تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محكوميت موسويان در روز ملي هسته‌اي ايران

حسین موسویان مذاکره کننده سابق هسته‌ای ایران به اتهام «اخلال در امنیت ملی» به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

حكم محكوميت موسويان در شرايطي اعلام شد كه در ايران مراسم مختلفي براي بزرگداشت 20 فروردين كه روز ملي فن‌آوري هسته‌اي نامگذاري شده، در حال برگزاري است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از وکیل موسویان، با تأيید این خبر نوشت: دادسرا برای موکلش در مورد اتهام جاسوسی، قرار منع تعقیب صادر کرده است.

«هوشنگ پوربابائی» همچنین حکم «پنج‌سال انفصال از خدمات دولتی» برای موکلش را تکذیب کرد، اما گفت، رأی صادره براي موکلش شامل پنج سال محرومیت از خدمات دیپلماتیک است و موسويان می‌تواند در کلیه‌ مشاغل دولتی به‌جز بخش خدمات دیپلماتیک و سیاست خارجی اشتغال داشته باشد.

این در حالی است که خبرگزاری فارس، به نقل از یک مقام آگاه از انفصال پنج‌ساله موسویان، از خدمات دولتی خبر داده است.

پیش از این در شهریور ماه سال ۸۶ شعبه چهارم دادگاه کارکنان دولت موسویان را از اتهاماتش تبرئه کرد، اما پس از اعتراض «محمود احمدی‌نژاد» به این اقدام دادگاه، قاضی مرتضوی، از مفتوح بودن پرونده وی خبر داد.

حسین موسویان کیست؟
حسین موسویان در ویکی‌پدیا

به‌گفته وکیل موسویان، دادگاه رسیدگی‌کننده به اتهامات این مقام سابق مذاکرات هسته‌ای ایران با درخواست برگزاری علنی دادگاه موکلش مخالفت کرده بود.

آقای موسویان در 10 اردیبهشت‌ماه سال گذشته به اتهام «نگهداری اسناد محرمانه» و «ارائه اطلاعات» به کشور‌های غربی و با شکایت وزارت اطلاعات به مدت 8 روز بازداشت و سپس با وثیقه 2میلیارد ریالی آزاد شد.

موسویان در زمان ریاست‌جمهوری محمد‌خاتمی، سخنگوی گروه مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی «حسن روحانی» بود.

در همین رابطه
دیدار موسویان با خاتمی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)