تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

قلم طلايي سال ۸۶ برای زنده‌ياد احمد بورقاني

انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد قلم طلايي سال ۱۳۸۶ همزمان با روز جهاني آزادي مطبوعات به پاس تلاش‌هاي خالصانه زنده‌ياد احمد بورقاني در جهت آزادي بيان و مطبوعات به خانواده آن مرحوم اهدا خواهد شد.

به گزارش زمانه در این بيانيه آمده‌است، انجمن دفاع از آزادي مطبوعات جايزه قلم طلایي سال ۱۳۸۶ خود را به پاس تلاش‌هاي خالصانه «معمار توسعه مطبوعات ايران» به زنده ياد احمد بورقاني از مؤسسان اين انجمن اهدا خواهد كرد.

مطبوعات ايران طي دهه اخير مديون تلاش‌هاي بي‌وقفه احمد بورقاني در دفاع از آزادي، حق انتشار آزاد مطبوعات، برخورداري از امنيت شغلي و حرفه‌اي و دادرسي عادلانه به هنگام طرح دعاوي حقوقي عليه روزنامه‌نگاران و اهالي رسانه است.

زنده‌ياد بورقاني در پايداري بر سر تعهدهاي خود از مقام و موقعيت خويش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي چشم پوشيد تا ناظر امواج سهمگين سركوب و توقيف مطبوعات، بازداشت و زنداني كردن روزنامه‌نگاران و صدور احكام سنگين قضايي عليه اهالي مطبوعات نباشد.

او با كارنامه‌اي درخشان در روز سيزدهم بهمن ماه ۱۳۸۶ به ديدار حق شتافت و جامعه مطبوعاتي ايران را در اندوه فقدان يكي از قهرمانان مدافع آزادي و حقوق اساسي مردم فرو برد.

انجمن دفاع از آزادي مطبوعات همزمان با روز جهاني مطبوعات جايزه قلم طلايي سال ۱۳۸۶ را طي مراسمي ويژه به خانواده زنده‌ياد احمد بورقاني تقديم خواهد كرد.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران، قلم طلایی سال ۸۵ خود را به عزت‌‏الله سحابی، مدیر مسئول ماهنامه ایران فردا تقدیم كرده بود.

در همین رابطه:
* قلم طلایی سال ۸۵ برای عزت‌‏الله سحابی

نظرهای خوانندگان

معماهای حل نشده در ۳۰ سی سال گذشته مثل سوخته شدن ۴۵۰ نفر در سینما رکس ابادان, قتل عام کردها, طولانی گشتن جنگ خانمانسوز ایران وعراق, قتلهای مرموز احمد خمینی و طالقانی وغیره وغیره, قتلهای زنجیره ای و حالا هم مرگ نابهنگام این مبارزخوشنام. ایا امکان داشته که پوتین درسفراخیرخود امکان هرگونه همکاری با نظام را در جهت بوجود اوردن اینگونه مرگ و میرهای زودهنگام را قول داده باشد؟؟ بهر حال یکی از مخالفین پوتین سال پیش بطورناگهانی با میل کردن یک ذره ماده رادیو اکتیو در چایی خود در انگلیس جان داد. فقط خداوند می داند وبس.

-- بدون نام ، Apr 9, 2008 در ساعت 05:50 PM

انتخاب کاملا" مناسب و درستی می باشد.حق به حقدار رسید.روحش شاد وراه صادقانه اش ، ازرهروان صادق پررهروباد.

-- حنیف ، Apr 10, 2008 در ساعت 05:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)