تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ده کشته و ۱۸۳ ‪ زخمی در انفجار شیراز

تعداد مجروحان حادثه انفجار شنبه شب در یکی از حسینیه‌های شهر شیراز به ۱۸۳نفر رسید. همچینین آخرین خبرها حاکی از کشته شدن ده نفر در این انفجار است.

این آمار را خبرگزاری ایرنا به نقل از اطلاع رساني اورژانس استان فارس اعلام کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، مجروحان اين حادثه به ‪ ۱۲‬بيمارستان شيراز منتقل شده اند. ‪ نفر از ‬۶۰‬مجروحان اين حادثه به صورت سرپايی درمان شده اند و ‪ ۲۸‬نفر از ‌مجروحان نيازمند عمل جراحی بوده‌اند.

اسامی مجروحین و محل بستری​اشان

به گزارش فارس نیوز، يك منبع آگاه بيمارستانی گفت: «تمامی مجروحان به بيمارستان‌های سطح شهر از جمله بيمارستان‌های خصوصی منتقل شده و تمام توان پزشكی و امدادی استان برای كمک به مجروحان بسيج شده‌ است.»


AP

به گزارش این خبرگزاری، آرامش به شهر شيراز بازگشته و خانواده‌های حادثه‌ديدگان در حال پيگيری وضعيت جسمی نزدیکان خود در بيمارستان‌های شهر هستند.

این انفجار در حالی صورت می​گیرد که بر اساس اعلام رسانه​های ایران قرار بود آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، در روز‌های آینده از این شهر دیدن کند.

این برای نخستین​بار است که چنین اتفاقی در آستانه سفر عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی به استان فارس رخ می‌دهد.


AP

گزارش​های اولیه حاكی از آن بود که بلافاصله بعد از انفجار آمبولانس‌ها و گروه‌های آتش‌نشانی با حضور در محل به عملیات امداد و نجات و اطفای حریق پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تا ساعاتی بعد از وقوع انفجار، تا شعاع یک‌ونیم كیلومتری محل حادثه توسط نیروی انتظامی و نیروهای مقاومت بسیج تحت كنترل قرار گرفته بود و صدای آژیر‌های آمبولانس در شهر شیراز به‌صورت مداوم شنیده می‌شد.

گزارش تصویری ازتجمع مردم در نزديكی محل انفجار

منابع رسمی هنوز آماری از تعداد كشته​های این حادثه ارائه نكرده​اند اما افرادی كه در همسایگی حسینیه "سیدالشهدا "در خیابان "شهید آقایی" شیراز سكونت دارند و انفجار را از نزدیک مشاهده كرده​اند، اعلام كردند كه تعدادی از كشته​ها و مجروحان را كه توسط امدادگران تخلیه می​شدند، دیده​اند.


AP

اورژانس استان فارس همچنین اعلام كرد، تا ساعت ۲۲:۳۰ حدود ۳۰ دستگاه آمبولانس به محل اعزام كرده و تمام بیمارستان​های شیراز نیز در آماده باش به سر می​برند.

دلیل این انفجار هنوز مشخص نشده​است. به گزارش ایرنا، معاون استاندار فارس اعلام کرده است که علت انفجار در دست پیگیری است.

به گزارش این خبرگزاری، ابراهيم عزيزی، فرماندار شیراز، با حضور در جمع خبرنگاران احتمال انفجار بمب را رد کرد و گفت بر اساس بررسی های اولیه انفجار «احتمالا علت‌های ديگری داشته است.»

وی همچنین گفت: مردم می‌توانند براي كسب اطلاعات از اسامی مجروحان باشماره تلفن 111 تماس بگيرند.

بیمارستان‌های شهر شیراز از مردم با همه گرو‌ه‌های خونی به ویژه گروه خونی O منفی خواسته​اند تا برای کمک به نجات مجروحان، با مراجعه به بیمارستان‌ها و پایگاه‌های انتقال خون، خون خود را اهدا نمایند.

صفحه مربوط به این خبر در بالاترین

عکس​های موبایلی یک شهروند شیرازی از اطراف محل حادثه

نظرهای خوانندگان

از این خبر بسیار سپاسگذارم

-- alireza ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:07 PM

من یکی از افرادی هستم که در این حسینه بودم و سوختن آدم های بی دست وپا رو دیدم آخه مجلس امام حسین کار به کی داره

-- بدون نام ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:07 PM

مردم آخه چه گناهی کردن؟واقعا" به نظرتون خیلی دوره که ایران هم مثل عراق بشه که تو خیابون که رد می شی یهو ماشینی کنارت منفجر بشه؟
یکی بگه مردم چه گناهی کردن.

-- یه هم وطن ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:07 PM

سلام من از شیراز هستم هفته پیش در این جلسه بودم ولی امشب نتونستم برم - ای کاش امشب اونجا بودم - این را بگویم جلسات شنبه ها همیشه در مورد وهابیت و بهاییت هست و چند بار هم این جلسات تهدید شده بود
ولی مرد نیستند بیان رو در رو بجنگن

-- ali ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:07 PM

گناه مردم سکوت, انفعال و ظلم پذیری حاکم ظالم است. چرا از هفتاد میلیون ایرانی نفس زندگی, شادی, شور و مقاومت در برابر پستی و دروغ و ریا و تزویر بلند نمیشه؟
آتش که بگیره خشک و تر رو باهم میسوزونه. با گناه و بیگناه نمیشناسه.

-- احسان ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:07 PM

همه داشتن برا فراق اقاشون گریه می کردن مناجات تموم شد بچه ها بلند شدند برا سینه زنی یه دفه انفجار شد خدا لعنتشون کنه اخه اینجا همه نوجوان و جوانان اهل دلن چه کار به کسی داشتن
امشب شب وصال برا بعضی ها بود و غم و گریه برا بقیه

-- شاپور ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:07 PM

خبر دردناکی است. معلوم نیست که هدف این انفجار چه بوده است ولی هیچ کشوری با انفجار به دمکراسی نمی‌رسد. قتل هیچ کارکردی به جز انتقام‌جویی ندارد. در کشور ما مفهوم شهروند بدجوری دارد لت و پار می‌شود: مؤمن، نامسلمان، انقلابی، ضدانقلاب، نمازگذار، مذهبی، سکولار، اصول‌گرا، محافظه‌کار ...و کسی هم نیست که بگوید شهروند با حقوق اقتصادی و مدنیش تعریف می‌شود: حق داشتن امنیت، حق داشتن حداقل رفاه، حق کار، حق روزنامه‌نگار مستقل و آزاد بودن، حق نوشتن واقعیت، حق شکایت از دولت، حق مخالف حکومت بودن، حق رأی‌دادن و انتخاب‌شدن، حق تشکل سندیکایی، حق سفر، حق انتخاب پوشش، حق رقصیدن و هزاران حق دیگر که در کشور ما مورد احترام و پذیرش قرار نمی‌گیرند. اگر شهروند را با حقوقش تعریف کنیم آن وقت شاید انفجار بمب در میان "نمازگذاران" یا به دار شیدن "مخالفان حکومت" یا به زندان انداختن "روزنامه‌نگاران" دیگر انتخاب یا فرصت هیچ‌ ابله‌ای نباشد. جهان را با صلح و دمکراسی و همبستگی و مسئولیت و تفاهم و گفتمان می‌توان ساخت. خشم را باید در واژه‌ها شلیک کرد نه بمب و آتش و طناب دار و گلولة مذاب که به جان و جسم آدم آسیب می‌رساند. جسم و جان آدمی باید بی اندازه مورد حرمت قرار گیرد. شهروند امروزی در حال تغییر ادبیات خود است و بجای نابینا، دگربینا؛ به جای ناشنوا، سخت‌شنوا؛ به جای فلج؛ کمترتوانا و به جای علیل، محدود را پیشنهاد می‌کند تا از ذمختی و نادقیق‌بودن بعظی از واژه‌ها بکاهد. تا حق و توان هر انسانی را برای مشارکت و همرایی مورد احترام قرار دهد. در دنیای مدرن واژه‌ها و مفاهیم ملایم می‌شوند، رعایت حقوق حیوانات قانونی می‌شود و انسان خود را مسئول حفظ پاکیزه‌گی محیط زیست در سال‌های بسیار دور آینده می‌داند تا بر هم‌‌بستگی میان شهروندان و نسل‌ها و مردم کشورهای مختلف بیفزاید. در چنین دنیایی پرتاب بمب نشانة آشفتگی و عدم توازن کامل است.

-- سیاوش پرند ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:07 PM

با درود
جا داره به خانواده ی این عاشقان اهل بیت شادباش بگم چون آنهادر راه اسلام شهید شدند و مستقیم میرن پیش آقاشون
مگه نه؟!!

-- کاوه ی آهنگر-رشت ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:07 PM

از کجا معلوم که کار خود شان نباشد ؟ شاید خود این حضرات در این انفجار دست داشتند

-- علی ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

اولا تسليت مي گم به خانواده هاي آنها
ترا خدا دست از اين جلسات ديني برداريد.بهايي ها هم آدمند تهمت نزنيد.آزاده باشيد.آزاد مرد باشيد.زيبا شناس باشيد .
دين اگر افيون نباشد .دست كمي از قرص اكس ندارد.
چرا آرزو ميكنيد عضو كشته شدگان بوديد؟ تا براي شما ترحم كنند؟ يا حالت سر خوشي به شما ميداد.؟
اي كاش ....
افسوس..........


-- سالم ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

مسببین این انفجار را به خدای بزرگ و منتقم واگذار میکنم و از خدای منان طلب آمرزش برای رفتگان - شفا برای مجروحان و صبر برای بازماندگان دارم.

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

به گزارش این خبرگزاری، ابراهيم عزيزی، فرماندار شیراز، با حضور در جمع خبرنگاران احتمال انفجار بمب را رد کرد و گفت بر اساس بررسی های اولیه انفجار «احتمالا علت‌های ديگری داشته است.
http://www.asriran.com/view.php?id=39830
عصرایران- در حالی که حادثه غم انگیز انفجار حسینیه سید الشهدای شیراز ظرف چند دقیقه به یکی از مهم ترین خبرهای جهان تبدیل شد و دهها تلویزیون و خبرگزاری خارجی آن را پوشش خبری دادند سیمای جمهوری اسلامی ایران تا ساعت ها پس از این حادثه درباره آن سکوت کرد و آن را با سانسور خبری همراه ساخت .
این موضع حیرت انگیز نه فقط در رسانه ملی که در واحد مرکزی خبر صدا و سیما نیز تکرار شد و این پایگاه خبری که اخباری مانند نتایج رقابت های فوتبال باشگاه های فرانسه و کشته شدن چند نفر در حادثه رانندگی در لیبی را پوشش داد کشته و مجروح شده بیش از یکصد ایرانی در انفجار مرموز شیراز را به محاق سپرد!

-- ehsan ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

من به همه داغدیدگان این مصیبت تسلیت میگم واز خداوند بزرگ مخواهم که مسببین این حادثه نابودشده وکسانی که به زن وبچه مردم رحم نمی کنن غیرت ندارن واگر مبارزه می خوان بکنن با زن وبچه بی دفاع که کاری نمی تونن بکن مرد ومردانه بجنگن خدا کنه قضیه مثل اون دو نفری نباشه که یکیش بچه خودشو کشت تا دیگری را محکوم بکنه ولیبلاخره مشخص می شه وحق همیشه پیروز است ئ

-- رضا ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

این مصیبت رو به داغدیدگان تسلیت میگم. و اینکار به هیچ وجه قابل قبول نیست.
نمی دونم که تو این جلسات در مورد این دو فرقه چه بحثهایی می شد ولی می دونم دین ما توهین و یا جسارت به فکر و عقیده و مکتبی قبول نداره.همچنان که ما نسبت به دین و عقیده خود حساسیم ادیان دیگر هم دفاع از عقیده خودشون رو بر خود واجب می دونن. مهم مسلمان بودن نیست. مهم اینه که در هر دین و مذهبی که هستیم به خدای خودمون ایمان داشته باشیم. و قلباً به اون اعتقاد داشته باشیم نه اینکه این تفکر رو از گذشتگان خودمون به ارث ببریم.

-- علی ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

من خودم ديشب اونجا بودم محشري بود. مادر بود كه گريه ميكرد و ميگفت بچه ام كلاس اول راهنمايي نيستش واقعا نامردا بچه هاي زير بيست سال چه گناهي دارند خدا لعنتتون كنه

-- حبيب ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

CNNدیشب به طور مرتب خبر را زیرنویس می کرد ولی تلویزیون ایران داشت از فقر در کشور لبنان و کشته شدن یک غیر نظامی در عراق توسط نیروهای امریکایی خبر می داد

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

نمی دانم

-- بهار ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

-- ... ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

معاندین با این کارهاراه بجائی نمیبرند باطن عمل کار خودش را خواهد کرد

-- احمدی ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

كشتن يك انسان براي دفاع از يك عقيده، كشتن يك انسان است.
هر دليلي پشت اين انفجار باشد نكوهيده است.
البته ايجاد جو اختناق در كشور به طور طبيعي باعث خشونت ميشود. به اميد روزهاي بهتر، روزهايي كه به جاي رجز خواني گروههاي فكري و مذهبي مختلف براي هم و ترور و خفقان و اختناق شاهد عقل گرايي و منطق و پذيرفتن عقايد و طرز فكرهاي مختلف باشيم.

-- ليلا ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

واقعا برای خانواده و دوستان و همشهریان این عزیزان از خدا صبر طلب میکنم اما من از سبک و روش این مجلس که بیشتر روی تحریک احساسات کار میکنه انتقاد می کنم بحثهای معرفتی و اخلاقی یه طرف و دخالت دادن احساسات در عزادازی با ویدئو پروژکتور و عطر!! وبعضی از مباحث سیاسی یا تحریک کننده هم یه طرف آیا رهبر انقلاب که شما خود بیشتر از ایشان دم می زنید از این مباحث احساساتی و تحریک آمیز بلد نیستند؟آیا در شرایط حساس کنونی شما کاسه از آش داغ تر هستید؟

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

این همه گرفتاری و بد بختی تو این مملکت داشتیم حالا بمب گذاری وخرابکاری هم بهش اضافه شد...من یک شیرازیم هیچ می دونید چند تا جوون زیر بیست سال دیشب تو این شهر شهید شدند؟!!!تصاویر وحشتناکی که دیشب دیدم هیچ وقت از ذهنم نمی ره...

-- حسین ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

وقتي با چماق بخواهيم از اسلام دفاع كنيم بايد منتظر اين اتفاق‌ها هم باشيم. هر كس يك اعتقاداتي داره كه بايد بهش احترام گذاشت. مطمئناً كوبيدن ديگر اقليت ها هيچ سودي براي اسلام نداره. من فقط از جوون‌هايي مثل خودم مي‌خوام كه چشماشون رو باز كنن.به انسانيت و وجدان بچسبيد نه به اسم اسلام. من بهترين دوستم بهايي هستش كه اينقدر توي ايران اذيتشون كردن كه مجبور شدن همه چيز رو بذارن و برن آمريكا... و شما كه ادعاي زمامداري اسلام رو داريد! آخه به شما چه آقايون. شما پول نفت رو بخوريد ديگه چي مي‌خواين از جون اين مردم ساده ؟

-- علي- ك ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

بیاد حادثه سینما رکس ابادان در ۳۰ سال پیش بیافتیم که حدود ۴۵۰ نفر خاکستر شدند وشخص خمینی از هرگونه تجقیقی دران مورد جلوگیری کرد. یکسال بعد هم از تحقیق در مورد حادثه زیر اوار رفتن بهشتی و ۷۱ نفر دیگراز یاران خود درتهران جلو گیری کرد. دیگر لازم نیست از قتلهای زنجیره ای حرفی زد. وحالا هم این مرگ دلخراش. بگوییم که کار امریکا واسراییل بود وبرویم دنبال بدبختی های روزمره مان. والسلام.

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

امن هم به عنوان یه عاشق و دلسوخته اهل بیت به خانواده های همه این عزیزان تسلیت میگم و با تمام وجود می گم اونای که در این حادثه جان خود را از دست دادند عاشق به معنی تمام بودند که در مجلس عزای اربابشون جان دادند. آقا یا خانم (سالم) که پیغام گذاشتی درد را اهل درد میداند و بس عاشقان اباعبدا.... آرزویشان جان دادن برای ربابشان است و با عرض پوزش این راشما درک نمی کنید اگر می دانستید وهابی و امثال آنها چه می گویند هیچگاه این طور نمی نوشتید. باز هم این مصیبت رو به محضر حضرت حجت بن الحسن (عج) تسلیت گفته و همه عاملین این کار را دست خودش میسپاریم امید است به سزای اعمالشان برسند

-- مجنون الحسین ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

من نمی دونم علت اینکه یه ذره درست حسابی در اخبار در مورد این انفجار صحبت نمی شه اما اگه یک کشته در یه جای دیگر دنیا باشه مدام زیر نویس می شه دربارش صحبت می شه .
کاش علت رو می دونستیم.

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

من شهادت ومجروحیت دوستانم را به پیشگاه امام زمان
(عج)ومقام معظم رهبری تبریک وتسلیت عرض می کنم وبرای بازماندگان حادثه صبر ارزو می کنم
معاندین با این کارهاراه بجائی نمیبرند باطن عمل کار خودش را خواهد کرد
ملت ما عاشوراییند وتا اخر انشاا..تا اخر عاشورایی می مانند
ما عاشق شهادتیم


-- علی حسینی ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

قلمت خورد شه
20 ساله نیومدی شیراز حالا هم روش..
جوونای بدبخت چه گناهی کردن که باید تاوان قدرت طلبی شماها رو بدن

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

به تمام داغداران این حادثه تسلیت می گویم و از خداوند بری آنها آرزوی صبر دارم.

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

در جوابه دوستي كه كفتن سخنراني درباره وهابيت بوده بايد بكم من هر هفته در اين جلسات شركت ميكنم بحث كاملا اخلاقي هست ديشب هم راجع به بخل و حسد بود ومباحث راجع به وهابيت و بها ييت نبوده بعد از سخنراني هم عزاداري امام حسين هست

-- helia ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

من هر هفته در اين جلسات شركت ميكنم بحث كاملا اخلاقي هست ديشب هم راجع به بخل و حسد بود ومباحث راجع به وهابيت و بها ييت نبوده بعد از سخنراني هم عزاداري امام حسين هست

-- helia ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

من نمی دونم کی این کار و کرده و چه انگیزه ای داشته ولی دولت اسلامی و مهرورز ما نهایت سو استفاده رو از این قضیه می کنه...
اما من مسئولیت این بمب گذاری رو مستقیما بر عهده مهرورزان می بینم....

-- دانشجو ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

من هم دیشب به طور اتفاقی چند دقیقه بعد از حادثه از همون خیابونی که حسینیه نزدیکشه رد شدم و وقتی از آدم ها شنیدم تو حسینیه بمب گذاشتن، با وجودی که خاطره چندان خوشی از اون محیط نداشتم ، اما چنان اضطرابی گرفتم که تا چند ساعت می لرزیدم و قلبم تندتند میزد. شب رو هم پیش مامانم خوابیدم ... بس که ترس و وحشت برم داشته بود. چون میدونستم کسایی که تو اون مجلس کشته و زخمی شدند جوون های بی گناهی هستن و ممکن بود من هم جزء اونا دست و پامو از دست میدادم... همش فکر میکردم الان خونواده هاشون چه حالی دارن... دیشب تو شیراز sms هم مختل شده بود...

-- سمر ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

تمام اين اتفاقات قيمت حفظ حاكميت جور است كه از مخزن جان ومال وناموس و... اين مردم بد بخت كه ميان دو شيطان حاكميت متحجر داخلي و ديكتاتور جهاني دست وپا مي زند

-- اكبر ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

آخر تا کی ظلم
آیا تلاطم دل را می توان مخفی کرد؟
عاملین بدانند خودشان را آتش زدند
باید رفت که بودن را بتوان تجربه کرد.

-- غایب از .... ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

به اقای مجنون الحسین!!!!اخه برادر من به کی خدا از شما خواست که مسئول گفته هاواعمال دیگران باشی،حالا این بهائیت حرف خوب نمی زنه مسلمانان سنی دیگه چه گناهی دارن گه لت و پار میشن ،مگر اینجا جمهوری اسلامی نیست ونه رای ،رای ملت است پس چرا تو این مملکت همه چیز شده طبقاتی .در ضمن اصل حیات است برادر من نه مرگ

-- حسن ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

بنده گه امروز کلاس درس داشتم حاج آقای استاد اولین حرفش در مورد این انفجار بود و میگفت حسینیه بمبگزاری شده که کار منافقین بوده ولی در کمال تعجب میبینیم که معاون سیاسی استانداری شیراز علت اصلی که همان انفجار بوده رد میکند و خبر را پوشش میدهد...بالاخره معلوم نشد علت اصلی انهم در حسینیه چه بوده،،،،،،،،،

-- تبریز ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

بنده گه امروز کلاس درس داشتم حاج آقای استاد اولین حرفش در مورد این انفجار بود و میگفت حسینیه بمبگزاری شده که کار منافقین بوده ولی در کمال تعجب میبینیم که معاون سیاسی استانداری شیراز علت اصلی که همان انفجار بوده رد میکند و خبر را پوشش میدهد...بالاخره معلوم نشد علت اصلی انهم در حسینیه چه بوده،،،،،،،،،

-- تبریز ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

بنام دوست
از نظرات دیدن کردم رفقا از دین گفتن "بعضی ها هم از شهید وشهادت"بعضی ها هم ازعدم رعایت حقوق مدنی وشهروندی
باید بگم که در اینجور مسایل زود نمیشه تصمیم گرفت گذر زمان همه چیز رو مشخص میکنه

-- کمیل ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

این بی مسولیتی و مسخره بازی و حماقت نفهمی
مسولین را می رساند چرا باید مهمات خنثی نشده و بسیار خطرناک زمان جنگ در محل عبادتگاه و مسجد بیاورند آخر مسجد و عبادتگاه با مهمات جنگ نظام چکار دارد همبن مسخره بازی را با اوردن بسیج به عبادتگاههی مردم کردند تو هر مسجدی یک زیرزمین پر کلاش و نارنجک و هفت تیر .
آخر تو کدام یک از مساجد دنیا این باب است آخر مسلمانی ما با همه دنبا باید فرق کند باید همه دنیا به عبادتگاهها ما یا بخندند یا برچسب تروریست و غیره ذلک بدهند اسلحه و مهمات برای پادگان است جای سرباز در پادگان است حالا هر نوعش بسیجی و پاسدار و ارتشی
چرا این نظامی ها را در مساجد محل عبادت مردم جای می دهید

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

اخر مسجد محل عبادت خدا است نه محل توهین به ادیان دیگر
کار حضرا ت عظام و علما اعلام به جای تشویق به اخلاق و تذهیب نفس این شده که به فلان مذهب
توهین کنیم و فلانی را کافر کنیم و فلانی و حکم ارتداد را بگیریم حالا این به کنار این کار را درمسجد
می کنیم این هم نتیجه ان چون اقایان همه یا محافظ دارند با شانس ولی این مردم بیچاره هستند که باید چوب دشمنی های اقایان را یخورند فردا هم با این قضیه های بین المللی بساط تعرض اجنبی به این مرز و خاک را با همبن حرف ها توهبن به ا سرائیل و امریکا و
دنیا فراهم کنند یک کدام از انها که کشته نمی شوند مردم بیگناه و رنجکشیده هستش که باید کشته زخمی شوند

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

با این اوضاع کشور باید منتظر اتفاقات بدتر از این بود

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

لطفا به كسي تهمت نزنيد

-- محمد ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

لطفا به كسي تهمت نزنيد

-- محمد ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

آقای مجنون الحسین! شما که عاشق شهادت هستی چرا مثل اون خدا بیامرز فهمیده نمی ری تو دل دشمن. حتماً می گی دشمن کیه؟ بیا تهرون پیش آقات بهت می گه دشمن کیه. نمی دونم چرا همیشه اونانی که عاشق شهادتن دست آخر سالم می موننو پزشو می دن. هر چند ....

-- علی شریفی ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

کاملا مطمئن هستم که یک عده ای نمی خواهند کشور ایران سرافراز باشد .
البته باید بدانند که ایران ، عراق نیست !
کار از بمب گذاری گذشته است .
ملت ایران ، زیر سایه آقا امام زمان (عج) از این چیزها نمی ترسد .
حال هردستی که در کار هست باشد : بهایت مظلوم نما است که آن چهره دیگرش را نشان می دهد ؟ تحجر طالبانی و وهابی است که طبق معمول عمله و اکره آن قدرتها شده یا منافقین اند که مشغول پرداخت حق المصالحه هستند با ارباب بزرگ ؟

-- البرز ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

خوب این همه حرف زدید و کشته شدگان رو شهید فرض کردید و انداختید گردن بیگانگان خدا نشناس
حالا اگر مشخص بشه که علت حادثه فقط انفجار موادی بوده که در نمایشگاهی در اون حسینیه جمع کرده بودن تا یاد و خاطره ی 8 سال جنگ تحمیلیو حفظ کنن چی؟ به این تلفات ناشی از بی احتیاطی بعد از جنگ هم می خواهید مهر بی دینی و خدا نشناسی عده ای از خدا بی خبر و بزنید؟
کشته شدن عده ای دانشجو با نام راهیان نور در مناطق جنگی جنوب هم شهادت محسوب می شه؟ یا تلفات ناشی از منگولیسم؟

-- حالا ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

خوب این همه حرف زدید و کشته شدگان رو شهید فرض کردید و انداختید گردن بیگانگان خدا نشناس
حالا اگر مشخص بشه که علت حادثه فقط انفجار موادی بوده که در نمایشگاهی در اون حسینیه جمع کرده بودن تا یاد و خاطره ی 8 سال جنگ تحمیلیو حفظ کنن چی؟ به این تلفات ناشی از بی احتیاطی بعد از جنگ هم می خواهید مهر بی دینی و خدا نشناسی عده ای از خدا بی خبر و بزنید؟
کشته شدن عده ای دانشجو با نام راهیان نور در مناطق جنگی جنوب هم شهادت محسوب می شه؟ یا تلفات ناشی از منگولیسم؟

اتفاقا من هم دیشب اونجا بودم
و جالب است که بدانید علت اقزایش تلفات و کشته شدگان تجمع مردم تو اون خیابون بود به طوری که باعث می شد تا مجروح تبدیل به یک کشته تو امبولانس بشه
مردمی که احتمالا از روی کنجکاوی و به سان عقب ماندگان ذهنی جلوی آمبولانس ها رو گرفته بودن و اجازه نمی دادن تا به مجروحین رسیدگی بشه
این حماقته یا شهادت؟ شهادت حماقته شاید

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

من خودم مسیحی هستم.او نهایی که از وهابییت دفاع میکنن ومیگن اگه کاره اونهاست حق دارن و ..... اگه خودشون دارای دین اسلام اند (که فکر نکنم)چرا وقتیکه به پیامبرشون توهین میشه چنین کارهایی نمیکنن.
خوب معلومه چون اول انسان اند بعد مسلمون یا یهودی یاهر مذهب دیگه ."اگر کار کسی باشه" بدانید که اصلا انسان نیست چه برسه به این که یه دین ومذهبی داشته باشن.
اون کسی هم که در بالا گفته "اما من مسئولیت این بمب گذاری رو مستقیما بر عهده مهرورزان می بینم...." خوب اگر اونها بخاستن این کارو بکنن تا حالا جمعیت ایران زیر 1ملیو ن بود.
به هر حال روی دین ومذهب حساس نشید.مهم اینه هممون ایرانی هستیم.
>
ما ایرانیها باید متحد باشم .چه مسیحی چه مسلمان چه زردتشتی.

-- پدرام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

سلام
لعنت بر دیکتاتور!!!
انان که ابروی اسلام را برده اند
من هم تسلیت میگم!
اما این مردم تا کی شعور انسانی را کار نمیندازند!
بکشید!تابه فکر خانه وتورم و از این بدبختیا نباشن!
اینم مثل اتفاقات گذشته یا کار امریکا است یا کار وابستگان به صهیونیست ...........
اخ اخ...از ماست که بر مهست زه که نالم!
کار همینای است در عراق بمب گذاری میکنند
ومردم اقلیت را به عنوانهای مختلف میکشند

-- علی ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

مثل روز روشنه كه بمب گذاري بوده وكار جند الاسلام است همانها كه دوتا از آخوندهاشون رو اعدام كردند.
پشت قضيه هم آمريكا وانگليس است تا ايران را به آشوب بكشند.
در ظاهر اداي دموكراسي در مي آورند اما در باطن با مسلح كردن گروههاي تجزيه طلب ،قصد اغتشاش دارند.
به آنهايي كه عاشق آمريكا هستند بايد گفت كه :
بيچاره ها !آمريكا غير از مردم خودش،بقيه را آدم حساب نمي كند.

-- بدون نام ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

متاسفم واقعا چه بگویم. کی میخواهید جواب درست به مردم بدهید.تا کی؟

-- فرشته ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

لعن الله الی القوم الظالمین

-- مهرداد ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

متاسفم واسه ي خودم و بقيه ايراني ها كه در اين مملكت زندگي ميكنند كه حتي شبكه هاي تلوزيون هم به ملت دروغ ميگن و به اين مسايل اهميت نميدن و رو همه چيز سر پوش ميزارن ايناز از شيراز

-- ايناز ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

چرا مردم سريع قضاوت مي كنندعلت حادثه مشخص مي شود

-- محمد ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

این بمب گذاری هم مثل دیگر بمب گذاری های دیگه مشهد و ... کار خود اقایان است ... اگر دقت کنید همیشه مکانهای مذهبی را بمب گذاری می کنند که بعد بگویند افراد ضد انقلاب بی دین هستند و مراکز دینی را منفجر می کنند .. مطمئن باشید جمهوری اسلامی سرهای زیادی را برای این انفجار به زمین می اندازد

-- شهریار ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

این کار سربازان گمنام امام زمانه ( وزارت اطلاعات)
از چند وقت پیش تحرکاتی در شیراز علیه بهاییان بود .
اینها می خواهند دید مردم رو نسبت به بهاییان خراب کنندو این کار رو به صورت هدفمند بندازند گردن اونا.
من خودم شیعه ام.

-- alfa ، Apr 13, 2008 در ساعت 08:07 PM

منم به نوبه خودم به خونواده هاي اين عزيزان تسليت ميگم
خدايشان بيامرزد
انشالله كه خدا به خونوادهاشون صبر عطا كنه
منم با نظر آقاي پدرام موافقم ما ايراني هستيم و بايد با هم اتحاد داشته باشيم
ما بايدبتونيم دشمن ودوست مونو از هم تشخيص بديم
به اميد ان روز

-- الهام ، Apr 14, 2008 در ساعت 08:07 PM

من فقط مي خوام بگم كه ما بايد وحدت خودمونو حفظ كنيم و حرفي نزنيم و يا كاري نكنيم كه ديگران از اون سوء استفاده كنن

-- زمستان ، Apr 14, 2008 در ساعت 08:07 PM

متاسفم که هر کی هر جور دلش خواست برداشت می کنه اونم بدون هیچ اطلاعاتی و فقط بر پایه ی شنیده ها و حدسیات پوچ،توخالی و صرفا از روی جهت گیری خاص!
یه کم فکر بد نیست!
مسلمونایی که به بهایی ها تهمت می زنید باید بدونید تهمت زدن گناه بزرگیه!
کسایی که میگن کار خودشون بوده بازهم تهمت میزنن
آخه چه آقا یا خانومی حاضر میشه به خاطر معرفی دشمنانش،هموطنای خودش رو به کشتن بده؟
فکر نمی کنید راه بهتری باشه؟
کسانی که میگن شهادت بوده،شاید راست بگن!
من هم عضو این کانون هستم ولی دوست نداشتم شب حادثه اونجا می بودم تا شهید بشم ویا فشار روانیه زیادی رو تحمل کنم
آرزوی من شهادت نیست
آرزوی من آبادانی کشورم و مبارزه با جهالته!
به امید آنروز

-- اسما ، Apr 14, 2008 در ساعت 08:07 PM

حالا به همین بهانه چوب تو آستین چند تا بی گناه میکنند

-- بدون نام ، Apr 14, 2008 در ساعت 08:07 PM

كار خود بسيجي هاست.چرا مهمات نگه ميدارند.

-- chiz ، Apr 14, 2008 در ساعت 08:07 PM

من هم به بازماندگان این فاجعه غم انگیز تسلیت عرض می نمایم. نظرات دیگر دوستان را خواندم. من هم به نمایندگی از مردم غیور خطه گیلان این حادثه اسفناک را محکوم می نمایم و از آن آدمکش های بی دین می خواهم دیگر این کارهای بد را نکنند تا ما به فکر صف کوپن و خواروبار خود باشیم. ضمناً از صدا و سیما به خاطر پوشش خبری بسیار مطلوب تشکر و قدردانی می شود. ما برای دریافت اخبار این بمب گذاری مجبور شدیم ساعتها در اینترنت سرچ کنیم تا بتوانیم اطلاعاتی در مورد این خبر دریافت نماییم.

-- کاوه موسوی از شمال ، Apr 14, 2008 در ساعت 08:07 PM

ما هم واقعاً متاسفیم

-- عارف از رشت ، Apr 14, 2008 در ساعت 08:07 PM

واقعا متاسفم كه چنين كشور بي دروپيكري داريم#######

-- بدون نام ، Apr 15, 2008 در ساعت 08:07 PM

دره باغه شهادت باز باز است
بای ذنب القتلت

-- مهدی ، Apr 15, 2008 در ساعت 08:07 PM

یک ذره با دید باز بنگریم، ببینیم اگر یک مکان مذهبی به هر دلیلی منهدم شود چه کسی سود می برد، چه کسی بیشترین تبلیغ را علیه گروههای مخالف از سر می گیرد و احساسات مردم را تحریک می کند؟ آیا مخالفان رژیم سود می برند مگر غیر از اینست که ما از اول همه دین دار به دنیا آمدیم؟ مگر کسی نقشی در انتخاب دین خویش داشت؟ حال چه اسلام باشد چه بها باشد و چه هر دین دیگری، اگر کسی مخالف این رژیم باشد این بدان معنا نیست که مخالف دین است و در یک مکان دینی بمب گذاری کند ، پس بهتر است قبل از نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی هر کسی کمی تعمق کنیم و بنگریم چرا شهر شیراز باید پذیرای چنین حادثه ای باشد آیا برای مخالفان شهر های نا امن کشور مثل استان سیستان و بلوچستان ، شهر های مرزی عراق ، شهر های مرزی ترکیه که گاها چنین حوادثی را تجربه کرده اند راحت تر نبود؟!؟!

-- ع. طه ، Apr 15, 2008 در ساعت 08:07 PM

تا آن زمان که قرآن ها به نیزه ها کنند و شعار دین شناسی و وحدت دهند، در حالی که از درون و بنا به سوگند ملعونان عالم که نام محمد صلی الله علیه و آله و سلّم را از صفحه روزگار پاک خواهند کرد با پنبه می خواهند سر شیعه را ببرند؛ آن زمان مظلومیت شیعه معلوم می شود که از 70 هزار مسلمان در غدیر خم، تنها هفت نفر در رکاب علی علیه السلام ایستادند؛ و از سپاه امام حسن علیه السلام یاری نماند تا حضرت به آن تکیه کنند و از هزار سرباز امام حسین علیه السلام تنها 72 نفر باقی ماندند. و حال که همه دم از یاری امام زمان و سربازی ایشان می زنند، یکی می گوید عَلَم خرافه است و یکی می گوید که زنجیر را به خَر می زنند و دیگری می گوید که بر سیدالشهدا آرام گریه کنید و آرام سینه بزنید و دیگری می گوید که ابولوءلوء کافر بود و دیگری در دفتر پاسخ به شبهات در حرم امام رضا (غریب الغربا) با انگشت استخاره باز می کند و می گوید احکام شیعیان از روی تنبلی و تن پروری است.
این است مظلومیت شیعه که امام سجاد علیه السلام از آن سخن می گویند که تا ظهور قائم آل محمد پابرجا خواهد بود.

-- احمد ، Apr 15, 2008 در ساعت 08:07 PM

با سلام
امیدوارم مسئولین حقیقت رو فدای مصلحت اندیشی نکنند و مسببین اصلی رو قصاص کنند
و ارزوی سلامتی برای زخمی ها و رحمت برای شهدا دارم

-- آرین ، Apr 15, 2008 در ساعت 08:07 PM

شما شيعه هاي افراطي بايد بدانيد كه به جز مذهب شما در جهان 100ها مذهب ديگر هم هست چطور به خودتون حق ميدن در جاي كه ادعا مي كنيد محل عزاداري حسين جاي توطئه براي
تسنن، يهود، مسيحي، زرتشت و . . . نيست . .

-- فرزين ، Apr 15, 2008 در ساعت 08:07 PM

آخه تا کی میخواهین احمق بمونین...
بیچاره ها همتون بازیچه هستین...
اخه احمق..چی خیال میکین؟
واقعا...کشته میشدی واسه کی سود داشت ونکنه خیال میکنی میگن بفرما این کلید بهشت..همش مال شما؟اونایی که بمب میزارن باز یه هدفی دارن...لااقل میدونن دارن چیکار میکنن
که چی هی برین ناله کنین 24 ساعت..برو عمو جان 4 تا کشور دنیارو ببین تا بفهمی که چه اراجیفیو به ماها یاد دادن و همش درگیر اوناییم..

-- همایون ، Apr 15, 2008 در ساعت 08:07 PM

نمی دونم تا کی باید تو خواب غفلت بمونیم . بیایید بی جهت و از روی احساسات و بی دلیل کسی یا کسانی را متهم نکنیم و بهتره اول به خودمان شک کنیم تا به دیگران .

-- lمسعود ، Apr 16, 2008 در ساعت 08:07 PM

من متاسفم

-- حدیث ، Apr 17, 2008 در ساعت 08:07 PM

خدا را در نظر بگیرید.1-به آقای انجوی وکانون رهپویان وبسیجی ها تهمت نزنید
2-یه سر به سایت های تحلیلی و خبری بزنید عکس ها ومطالب را خوب بخوانید و بررسی کنید خودتون می فهمید که بمب گذاری بوده.
به قرآن بین بمب و مین خنثی
تفاوت از زمین تا آسمان هاست

-- محمد ، Apr 18, 2008 در ساعت 08:07 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)