تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بزرگداشت نیکوس کازانتزاکیس در تهران

کتابخانه ملی ایران اعلام کرد، به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت نیکوس کازانتزاکیس نویسنده بزرگ یونانی، مراسم ویژه‌ای برگزار خواهد کرد.

به‌گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی در این مراسم که روز 25 فروردین (13 آوریل) با حضور "مرکوریوس کارافوتیاس" سفیر یونان در ایران برگزار خواهد شد، "اونجلوس ونه تیس" ایران شناس یونانی در باره اندیشه‌های فلسفی کازانتزاکیس سخنرانی خواهد کرد.


کازانتزاکیس در ویکی‌پدیا

همچنین بخشی از فیلم کلاسیک زوربای یونانی ساخته «مایکل کاکویانیس» که بر اساس رمانی از کازانتزاکیس ساخته شده در این مراسم به نمایش درمی‌آید.

نیکوس کازانتزاکیس از مهم‌ترین نویسندگان معاصر یونان است که اغلب آثار او در ایران به وسیله محمد قاضی و صالح حسینی ترجمه شده‌است.

مراسم بزرگداشت کازانتزاکیس با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی و سفارت یونان در ایران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هم از اهدای تعدادی از کتاب‌های این نویسنده یونانی (از طرف بنیاد کازانتزاکیس‌ که در آتن مستقر است) به کتابخانه ملی جمهوری اسلامی توسط «کارافوتیاس» سفیر یونان در ایران خبر داد.

نظرهای خوانندگان

کسی نیست برای نویسندگان بی شمار ایرانی مراسم یادبود برگزار کند؟

شاید دانشگاههای حارجی!!!!!

-- علی ، Apr 10, 2008 در ساعت 01:44 PM

برگزاري بزرگداشت براي نيكوس در ايران بسيار عجييب است. نويسنده بسيار توانمندي بود. رمانهايش خواندني است من خودم رمان آزادي يا مرگ و مسيح باز مصلوبش را خوانده ام و بسيار از وي آموخته ام و چند صباحي با او زيسته ام. چقدر زيبا و جاندار توصيف مي كند.

-- علي قديمي ، Apr 12, 2008 در ساعت 01:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)