تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

لغو امتیاز چهار نشریه دیگر در ایران

هیأت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد مجوز چهار نشریه دیگر را لغو کرد تا تعداد نشریاتی که از سوی این هیأت در یک‌سال اخیر لغو مجوز شده‌‌اند، به ۱۸ نشریه برسد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، مهم‌ترین علت اصلی لغو مجوز نشریات «صبح ورزش»، «ایمن گستر»، «گزیده پژوهش‌های جهان» و «لاله»، «انتشار نامنظم» اعلام شده است.

پیش‌تر روزنامه‌ها و نشریاتی همچون: شرق، هم‌میهن، آریا، زنان، مدرسه، دنیای تصویر، هفت، بازنگری، تلاش، صبح زندگی، به سوی افتخار، ندای ایران، شوکا و هاوار از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شده بودند.

به‌گفته روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد،‌ لغو مجوز این چهار نشریه، براساس ماده ۱۶ قانون مطبوعات صورت گرفته است.
ماده 16 قانون مطبوعات می‌گوید،انتشار نامنظم نشریه در یک‌سال بدون عذرموجه (به تشخیص هیأت نظارت بر مطبوعات)، موجب لغو پروانه نشریه خواهد شد.

محمد‌پرویز همچنین از موافقت این هیأت در جلسه امروز (دوشنبه) خود با انتشار دو ماهنامه، یک دوفصلنامه و پنج مورد تغییر صاحب امتیازی و ۱۴ مورد تغییر مدیرمسئولی نشریات موافقت کرده است.

لغو مجوز این نشریات در حالی صورت می‌گیرد که علیرضا ملکیان، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در بیستم مهرماه سال گذشته در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزایش لغو امتیاز نشریات در دولت محمود احمدی‌نژاد را رد و اعلام کرده بود جریان‌های سیاسی، چنین مسأله‌ای را به دولت نهم نسبت می‌دهند.


در همین رابطه:
* ۹ نشریه لغو امتیاز شدند

* گزارشگران بدون مرز خواستار رفع توقیف ۹ نشریه شد

نظرهای خوانندگان

خیلی باعث تعجبه که از نگاه زمانه دولت حق نداره قانون رو هم اجرا کنه!
خوب این از قدیم بوده و حالا هم هست که نشریاتی که نامنظم چاپ میشن بعد از اخطار توقیف میشن! چرا همه چیز رو سیاسی میبینید؟!!
انصاف...یه خورده لطفا"

-- میم نقطه ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:46 PM

اول شرق بعد هم که دنیای تصویر .دیگه روزنامه خووندن و گذاشتم کنار

-- زهرا س ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:46 PM

اين دولت مسوليت هيچ كدام از كارهايش را نمي پذيرد.

-- بدون نام ، Apr 8, 2008 در ساعت 05:46 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)