تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد کشورهای غربی را تهدید کرد

محمود احمدی‌نژاد به کشورهای به غربی‌ها هشدار داد، اگر از "چماق" خود برای متوقف کردن فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم استفاده کنند و بخواهند حقوق ملت ایران را پایمال کنند، باید منتظر باشند که آن "چماق بر سرشان خرد شود."

این درحالی است که پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین به همراه آلمان قرار است ۱۶ آوریل در شانگهای گردهم آیند تا درباره جذاب‌تر کردن بسته مشوق‌های پیشنهادی به ایران در ازای توقف غنی‌سازی اورانیوم به گفت‌وگو بپردازند.

به‌گزارش خبرگزاری‌ مهر، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران، شب گذشته در یک سخنرانی در شهر مشهد که از تلویزیون دولتی هم پخش شد، تأکید کرد، ایران هرگز فعالیت‌های هسته‌ای خود را رها نخواهد کرد.

" اضمحلال قدرت‌های بزرگ"

ایسنا نیز در گزارش مشابهی نوشت، احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "پیروزی ایران، آغاز روند شتابان اضمحلال قدرت‌های بزرگ است."

وی روز سه‌شنبه هفته جاری هنگام بازدید از تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در "نطنز" اعلام کرد، ایران نصب شش هزار دستگاه سانتریفوژ جدید را در تأسیسات غنی‌سازی خود آغاز کرده است.

به گفته احمدی‌نژاد سانتریفوژهای جدید، اورانیوم را با سرعتی پنج برابر سانتریفوژهای قبلی غنی‌سازی می‌کنند. آمریکا این اقدام تهران را نشان‌دهنده نادیده‌گرفتن درخواست‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای خود دانسته است.

فرانسه نیز اعلام کرد، ممکن است قدرت‌های جهانی مجبور شوند مجازات‌های سخت‌تری را برضد ایران اعمال کنند.

غرب بیم آن دارد که ایران در پوشش برنامه انرژی هسته‌ای، درصدد دستیابی به بمب اتمی باشد، اما تهران این ادعاها را رد و تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز و صرفا ًبرای تولید برق است.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون با صدور سه قطعنامه مجازات‌هایی را برضد ایران به علت خودداری از توقف غنی‌سازی اورانیوم اعمال کرده است.

غنی‌سازی اورانیوم، فرایندی است که از آن، هم برای تولید سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای و هم برای تولید بمب اتمی در صورت غنی‌سازی در سطح بالا می‌توان استفاده کرد.

ایران که تأکید دارد فناوری هسته‌ای را برای تولید برق می‌خواهد، تاکنون از توقف فعالیت‌های هسته‌ای خود در ازای امتیازهای اقتصادی خودداری کرده است.

مقامات ایران همچنین تأکید کرده‌اند که دیگر با قدرت‌های جهانی درباره مسئله هسته‌ای مذاکره نخواهد کرد و تنها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دراین باره گفت‌وگو می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

فرق بین "حماقت" و"چماقت" ۳ نقطه بی ارزش است. ولی این نقاط جلوی ارقام دیگراعداد سا زند. مثل ۱۰ و۱۰۰ وغیره. در هیچیک از این سخن رانی ها تا امروز شفاف نشده که چند تا از این صفرها در جلوی ارقام دیگر قرار گر فته تا هزینه این پیروزی را تامین کند. فرض که همین امروز پیروز. تورم و فساد وبیکاری و غیره و غیره را ایا این پیروزی کاذب از بین می برد؟؟ یک زمانی شاه سابق مورد حمله بود که چرا سرمایه ملت را صرف خرید تجهیزات پیشرفته نظامی میکند ولی حالا برای داشتن بمب اتمی هر گونه تلاش و حماقتی جایز است حتی اگرچماقش برسر خودمان فرود اید.

-- بدون نام ، Apr 10, 2008 در ساعت 12:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)