تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وزیر ارشاد: باید به دنبال «میان‌بر» فرهنگی باشیم

در حالی‌که وزیر‌کشورِ دولت محمود احمدی‌نژاد از «وحشت» جوامع بین‌المللی از «قابلیت‌های فرهنگی ایران» سخن می‌گوید، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی اعلام کرد، این کشور برای رسیدن به «شکوفایی فرهنگی» باید از راه «میان‌بر» استفاده کند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمد‌حسین صفارهرندی که به همراه رئیس‌جمهور و سایر وزرای کابینه احمدی‌نژاد در خراسان‌رضوی به‌سر می‌برد، امروز (پنجشنبه) در حاشیه دیدار با اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان گفت، از همه متخصصان برای یافتن سریع این «میان‌بر» برای شکوفایی فرهنگی استفاده خواهد کرد.

سال ۱۳۸۷ در ایران از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، سال «شکوفایی و نوآوری» نامیده شده‌است.

در همین حال «مصطفی پورمحمدی» وزیر‌کشور کابینه احمدی‌نژاد در جمع مردم سبزوار گفت: ترس جوامع بین‌المللی و سنگ‌اندازی‌های آنها بیش از هر چیز ناشی از قابلیت‌های فرهنگی ایران است.

پورمحمدی که تا چند روز دیگر براساس اعلام سخنگوی دولت، از مقام خود برکنار خواهد شد، اشاره‌ای به مصادیق این قابلیت‌های فرهنگی نکرد، اما گفت که برای ارائه قابلیت‌های فرهنگی باید ظرف و بسته‌بندی مناسبی ایجاد کرد.

این در حالی است که هیئت نظارت بر مطبوعات، نهاد وابسته به وزارت ارشاد از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷نشریه را توقیف و سرنوشت برخی از کتاب‌های در آستانه انتشار را به حالت تعلیق درآورده است.

توقیف گسترده نشریات به دلایل گوناگون و بلاتکلیفی برخی از ناشران و نویسندگان در مورد سرنوشت آثار خود، در هفته‌های اخیر باعث دو واکنش همسو با یکدیگر از سوی فعالان رسانه‌ای و فرهنگی در ایران شد.

در اولین واکنش، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد از این مقام دولت خواستند تا برای وضعیت نامعلوم کتاب‌های در انتظار مجوز چاره‌ای بیندیشد.
خبر زمانه در این زمینه

در واکنش دیگر، انجمن منتقدان سینمای ایران روز گذشته با با صدور بیانیه‌ای به لغو امتیاز نشریات سینمایی «دنیای تصویر» و «هفت» اعتراض کرد.

در همین ارتباط:
اعتراض به لغو امتیاز چهار نشریه در ایران

نظرهای خوانندگان

برش فرهنگی‌تون که تا حالا نهایت کارایی رو داشته، ببینیم میان‌برش‌تون چطوره!

-- هومن ، Apr 10, 2008 در ساعت 02:48 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)