تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شکایت سازمان میراث فرهنگی از چهار روزنامه‌نگار

سازمان میراث فرهنگی ایران به دلیل آنچه آن را «اهانت به مسئولان نظام» خوانده، از چهار روزنامه‌نگار شکایت كرد.

به گزارش زمانه، این چهار روزنامه‌نگار از اعضای تحریریه روزنامه‌های اعتماد ملی، كارگزاران، سرمایه و تهران امروز هستند که تاکنون احضاریه به دست آنها رسیده‌است.

پرونده این روزنامه‌نگاران هم اکنون در مرحله تفهیم اتهام است و برای یکی از آنان قرار التزام ده میلیون تومانی صادر شده‌است.

این چهار روزنامه‌نگار سال گذشته گزارش‌هایی درخصوص تغییرات وسیع مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود مبنای شکایت سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته‌‌اند.

بهمن ماه سال ۸۶ برخی از روزنامه‌ها خبری با عنوان "۸۶۰ انتصاب در ۱۷ ماه" به چاپ رساندند که حکایت از جابه‌جایی‌های گسترده در سازمان میراث فرهنگی داشت.

منبع این خبر، نشریه پارسه ( نشریه درون سازمانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) ذکر شده بود.

روزنامه کارگزاران گزارش داده بود در دوران هفده ماهه مدیریت اسفندیار رحیم‌مشایی هر دو روز یك انتصاب و جابه‌جایی انجام شده‌است.

روزنامه سرمایه نیز نوشته بود ۳۳۴ پست جدید در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت نهم ایجاد شده‌است كه بیشتر آنها پست‌های مشاوره‌ای است.

خبرنگارانی که از آنها شکایت شده از اعضای تحریریه روزنامه‌های منتقد دولت به شمار می‌آیند.

اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، یکی از مدیران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران به شمار می‌آید که سال گذشته پس از ادغام مرکز گفتگوی تمدن‌ها در مرکز ملی مطالعات جهانی شدن، همزمان به ریاست این سازمان نیز منصوب شد.

نظرهای خوانندگان

این هم از امنیت شغلی ما خبرنگاران در ایران . اساسا انتقاد از هر نوعی ممنوع ! چه سیاسی چه فرهنگی چه اجتماعی و چه هر نوع دیگر . اصلا روزنامه ها می خواهیم چه کار؟

-- بدون نام ، Apr 12, 2008 در ساعت 08:28 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)