تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پارلمان اروپا خواستار تحریم افتتاحیه المپیک پکن شد

پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به تحریم مراسم گشایش المپیک ۲۰۰۸ پکن از سوی رهبران اتحادیه اروپا رأی داد.

به گزارش بی‌بی‌سی‌نیوز، پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای در این رابطه صادر کرد.

اعضای پارلمان اروپا همچنین از چین خواستند گفتگو با دالایی لاما، رهبر روحانی تبت را تا ماه اوت (زمان برگزاری بازی‌های المپیک) آغاز کند.

قطعنامه پارلمان اروپا «سرکوب خشونت‌بار» معترضان تبتی توسط چین طی ماه گذشته را محکوم کرده و از سازمان ملل می‌خواهد تا تحقیقاتی در این مورد انجام دهد. این قطعنامه همچنین از پکن می‌خواهد تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها عمل کند.

گوردون براون، نخست‌وزیر بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود که در مراسم گشایش المپیک ۲۰۰۸ که در تاریخ ۸ اوت برگزار خواهد شد، حضور نخواهد داشت. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز گفته هیچگاه قصد رفتن به پکن را نداشته‌است.

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه که ریاست اتحادیه اروپایی در زمان بازی‌های المپیک را بر عهده خواهد داشت نیز از احتمال تحریم و عدم حضور خود در این مراسم سخن گفته مگر این‌که چین مذاکراتی را با دالایی لاما برای یافتن راه حلی جهت رفع ناآرامی‌ها آغاز کند.

نظرهای خوانندگان

بسیار عالی. درود بر آزادی بیان
در صورتی که لینک مطالب خبری را بگذارید کار شما بسیار ژورنالیستی‌تر خواهد بود

-- مهیار ، Apr 10, 2008 در ساعت 07:58 PM

اینها که اینقدر دلشان برای حقوق بشر میسوزد چرا درباره کارهای امریکا و اسرائیل اعتراض نمیکنند؟ وقتی هم که مردم بر ضد جنگ تضاهرات میکنند رسانه هایشان صدایش را درنمیآورند یا هی لابلای اخبار پنهانش میکنند. یک بام و دو هوا هستند و تازه انتظار دارند مردم دنیا دنبالشان هور بکشند.

-- آذر ، Apr 11, 2008 در ساعت 07:58 PM

ملتي با تمدني غني ، با تاريخي انساني درخشان و خصوصيات انساني بسيار والا ميگذرد كه هم اكنون عده اي كثير از اين مردم در بالاترين درجات علمي ، فرهنگي ، هنري ، انساني و . . . . . در تمام كشورهاي جهان به فعاليت هاي بسيار مؤثر خود به تاييد جامعه جهاني مشغولند . حدود سي سال از گرفتاري اين مردم در چنگال خشونت و قتل و غارت عده اي خاص ميگذرد كه به گواهي تاريخ معاصر شاهد همراهي اروپا و امريكا بوسيله بازي هاي سياسي و مذاكرات مسخره و . . با عوامل اين جنايات هستيم حال مايه تعجب است كه «سرکوب خشونت‌بار» مردم تبت عواطف انساني حضرات را بيدار كرده ! ! ! كاملا محرز است دنبال گرفتن امتياز از چين هستند كه امروز بزرگترين خطر اقتصادي براي آنان است وگرنه مردم تبت برايشان فقط بهانه رسيدن به هدف است .

-- فرياد ، Apr 11, 2008 در ساعت 07:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)