تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

"بن‌هور" هالیوود درگذشت

"چارلتون هستون" برنده جایزه بهترین هنرپیشه مرد اسکار سال ۱۹۵۹به خاطر بازی در نقش "جودا‌ بن‌هور" در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشت که به گفته "بیل پاورز" سخنگوی خانواده هستون، وی که به خاطر بازی در نقش شخصیت‌های تاریخی - مذهبی چون السید، میکل‌آنژ، موسی و دیگر فیلم‌های حماسی دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی شهرت داشت، شنبه شب در خانه‌اش در "بورلی هیلز" در حال که همسرش بر بالینش حاضر بود، درگذشت.

پاورز از بیان هرگونه جزئیات درباره علت مرگ هستون خودداری کرد. این در حالی است که هستون در سال ۲۰۰۲ اعلام کرده بود که دچار بیماری آلزایمر شده‌است.

در بیانیه خانواده هستون آمده است: "چارلتون هستون به خاطر چانه استخوانی، شانه‌های پهن، صدای پرطنین و البته نقش‌هایی که بازی کرد در میان مردم شهرت داشت. کسی نمی‌تواند آرزوی زندگی کامل تر از او را داشته باشد و هیچ مردی نمی‌تواند بیش از او به خانواده، حرفه و کشورش چیزی بدهد."


وی که با نام اصلی "جان چارلز کارتر" در چهارم اکتبر ۱۹۲۳ در شیکاگو متولد شده بود، به خاطر فیزیک خاص بدن و صدایی رسا در طول سال‌ها چهره محبوب هالیوود بود. او خودش می‌گفت: "چهره من به قرن دیگری تعلق دارد."

"هستون" در فیلم های"بزرگ‌ترین نمایش روی زمین" (۱۹۵۲)، "ده فرمان" (۱۹۵۶)، "نشانی از شر" (۱۹۵۹)، "بن‌هور" (۱۹۵۹)، "السید" (۱۹۶۱)، "۵۵ روز در پکن" (۱۹۶۳)، "رنج و سرمستی" (۱۹۶۵)، "سرگرد داندی" (۱۹۶۵)، "خارطوم" (۱۹۶۶)، "سیاره میمون‌ها" (۱۹۶۸)، "مرد امگایی" (۱۹۷۱)، "خوراک سویا" (۱۹۷۳)، "زلزله" (۱۹۷۴)،‌ "مردی برای تمام فصول" (۱۹۸۸)، "جزیره گنج" (۱۹۸۹) و "سیاره میمون‌ها"(۲۰۰۱) بازی کرده است.

گفتنی است که وی از مدافعان جدی حمل قانونی اسلحه در آمريکا بود و از سال ۱۹۹۸رياست انجمن ملی اسلحه آمريکا(National Rifle Association) را به عهده داشت.

دفاع هستون از آزادی اسلحه در آمريکا به محبوبيت هنری او لطمه زيادی وارد کرد. او در صحنه ای از فيلم مايکل مور با نام "بولينگ برای کلمباين" که در باره فرهنگ داشتن اسلحه در آمريکا بود هم ظاهر شد و در آنجا نيز با قدرت از اعتقادش در اين زمينه دفاع کرد و به مخالفت با مايکل مور پرداخت. جمله او در اين مورد بسيار مشهور است که: "من اسلحه ام را وقتی به شما تحويل می دهم که بتوانيد آن را از دست سرد مرده ام بيرون بکشيد."

هستون جمهوری خواه بود و با تمام قوا از کانديداهای جمهوری خواهان حمايت می کرد. نطق او عليه بيل کلينتون بسيار مشهور است که در آن وی از کلينتون به خاطر استخدام سربازان همجنس گرا در ارتش و نابسامانی سيستم درمانی و از دست رفتن امنيت عمومی در آمريکا به شدت انتقاد کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)