تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شاهرودی: حقوق بشر در ایران به‌خوبی رعایت می‌شود

آیت‌الله محمود شاهرودی، رئیس قوه‌قضائیه ایران در دوحه اعلام کرد، حقوق بشر در ایران به‌خوبی رعایت می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای شاهرودی روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در قطر گفت: «دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با تدوین و اجرای قانون حقوق شهروندی، به خوبی التزام و توجه خود را به رعایت حقوق بشر نشان داده است.»

این در حالی است که «کانون دفاع از حقوق بشر در ایران» معتقد است، در هر ۵ ساعت حداقل یک مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد.

۲۰۰ روشنفکر جهان نیز در ۸ شهریور سال گذشته با صدور نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کردند. در نامه روشنفکران آمده است: «حقوق بشر در ایران به طور مداوم، سیستماتیک و سامان یافته نقض می‌شود.»

پیشتر در ۲۱ آذر ماه سال ۸۶ یک هیأت ۱۱ نفره از نمایندگی پارلمان اروپا با حضور در ایران و گفت‌وگو با نمایندگان اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های فعال زنان، اقلیت‌های مذهبی و نیز خانواده برخی از زندانیان سیاسی، وضعیت حقوق‌بشر در این کشور را نسبت به سال ۸۵ «وخیم‌تر» ارزیابی کرده بود.

با این حال، هاشمی شاهرودی با رد گزارش‌ سازمان‌های حقوق‌بشری و ناظر بر سیستم قضائی ایران، گفت، تبلیغات کاذب رسانه‌های خبری «استکبار» درخصوص رعایت نکردن حقوق بشر در ایران «نشانه‌ای از مظلومیت» این کشور است.

صادرات انرژی هسته‌ای
رئیس قوه‌قضائیه همچنین در دیدار با «شیخ احمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر در دوحه گفت ایران برنامه هسته‌ای را در خدمت کشورهای مسلمان به‌کار خواهد گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، هاشمی شاهرودی افزود: ایران مصمم است تا به بهترین نحو از فناوری هسته‌ای نه تنها برای خود بلکه برای کشورهای اسلامی استفاده کند.

محمود احمدی‌نژاد، نیز روز چهارشنبه تاکید کرد، با وجود تهدیدهای بین‌المللی برای مجازات‌های جدید ازسوی شورای امنیت، درباره انرژی هسته‌ای تسلیم نخواهد شد.

کشورهای غربی ازجمله آمریکا، جمهوری اسلامی را به تلاش برای مجهز شدن به سلاح هسته‌ای تحت پوشش برنامه‌های غیرنظامی متهم می‌کنند، اما ایران این مسئله را رد کرده است.

نظرهای خوانندگان

خوب است حضرت آيت الله شاهرودي اول «بشر» و «حقوق بشر»را معني کنند تا ما بفهميم ايشان(يعني مثلأهمان حضرت آيت الله)راجع به چه چيزي گوهر فشاني ميکنند.

-- ناظري ، Apr 10, 2008 در ساعت 12:41 PM

واضحه که رعایت می‌شه، مثلاً تفاوت برخورد و حکم سنگسار در مورد سردار زارع و باقی مردم!

-- هومن ، Apr 10, 2008 در ساعت 12:41 PM

ba in hesab tu Orupa va Americaye shomali ziadi beh bashariat ehteram migzarand.
Ghadre estebdade eslami ra bedanim.

-- molla ، Apr 11, 2008 در ساعت 12:41 PM

تعجب نكنيد اين ديوانه جمله ي ديگري نيز دارد
كه هنوز بر ديوار يكي از فرهنگسراهاي شهرمان خاك مي خورد :
ما در ايران زندان نداريم !!!

-- مازيار ، Apr 11, 2008 در ساعت 12:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)