تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار بوش به ایران در مورد عراق

جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه به ایران در مورد عراق هشدار داد و گفت: ایران در مورد عراق با یک "انتخاب روبه‌رو است".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بوش افزود: ایالات متحده برای دفاع از منافع خود در برابر تهدیدات تهران اقدام خواهد کرد.

وی افزود: رژیم تهران باید انتخاب کند، یا می‌تواند با همسایه خود در صلح زندگی کند و روابط قوی اقتصادی، فرهنگی و مذهبی داشته باشد، یا می‌تواند به تسلیح و آموزش گروه‌های غیرقانونی مسلح ادامه بدهد، گروه‌هایی که به ارعاب مردم عراق مشغولند.

رئیس جمهور آمریکا که در یک سخنرانی در مورد دفاع از روش خود در جنگ عراق سخن می‌گفت ادامه داد: اگر ایران انتخاب درستی کند، آمریکا یک رابطه صلح‌آمیز میان ایران و عراق را تشویق خواهد کرد. اگر ایران گزینه غلط را انتخاب کند، آمریکا برای دفاع از منافع خود، نظامیان خود و شرکای عراقی خود اقدام خواهد کرد.

در مورد کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق، بوش گفت: وضعیت عراق در حال حاضر شکننده‌تر از آن است که بخواهیم شمار نیروهای نظامی خود را از ۱۴۰ هزار کمتر کنیم. وی افزود: عقب‌نشینی محدود نیروها از عراق که در جریان است را تا ماه ژوئیه ادامه می‌دهیم. پس از آن هر گونه کاهش نیروها متوقف خواهد شد.

نظرهای خوانندگان

آقای بوش باید بداند که حکومت اسلام ناب نه تنها منافع ايران را هم مد نظر ندارد بلکه از فهم منافع خودش هم عاجز است چه برسد به منافع امريکا. اين حکومت اسلام ناب تنها با زور و قلدری اين مسئله را می فهمد. او تا کنون از خودش قلدر تر و بی حساب و کتاب تر را ندیده. شايد واجب کفایی ست که کسی به او اين را نشان دهد. به نظر من صلح جهانی تنها در محو کردن سایه آخوند در ايران امکان پذير است و گر نه ايران و جهان از يک جنگ به جنگ دیگری خواهند رفت. جمهوری اسلامی حياتش در جنگ و بحران است و خمینی و خامنه ای بارها آنرا گفته اند. بايد اينان را به هر قیمت از قدرت و از قدرت موذی گری برکنار کرد.

-- بدون نام ، Apr 10, 2008 در ساعت 05:27 PM

Amrika behtar ast baraye in mardome bichare,kodakan va Zanane bidefah ke har rooz amaje bomb va atashe amrikaiha va teroristaha hastan,va miane ghodrathaye penhan dar in sarsamine jangsade gereftaramadeand fekeri bekonad,Amrika farramosh nakonad ke baraye azady mardome Irak be in sarsamin hamle bord baraye ehyaye demokrasy,behtar ast ba in iran dar in mored mozakere konad ke chegone as in Tale ke ham khod va ham in mardom ra dochar karde rahaei yabad.va dast as tahdide iran va digar keshwarha bardarad.Sonja Alman

-- بدون نام ، Apr 10, 2008 در ساعت 05:27 PM

Agha in site shoma feker konam faghat bayad sede masael Iran nrewesht ta monakes konin.nasarate enteghady be Amrika va Gharb osolan goshe shanawaei nadaran.

-- بدون نام ، Apr 11, 2008 در ساعت 05:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)