تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله‌های مطبوعات

"جشنی که باید «ملی» شود"
روزنامه اعتماد‌ملی سرمقاله امروز خود را به "جشن ملی فن‌آوری هسته‌ای" در ایران اختصاص داده است.

این روزنامه با انتقاد از مواضع رئیس‌جمهوری ایران در دو سال گذشته مبنی بر کم اهمیت جلوه دادن نقش مدیران گذشته در دستیابی به این پیشرفت علمی، می‌نویسد:" هیچ ایرانی نمی‌تواند از دستیابی ایران به این دانش عظیم و پیچیده مغرور نباشد، اما این شنل افتخار نمی‌تواند فقط بر قبای یک دولت نشیند."

اعتماد‌ملی در پایان می‌آورد:" روز 20 فروردین می‌تواند و باید چنان همه‌گیر شود که نه به‌عنوان تبلیغاتی دولتی که جشنی ملی و فراگیر برگزار شده و سهم کوشندگان این مسیر تعیین و مورد تقدیر قرار گیرد."

"واگذاری اشتباه، ورشکستگی طلبکاران "
روزنامه مردم‌سالاری در سرمقاله امروز خود به "طرح واگذاری 30 شرکت از سوی دولت جهت پرداخت بدهی" واکنش نشان داد.

سرمقاله‌نویس مردم‌سالاری با طرح این پرسش که" سرمایه شرکت‌های واگذار شده چگونه به صندوق دولت بازگردانده می‌شود؟ می‌نویسد "ظرفیت محدود بورس" در پذیرش سهام این شرکت‌ها یکی از مشکلات عمده در تحقق اجرای این طرح است.

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود با اشاره ابهام در "طرز ارزش ‌گذاری" این شرکت‌ها، هشدار می‌دهد:" با این اقدام دولت، صندوق‌های طرف معامله دچار ورشکستگی می‌شوند."

مردم‌سالاری در پایان نیز پیش‌بینی کرد، این طرح در بلندمدت به "ورشکستگی"شرکت‌های واگذار شده منجر شود.

"شکوفایی فناوری هسته‌ای"
روزنامه رسالت سرمقاله امروز خود را به موضوع "جشن هسته‌ای جمهوری اسلامی در روز 20 فروردین" اختصاص داده است.

سرمقاله‌نویس این روزنامه با تاکید بر "حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای" از سوی جمهوری اسلامی، می‌نویسد:" دستیابى به فناورى هسته‌اى مانند هر دانش دیگرى مستلزم خودباوری و اعتماد به نفس ملی است."

روزنامه رسالت در ادامه سرمقاله خود با "استثنائی" خواندن ملت ایران، رمز این استثناء را در "ملی‌شدن صنعت نفت"، "برپایی نظام مشروطه" و "پیوند دین و سیاست" در تاریخ ایران می‌داند.

ای روزنامه در پایان سرمقاله خود، با "نوآوری" خواندن غنی‌سازی اورانیوم در جمهوری اسلامی، خواهان ادامه آن برای "شکوفائی" هرچه بیشتر شد.

"جشن 87 شیرین‌تر از جشن 86"
روزنامه سیاست‌روز هم سرمقاله امروز خود را به "روز ملی‌ فن‌آوری هسته‌ای" در ایران اختصاص داده است.

به‌نوشته سرمقاله‌نویس سیاست‌روز، ایران با استراتژی دقیق خود توانست "زیاده‌طلبان اروپایی و آمریکایی را از میدان خارج" کند.

این روزنامه، این "پیروزی" جمهوری اسلامی را نتیجه " تدابیر اندیشیده شده از سوی راهبران نظام و البته همراهی این تدابیر از سوی شهروندان و آحادملت ایران" ارزیابی می‌کند.

سیاست‌روز برهمین اساس نتیجه می‌گیرد، باید "جشن سال 87" باشکوه‌تر از جشن سال گذشته برگزار شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)