تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«نیمی از طلاق​های ایرانیان به دلیل مسائل جنسی است»

یک استاد دانشگاه در ایران نسبت به سیر صعود آمار طلاق هشدار داد و هزینه هر طلاق را بیشتر از هزینه یک بیمار تالاسمی دانست.

به گزارش ایسنا، سیدکاظم فروتن عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد با اشاره به مشکل جنسی زوج​های ایرانی گفت: «باید از تعصبات غلط در طرح مسائل جنسی جلوگیری بعمل آورد، زیرا مشکلات جنسی، انحراف جنسی نیست بلكه در صورت آموزش غلط ، امكان انحراف وجود دارد.»

وی با ذکر این نکته که نیمی از طلاق های زوجین به دلیلی مشکلات جنسی است گفت: «نگاه اسلام هم به غریزه جنسی نگاه نفی سلب و خشونت نیست بلکه بر ارضاء صحیح آن تاكید شده است. به همین علت نباید به علت نداشتن برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات جنسی، صورت مسئله را به كلی پاك كرد.»

سرپرست كلینیك سلامت خانواده خواستار تاسیس رشته تخصصی سلامت جنسی شد و افزود: «تعداد افراد متخصص برای آموزش و یا درمان اختلالات جنسی در كشور بسیار کم است و بسیاری از افرادی كه در رابطه با مسائل جنسی فعالیت می‌كنند، اطلاعاتی از درمان و یا نگرش صحیح به نحوه برخورد با مشکلات جنسی ندارند. بنابراین وظیفه وزارت علوم و وزارت بهداشت است که با ایجاد رشته تخصصی خانواده و سلامت جنسی، افراد خاصی را برای این مشکل جدی ولی به ظاهر پنهان جامعه، تربیت كنند.»

نگرانی کارشناسان از بالارفتن آمار طلاق در حالی صورت می گیرد که چندی پیش دولت به برگزارکنندگان کنگره "سلامت جنسی" پیام داده بود که عنوان این همایش را به "خانواده و باروری "تغییر دهند.

سازمان بهزیستی در تازه ترین آمار خود، نسبت نسبت طلاق به جمعیت كشوردر سال گذشته را ۱۳ صدم درصد اعلام كرده است. در همین حال رئیس سازمان ثبت احوال ایران گفته است: «از هر ۹‬مورد ازدواج یك مورد منجر به طلاق می‌شود.» محمد رضا آیت اللهی به ایرنا گفت: «در‪ ۹‬ماهه اول سال۸۶ بیش از ۷۵‬هزار و ۲۱۱‬مورد طلاق به ثبت رسیده است.»

موضوع مشکلات جسنی زوج های ایرانی در حالی مطرح می شود که دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشكی چندی پیش اعلام کرد كه ۴۰ درصد مردان از اختلالات جنسی رنج می‌برند. دكتر محمدرضا نوروزی در نشست روز ملی سلامت مردان از افزایش ۶۰ هزار نفری مردان نابارور در هر سال خبر داد و به ایسنا گفت ۱۵ درصد زوج‌های جوان از اختلالات ناباروری رنج می‌برند.

اختلالات ناباروی و تفاوت سلیقه های جنسی از جمله عواملی است که زوج های ایرانی را وادار به ترک یکدیگر می کند. برخی کارشناسان این اختلالات را ناشی آموزش ندیدن زوج ایرانی از روابط جنسی و الگوگیری از فیلم​های پورنو می​دانند.

آموزش و پرورش ایران دروسی درباره آموزش مسائل جنسی ندارد. همچنین در دانشگاه​های ایران یک درس تک واحدی به نام "تنظیم خانواده" وجود دارد که به صورت بسیار کلی و سربسته به نحوه جلوگیری از بارداری می​پردازد.

نظرهای خوانندگان

آخر چه فایده ای دارد که این گونه آمار و ارقام فقط در چنین جاهایی باید منتشر شود که اکثریت مردم دسترسی به ان ندارند. این جامعه هزینه ی سکوت خود و دیگران در قبال این گونه مسائل و تابوها را به بدترین نحو خواهد داد. مردمی که نمی خواهند ذره ای با عقل و منطق کار کنند همین بهتر که...

-- بیداد ، Apr 7, 2008 در ساعت 06:15 PM

رابطه ی پِغمبر اکران با عايشه رابطه ای منحصر به فرد رابطه ی يک زن با مرد و رابطه ای منحصر به فرد از نظر رابطه ی جنسی ست. متاسفانه جوانان ما و پيران ما بجای الگو برداری از ايشان به فیلمهای آنچنانی روی می آورند. اگر مردان پرسن و سال ما با دخترکان جوان شش هفت هشت ساله رابطه داشته باشند هرگز با اختلال روبر نمی شوند و اگر مختا شدند مشکل از مرد نیست و باید فورا دنبال راه و چاره ای ديگر و دخترکی ديگر باشد.

-- بدون نام ، Apr 7, 2008 در ساعت 06:15 PM

می خواهید ج.ا.ا را سرنگون کنید، اگر در کتب درسی به این مسائل اشاره شود که مملکت بر باد است

-- بدون نام ، Apr 7, 2008 در ساعت 06:15 PM

اصلا صحبتشم نکنید...ما با سلامتی جنسی مخالفیم...قبلا هم یبار گفتیم....فقط جلوی جمعیت صاب مرده رو بگیرین...بقیشو با نمک کافور دار حل میکنیم.

-- astm1834 ، Apr 7, 2008 در ساعت 06:15 PM

سلام....
پدران و مادران ما كه آموزش نديده بودند...
پدران ومادران آنها هم آموزش نديده بودند....
چرا اين آمار بالا آن زمان وجود نداشت؟.... مشكل از جاي ديگر نشات ميگيرد.... هر چيز به وقتش.... طرح اين مسائل براي دانش آموزان اصلا صحيح نميباشد.... مشكل چيز ديگر است.... بايد اسلام را كار بردي كنيم.... شعار اسلامي بودن نتيجه اش همين است.... بايد فرزندان ما بدانند كه رفتار هاي آنان چه عاقبت هايي براي آنان در آينده در بر دارد.... مشكل اصلي فاصله گرفتن از اسلام است.... كاش يادمان نميرفت كه خدا هميشه ناظر بر ماست.... و از ما سوال ميكند

-- رضا (varcoly1) ، Apr 7, 2008 در ساعت 06:15 PM

Agha Reza agar pedar o madar o jad o andar jade shoma moshkelate jensi nadashtand bekhatere ine ke dar an zaman amar o amar giri vojoud nadasht. Vali chizi ke eslame gholabi o akhoundie avarde moshkele jensi nist balke bishtar hamjensi o kessafatkarihayi hast ke serfan natijeye dorough o tazahor o fesharhaye khoshke mazhabi o .... az in harfa hast.

-- بدون نام ، Apr 8, 2008 در ساعت 06:15 PM

برخلاف آقای رضا من میگم مشکل دقیقا از خود اسلامه.....ناظر بودن وحس کردن خدا اصلا ربطی به اسلام نداره...این یه حی درونیه که باید تقویت بشه کاری که اسلام تو این سالها با مردم ما کرده در جهت دوری از خدا واخلاقیات بوده ...اصولا هر ایدوئولوژی اگه بهش میدون داده بشه به زندگی گند میزنه

-- وستا ، Apr 9, 2008 در ساعت 06:15 PM

متن خوبی بود . اما تا وقتی عقایدی چون کامنت جناب رضا در جوامع حاکمه کارها درست نخواهد شد . در این باره شاید در بلاگم نوشتم و لینک به مطلب شما خواهم داد.
درود

-- پوتین ، Apr 9, 2008 در ساعت 06:15 PM

سلام. مطلبی در این زمینه در وبلاگ کیوان آنلاین
http://www.k1-online.com/archives/002105.html

-- یه بنده خدا ، Apr 9, 2008 در ساعت 06:15 PM

ببخشید ها ...خودتون خندتون نمی گیره از حرفی که می زنید ....مردهای ایرانی سکس کردن بلد نیستند ....نکنه پسر های فامیل رو دیدین فکر کردین اسطوره قداست مردایرانی از بیست و سه سالگی به بعد حد اقل ده بار سکس رو داشته .....سکس کردن بلد خوب هم بلده از همین بلدیشه ...که تنوع طلب شده این چرت و پرت ها رو جمع کنین این امار و ارقام رو می دن ما ها رو خر کنن که نفهمیم تو کشورمون کشور اسلامیمون چه گه خوری ها یی که نمی شه ...اقایون هممون این یکی رو خوب بلیدم اگه تونیستی چهار نفر رو خر کنی باید بهت بگم اون هایی که شب به فکر نون شب شون فرصت کردن به سکس ندارند چه برسه بخوان طلاقم واسش بگیرن

-- وان ، Apr 10, 2008 در ساعت 06:15 PM

شما ها اگه به این که تو این جامعه رواج داره می گین اسلام که معلومه هیچی نمیفهمین!
یه نگاه به مسلمون های خارج از ایران بکنین ببین اسلام چی هست! اینی که ما داریم بازی سیاسیه رفقا!
همین الان تو روستاهای ما دختر 9 ساله شوهر می دن< ده تا دوست دخترای همه خط تو رو حریفه!
بستگی به جنس آدم داره... عربها خیلی خیلی زود بالغ میشن
آخه تو که علم نداری واسه چی چرت و پرت میگی؟

-- سهیل ، Apr 10, 2008 در ساعت 06:15 PM

تو نظرات یکی از دوستان بهترین نظر رو دادند !
چرا پدر و مادران ما و پدر و مادران آنها همچین مشکلی نداشتند ؟!
ظرفیت تحمل زوجین پایین اومده ...یا حتی میشه گفت به صفر رسیده ...
و در ضمن با تبلیغاتی که الان غرب و ... میکنه همین آماری هم که داریم خیلی عالیه .
اسلام رو فقط تو این میبینند که بیان و زن یارو رو جلو شوهرش بگیرند ... البته یه مسئله دیگه هم است .
اگه مرده غیرت داشته باشه نمیزاره زنش با این وضع تو جامعه بیاد .
ولی در هر صورت هیچ دین و مکتبی نگفته که بیاید تو خیابون و مردم رو به زوره باتون و زندان ببرید بهشت .
در هر صورت تا یه فکره اساسی در رابطه با این موضوع نشه آماره طلاق روز به روز بالا و بالاتر میره !

-- designer ، Apr 19, 2008 در ساعت 06:15 PM

hamaton ye taraf ama inam bedonin ke to har mamlekati vaghty joloye mardomo begiran mardom bishtar haris mishan ina hamash cherte.. in mamlekat iran dare az bein mireee ..

-------------------------------------------------
دوست گرامی
لطفاً نظرات خود را به خط فارسی بنویسید و از پینگلیش نوشتن خودداری کنید
زمانه

-- hamid ، Apr 26, 2008 در ساعت 06:15 PM

سلام
همه چیز در جامعه باید به صورت شفاف مطرح بشه. کودکان هم باید به روش مناسب آموزش ببینند، نوجوانان هم همینطور.
تعصب کور رو باید کنار گذاشت، موافق یا مخالف باید برهان و دلیل علمی و محکمه پسند داشته باشه

-- مهدی ، Sep 6, 2008 در ساعت 06:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)