمب گذاری نیست بزرگترین دشمن اینها حماقت خودشان است.

-- ش ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:40 AM

واقعا متاسفم برای دبیر سایت که نظرات امثال ش رو منتشر میکنه.شما اصلا اینا رو میشناسید؟تا حالا پاتونو اونجا گذاشته بودید که تشخیص میدید جلسه ی هفتگیشون احمقانه بوده؟
در ضمن طاهرا تعداد کشته ها خیلی بیشتر و تا حدود 40نفر هست(به نقل از یکی از پرستاران بیمارستان نمازی)

-- م ز ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:40 AM

به نظر من دليلي نداره كه مي گن بمب نبوده ، آخه كدوم آدم عاقلي قبول مي كنه كه مهمات باقی مانده از نمایشگاهی در رابطه با دفاع مقدس عامل اصلي بوده . مگر مردم بلا به نسبت خر هستن كه خالي مي بندين ؟! من ميدونم كه چرا دروغ ميگن چون رهبرميخواد بياد شيراز مي خوان جو را آروم كنن كه ميخواد بياد شهرمون ......... ميگن صبر كوچك خدا 40 سال هست

-- z ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:40 AM

جلسه ای که برای ضایع کردن حقوق و ترویج کینه توزی بهاییان یا هر دین و مرام دیگر برگزار شود احمقانه است از ان احمقانه تر سینه زنی بدونه هیچ مناسبتی است قطعا این انفجار اگر عمدی باشد جنایتی نابخشودنی و غیر انسانی است اما این چیزی از احمقانه بودن و بیجا بودن این مراسم کم نمی کند .راستی اینها که توان برگزاری یک مراسم ساده یا برپایی یک نمایشگاه یا بازدید بی مرگ و میر از یک مکان (یا همان حادثه مسجد ارک) را ندارند چطور نیروگاه هسته ای می سازند. بیچاره مردم بوشهر .بیچاره جوانهایی که پای صحبت این افراد نشسته اند.لازم نیست اونجا برویم بعد قضاوت کنیم این سخنرانها همه جا هستند تو تلویزیون تو دانشگاه تو روزنامه ها وتو کتابهای درسی تو رادیو و... آیا بی کفایتی و حماقت رو همه جا نمی بینید.

-- ش ، Apr 13, 2008 در ساعت 06:40 AM

آقا یا خانم زم
شاید ش تا حالا پاشو اونجا نزاشته باشه ولی من گذاشتم
من هم میگم عزاداری و غصه خوردن بدون هیچ مناسبتی اشکال که داره هیچ!
گناه هم محسوب میشه
من با سخنرانی و موضوعات مطروحه توی جلسات هفتگی مخالفتی ندارم ولی سینه زنی...!
امیدوارم هدایتشون کنه
در ضمن
توی این جلسات در ایام محرم برای تحریک بیشتر مردم هنگام عزاداری،شخص مداح،حتی صدای خرخر ... هنگام شهادت در میارن
به خدا گناهه

-- بدون نام ، Apr 14, 2008 در ساعت 06:40 AM

خوب میگیم بمب گزاری نبود من درباره محل نگهداری مهمات میگم حدود 4 سال است که این نمایشگاه به صورت دایمی برگزار می شود داخل آن چندتا پوتین لباس فرسود قطار فشنگ اسلحه گیرینوف البته شلیک شده زمان جنگ بود یه چند تا ترکس
یک تکه از قسمت 6پری خمپاره 60 که اونم زمان جنگ عمل کرده وهمینش باقی مانده حالی کدام از اینا می توانه این همه خرابی به بار بیاره این یه نکته اگر مواد منفجره زمان جنگ اگر منفجر شده بئد باید زخمی ها دچاره آسیب دیدگی با ترکش های فلزی می شدان که در بیمارستان یه تکه فلز از بدن مجروحین در نیامد خوب بازم بگم فرماندار صبح حادثه میگه 165 زخمی ولی آمار میگه 202 نفر و.....خودتون قضاوت کنید

-- بدون نام ، Apr 14, 2008 در ساعت 06:40 AM

اگر این اتفاق ده سال قبل افتاده بود خودم را به شیراز رسونده بودم.اگر چهار سال قبل"حتما داشتم خون میدادم.و امروز فقط فاتحه ای خواندم. از سال دیگرم می ترسم

-- ایرانی ، Apr 14, 2008 در ساعت 06:40 AM

اگر این اتفاق ده سال قبل افتاده بود خودم را به شیراز رسونده بودم.اگر چهار سال قبل"حتما داشتم خون میدادم.و امروز فقط فاتحه ای خواندم. از سال دیگرم ..می ترسم

-- ایرانی ، Apr 14, 2008 در ساعت 06:40 AM

هر چند مضحك است و پر از خنده هاي تلخ
بر ما هر انچه لا يقمان هست ميرود
ملتي كه توي سرش ميزنند كاري نمي كنه هر بلايي سرش بياد حقشه.

-- بدون نام ، Apr 16, 2008 در ساعت 06:40 AM

ماكه ازقافله شهدا جامانديم اي خدايابه حق خون شهدا كربلا مارادرركاب اقامون شهيدكن

-- علي حسيني ، Apr 16, 2008 در ساعت 06:40 AM

امیدوارم خداوند همه‌ی عزیزان امثال آقای علی حسینی رو به آرزوشون برسونه . آمین

-- Ahmad ، Apr 16, 2008 در ساعت 06:40 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)