تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احضار مجدد اعلمی به دادگاه

اکبر اعلمی نماینده تبریز در مجلس هفتم از دریافت دو احضاریه برای حضور در دادگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، این احضاریه‌ها از سوي شعبه دوم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت براي وی صادر شده‌است.

اعلمی پیش از این نیز احضاریه‌ای از سوی همین شعبه دریافت کرده بود اما به گفته وی در احضاریه اول نام سعید مرتضوی به عنوان شاکی مطرح شده که در دو احضاریه جدید نامی از شاکی برده نشده است.

اکبر اعلمی علت احضارهای مکرر خود به دادگاه را خبری مندرج در روزنامه ايران با این مضمون که «از كابينه امام حسين(ع) نيز انتقاد مي‌كنم» عنوان کرده است.

وي می گوید: بر اساس يكي از اين احضاريه‌ها بنده بايد جهت اخذ توضيح درخصوص شكايت دادستان عمومي و انقلاب تبريز داير بر توهين و اهانت به مقدسات به شعبه دوم دادسراي كاركنان دولت مراجعه كنم در حالي كه هنوز مستند شكايت شاكي يعني دادستان تبريز مشخص نيست و مستند احضاريه سوم كه بر اساس شكايت فردي داير بر تهمت و افتراست، مفاد اظهاراتم در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مقام سوال از وزير كشور است.

اعلمي تصريح كرد: با وجود اين كه در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس جز نمايندگان عضو كميسيون و وزيركشور، فردي ديگر نبوده اما شاكي براي من شناخته شده نيست؛ همچنين لازم به ذكر است كه زمان صدور اين دو احضاريه مربوط به اواخر سال گذشته است كه امروز به اين جانب ابلاغ شده‌است.

بر اساس اصل ۱۸۳ قانون اساسي هيچ مقامي حق تعقيب و بازداشت یک نماينده مجلس يا محروم كردن او از حقوق اجتماعي را ندارد.

در همین ارتباط:
احضار اعلمی، نماینده تبریز، به دادسرای کارکنان دولت

نظرهای خوانندگان

فقط باید بگویم که متاسفم و زنده باد اعلمی

-- hamid ، Apr 9, 2008 در ساعت 12:44 PM

یک نکته اینکه مقامات حکومتی ایران باید توجه کنند که تحت فشار قرار دادن نماینده ای مثل اعلمی با میزان شهرت و مقبولیتی که وی در میان اقشار مختلف جامعه دارد به نوعی بازی کردن با آتش است. مخصوصا اگر که اعلمی بازی را طبق نقشه طراحان آن (دستگاه مرتضوی) پیش نبرد.
به هر نحو حالا معلوم خواهد شد که اعلمی چند مرده حلاج است. البته این موضوع محکی هم برای گروههای اصلاح طلب خواهد بود چرا که اعلمی با وجود آنکه یک اصلاح طلب تمام عیار بود از نظر جناحی به هیچ یک از دسته بندیهای رسمی کشور تعلق نداشت. باید دید واکنش جناح اصلاح طلب در قبال تعقیب قضایی یک نماینده مستقل به خاطر انتقاد از قدرت چه خواهد بود.

-- حسن ، Apr 10, 2008 در ساعت 12:44 PM

afarin bar shojaate alami

-- mehrnoosh ، Apr 10, 2008 در ساعت 12:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)