تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دعوت حداد عادل به تحریم کالاهای هلندی

"غلامعلی حداد عادل" رئیس مجلس شورای اسلامی از کشورهای اسلامی خواست در واکنش به فیلم "ضد‌اسلامی" نماینده مجلس هلند، کالاهای هلندی را تحریم کنند.

فیلم پانزده دقیقه‌ای "فتنه" ساخته "خیرت ویلدرس" نماینده راست‌گرای پارلمان هلند تاکنون با اعتراض‌های زیادی در کشور‌های مسلمان مواجه شده است. مقامات ایران می‌گویند حامیان سازنده این فیلم "اسرائیل و آمریکا" هستند و هدفشان نشان دادن چهره‌ای "خشن" از اسلام در جهان است.

خبرگزاری ایسنا از قول حداد عادل اعلام کرد که بهترین واکنش جهان اسلام خودداری از خرید کالاهای ساخته شده در کشورهایی است که به خود اجازه می‌دهند به اسلام توهین کنند.

روز گذشته نیز دانشجویان بسیجی در تهران با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیزی از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا مسئله "توهین" به پیامبر اسلام و کتاب مسلمانان از سوی "خیرت ویلدرس" نماینده راست‌گرای پارلمان هلند را پیگیری کند.

پیشتر، دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های ایران، در اعتراض به چاپ کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام در نشریات دانمارک در برابر سفارت این کشور در تهران تجمع کرده بودند. آنان همچنین چندین بار در اعتراض به سیاست‌های بریتانیا و فرانسه در همراهی با برنامه‌های نظامی آمریکا در عراق در برابر سفارت‌خانه‌های این کشور‌ها در تهران دست به تجمعات مشابهی زده بودند.

براساس این گزارش، "حداد عادل" با تهدید کشورهای اروپایی به احتمال قطع رابطه تجاری کشور‌های مسلمان با آنان گفت: "از آ‌ن‌جایی که غربی‌ها بنده درهم و دینارند و پول برای آن‌ها حرف اصلی را می‌زند، وقتی اقتصاد خود را در خطر ببینند از راهی که در پیش گرفته‌اند برمی‌گردند."

به گفته وی، این اهرمی است که استفاده از آن احتیاج به تصویب هیچ مجمع جهانی ندارد و فقط باید توده‌های مردم آگاه و هدایت شوند و کالاهای کشورهای "اهانت کننده" را تحریم کنند.

دولت هلند تولید فیلم فتنه را محکوم کرده است. گروه های مختلفی در کشورهای غیر مسلمان، از جمله اتحادیه اروپا نیز این فیلم را محکوم کرده اند.

در همین‌رابطه
تجمع دانشجویان بسیجی مقابل سفارت هلند در تهران

نظرهای خوانندگان

روشنفكران ايراني به پا خيزيد !!!
ديگر وقت پيپ كشيدن و مانيفست صادر كردن نيست !
بيداد اين رژيم لعنتي كه براي همه چيز بيانيه صادر مي كند جز براي مردم ايران ....‌!!!
كاري كنيد !!!
از همه ي كساني كه هنوز آنقدر ضعيف نشدن كه با استبداد بجنگند خواهش مي كنم به جا ي دل بستن به چپ و راست مردانه بيايند و
ريشه ي درخت خشكيده ي نظام را قطع كنند!

-- مازيار ، Apr 6, 2008 در ساعت 05:30 PM

به آقای مهدی جامی مدیر رادیو زمانه پیشنهاد می کنم ایشان هم برای اعتراض به این فیلم حقوق ماهیانه خود را را که از پول دولت و مردم هلند است تحریم کنند . می کنند ؟... انشا الله !

-- منوچهر ، Apr 6, 2008 در ساعت 05:30 PM

به آقای مهدی جامی مدیر رادیو زمانه پیشنهاد می کنم ایشان هم برای اعتراض به این فیلم حقوق ماهیانه خود را را که از پول دولت و مردم هلند است تحریم کنند . می کنند ؟... انشا الله !

-- منوچهر ، Apr 6, 2008 در ساعت 05:30 PM

mibinid faghat Iran e ke baraye ingooneh mavared ssaro seda mikoneh!!!
chera Arabha laal shodand ???
Noone Molaa dar hamin baayaniehe hast!

-- بدون نام ، Apr 6, 2008 در ساعت 05:30 PM

خدایی پیام منوچهر خیلی با حال بود.

-- pari ، Apr 7, 2008 در ساعت 05:30 PM

اين فيلم نشان دهنده حقيقت اسلام است و هيچگونه توهيني نيست

-- حامي ، Apr 7, 2008 در ساعت 05:30 PM

اين فيلم نشان دهنده حقيقت اسلام است و هيچگونه توهيني نيست

-- حامي ، Apr 7, 2008 در ساعت 05:30 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)