تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ساخت فیلم «فراتر از فتنه» در پاسخ به اهانت به مسلمانان

یک گروه غیردولتی در ایران با ساخت فیلمی مستند در مورد انجیل، به فیلم فتنه که توسط خیرت ویلدرس نماینده پارلمان هلند در اینترنت پخش شده است، پاسخ می‌دهد.

خبرگزاری فارس نوشت، این فیلم با عنوان "فراتر از فتنه" در حال ساخت توسط یک سازمان غیردولتی به‌نام "اسلام و مسیحیت" است.

"رادینک ون ولنهون" سفیر هلند در ایران اخیرا به وزارت‌خارجه این کشور برای اعتراض علیه فیلم "فتنه" که دولت هلند نیز از آن فاصله گرفته است، فرا خوانده شده بود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، "محمد‌علی حسینی" سخنگوی دولت نیز امروز(دوشنبه) ضمن محکوم کردن این فیلم آن را "انتقام علیه اسلام و مسلمانان" توسط برخی شهروندان غربی ارزیابی کرد.

روز گذشته 40 دانشجوی دانشجوی بسیجی که ازسوی 100 پلیس تحت مراقبت بودند در مقابل سفارت هلند در تهران تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفیراین کشور و قطع فعالیت شرکت نفتی "شل" در جمهوری اسلامی شدند.

پیشتر غلامعلی حداد‌عادل رئیس مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این‌که کشورهای مسلمان باید محصولات تمام کشورهایی که در آن به اصول "مقدس اسلامی" اهانت می‌شود را بایکوت کنند، غرب را نیز متهم به استفاده از کتاب، فیلم، کارتون و وسایل ارتباط جمعی برای تضعیف دین اسلام کرد.

براساس اعلام عوامل این فیلم، مستند "فراتر از فتنه" درصدد نقد "افراط‌گرایی" در جهان غرب و مسیحیت و مقایسه آن با جریان‌های "افراطی همچون صهیونیسم و القاعده" است و به رهبران ادیان و پیروان آن‌ها این پیام را می‌دهد.

این فیلم همچنین، درصدد بازگو کردن "خشونت‌های حیرت‌آور" و "نسل کشی‌های" میلیونی است.

نظرهای خوانندگان

همه معترضین از نوچه های گروه فشار و مثل اراذل و اوباش زمان شاه بودند هیچکدام دانشجو نبودند

-- بدون نام ، Apr 7, 2008 در ساعت 05:18 PM

خيلي بده كه يه نفري تو يه جاي دنيا يه كاري رو مي‌كنه تو يه كشور ديگه يه مشت آدم با هم درگير بشن. يه ذره به دور از عقله. الان واقعا مشكل ما فقط همينه؟؟ خدا رو شكر اقتصاد روپايي داريم؟ سياست خارجي قوي داريم؟ فرهنگ درستي داريم؟

-- بدون نام ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:18 PM

ای کاش شما هم در همسایگی سفارت هلند زندگی میکردید و میدید که به اصطلاح "معترضین" را با اتوبوس شرکت واحد آوردند و آنوقت قضاوت میکردید که اینها دانشجو هستند؟؟ اگر هم بودند از دانشجويان دانشگاه پیام نور دوقوز آباد که احتمالآ با وعده دادن یک پرس کوبیده به آنجا آورده شده بودند....

-- سارا ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:18 PM

جالبه
این جناب بدون نام احتمالا توی وزارت علوم کار میکنه که ندیده تشخیص میده دانشجو نبودند!
لابد دانشجو فقط اونایی هستن که بخاطر غذای سلف تحصن می کنن!
برای بعضی همیشه شکم مهمتر از اعتقاده!!!!

-- میم نقطه ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:18 PM

من دانشجو بودم مخلفت هايي دارم ولي درمورد توهين به اعتقادات نمي توان ساكت نشست
البته تعداد ما خيلي بيشتر از 100نفر بود

-- دانشجو ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:18 PM

فیلم فتنه حقیقت محض بود . خدایی بعضی چیزها رو هم نگفت .مثلا حتما خراب کردن قبرستان بهاییان توسط دیگر مسلمین رو دیدید مگه نه ؟

-- ali ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:18 PM

40 نفر هم شد تعداد تلويزيون وقتي مي خواست اين صحنه رو نشون بده از نزديك نشون مي داد به طوري كه تو تصوير 2 تا 3 نفر بيشتر قرار نمي گرفت تا مردم نبينند كه فقط 40 نفر اراذل جمع شدند آخه آبروشون ميرفت.

-- بدون نام ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:18 PM

در واقع آزادی بیان را تا حد ممکن باید محترم دانست و بنظرم همینکه این آقایون بسیجی دست از پنجه بکس و قمه کشی و عربده کشی بردارندو جواب فیلم رو با فیلم بدن خیلی خوبه باید کمی اسفند براشون دود کنیم.

-- شهنام ، Apr 9, 2008 در ساعت 05:18 PM

من فيلم را نديده ام که در موردش چيز بگويم ولي فکر مي کنم اين ها همه اش جنجال رسانه ها است يکي هر کس به شيوه خودش مو ضعات را ژرداخت مي کند پس تا فيلم را نبينم چيزي نمي گويم.

-- فرهاى ، Apr 15, 2008 در ساعت 05:18 PM

جناب علی،
خوبه که قبل از تایید کردن هرچی که از اون ور آب میاد و برخلاف اسلامه، لااقل یه نگاه به ترجمه ها و آیه هایی که در فیلم روشون تاکید میشه بندازی.
فیلم اینقدر ناشیانه درست شده که حتی آیه ای از قرآن رو که در مورد جهنمه به این دنیا و 11 سپتامبر نسبت میده.
به قول سالار شهیدان:
اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید.

-- مسلمان ، Jul 6, 2008 در ساعت 05:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)