تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جایزه پولیتزر در دستان باب دیلن

باب دیلن جایزه افتخاری موسیقی پولیتزر در سال ۲۰۰۸ را از آن خود کرد و بدین ترتیب برای نخستین بار یک موزیسین سبک راک این جایزه باارزش را بدست آورد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اختصاص این جایزه در نود و دومین مراسم سالانه‌ معرفی برندگان جایزه‌ پولیتزر به باب دیلن، نشان داد که بالاخره سبک راک‌اند‌رول از دیوارهای پولیتزر هم عبور کرد.

دیلن که مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ترانه نویس نیم قرن گذشته است، بیشتر از هر کس دیگری راک را از خیابان‌ها به سالن‌های موسیقی کشاند.

جایزه افتخاری پولیتزر در زمینه موسیقی، به خاطر «درهم‌تنیدن موسیقی مردمی با فرهنگ امریکایی و سرودن ترانه هایی با ویژگی‌های شاعرانه شگفت آور» به وی اهدا شد.

این نخستین بار است که داوران جایزه پولیتزر که به موسیقی کلاسیک توجه ویژه ای دارند، به چنین انتخابی دست می‌زنند.

بر اساس این گزارش، امسال در بخش روزنامه‌نگاری هم، روزنامه «واشنگتن‌پست» در شش بخش، جوایز برتر را دریافت کرد.

این روزنامه، معروف‌ترین جایزه روزنامه‌نگاری پولیتزر به نام «خدمت عمومی» را به خاطر افشای بی‌توجهی به سربازان زخمی امریکا در عراق و افغانستان، بدست آورد.

پوشش اخبار مربوط به کشته شدن دانشجویان دانشکده‌ فنی ویرجینیا در سال گذشته، جایزه «خبر تازه» را به این روزنامه اختصاص داد.

روزنامه نیویورک تایمز هم در زمینه‌های گزارشگری‌های تشریحی و افشاگرانه دو جایزه برد و جایزه عکاسی خبری هم به رویترز رسید.

جایزه پولیتزر ۱۰ هزار دلار است و توسط جوزف پولیتزر روزنامه‌نگار امریکایی برای نخستین بار در سال ۱۹۱۷ اهدا شد.

گزارش‌های خبرگزاری‌ها حاکی است، در بخش بهترین اثر داستانی، کتاب «خلاصه‌ زندگی شگفت‌‌انگیز اسکار وائو» نوشته‌ «جونت دیاز»، در بخش بهترین مجموعه‌ی شعر، «زمان و اجسام» اثر «رابرت هاس» و «ناکامی» اثر «فیلیپ شولتز» مشترکاً به عنوان بهترین اثر انتخاب شدند.

«آگوست: روستای اوساژ» نوشته‌ «تریسی لتس» هم در بخش نمایشنامه نویسی، برگزیده شد.

«آن‌چه خدا خواست» نوشته‌‌ «دانیل واکر هو» به عنوان بهترین اثر تاریخی و «سال‌های نابودی» نوشته‌ «سائول فریدلندر» به عنوان بهترین اثر غیرداستانی،انتخاب شدند.

در بخش بهترین شرح‌ حال هم، «رانده‌شدگان از بهشت؛ داستان لوئیزا می آلکات» نوشته‌ «جان ماتسون» اثر برگزیده نام گرفت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)