تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع دانشجویان بسیجی مقابل سفارت هلند در تهران

گروهی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران، بعد از ظهر امروز در اعتراض به توهین به پیامبر اسلام و ساخت فيلم "فتنه" توسط خیرت ویلدرس نماينده راست‌گرای پارلمان اين كشور، در مقابل سفارت هلند در تهران تجمع کردند.

این تجمع از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران برپا شد درحالی که از ساعت‌ها قبل خیابان‌های اطراف سفارت هلند در محاصره نیروهای ضد‌‌شورش پلیس امنیت تهران بود.

پلیس از پیش از ظهر با استقرار نیروهای خود تردد در مجاور سفارت هلند در تهران را تحت کنترل داشت. همزمان با آغاز تجمع نیروهای پلیس نیز شمار افزون‌تری در محل یافتند.

به گزارش فارس، در این تجمع شرکت کنندگان پلاكاردهایی با عناوین "عشق محمد مي‌جوشد، قلب اروپا مدهوش مي‌شود"، "مرگ بر قلم بدست مزدور"، "اسلام سنگرهای كليدی دنيا را فتح خواهد كرد" و "سفير صهيونيستی ا‌خراج بايد گردد" در دست داشتند.


تجمع کنندگان پس از سر دادن شعارهایی مبنی بر درخواست از دولت احمدی نژاد برای اخراج سفیر هلند از ایران و نیز درخواست تصویب فوری طرح تحریم کالاهای هلندی از مجلس، آهسته به سمت ساختمان سفارت هلند پیش‌روی کردند.

در این تجمع یک نماینده از بسیج دانشجویی به عنوان سخنران حضور داشت. وی که سخنانش بارها با صدای نارنجک‌های دستی قطع شد در اظهارات خود گفت: "بار ديگر شاهد توهين به پيامبر اسلام هستيم، آيا باورهای مستقل و دانشجويان عدالتخواه سراسر جهان تاب تحمل اين توهين را دارند؟"

وي ادامه داد: "به نظر ما توهين به پيامبر اسلام نشانگر آن است كه استدلال‌های دين اسلام جاي خود را در جهان پيدا كرده و مخالفان آن جز توهين به ارزش‌هاي اسلام چاره‌ای ديگر ندارند. و اين نشانه ضعف آنها در مقابل خداپرستی و قدرت اسلام است. ما از سازمان ملل سوال می‌كنيم كه آيا اين توهين‌ها مخالف منشور سازمان ملل نيست؟ ما خواستار اين هستيم كه ايران و اعضای شورای امنيت و سازمان ملل به اين موضوع رسيدگی کنند."






او سپس خواستار تحريم كالاهای هلندی شد و گفت: "ما به تمام كشورهای اسلامی هشدار می‌دهيم كه نگذاريد خون مسلمانان به جوش آيد و خود آنها ريشه مفسدان و كسانی كه به اسلام توهين می‌كنند را بخشكانند."

در پایان سخنان این عضو بسیج اعلام شد که آنچه که از زبان وی گفته شده در واقع قطعنامه پایانی این تجمع محسوب می شود.

پس از این اعلام ، تجمع كنندگان با سردادن شعارهایی همچون "پشت صحنه توهين رژيم صهيونيستی است"، "يا ايها‌ المسلمون اتحدوا اتحدوا"، "حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست" و "مسلمان می‌ميرد ذلت نمی‌پذيرد" به سمت سفارت هلند تخم‌مرغ‌ پرداخت کردند و تجمع پایان یافت.

عکس‌های بیشتری از این تجمع را اینجا ببینید

اين تجمع به دعوت بسيج دانشجويی، دفتر تحكيم وحدت (طيف شيراز)، اتحاديه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشگاه‌ها، اتحاديه جامعه اسلامی دانشجويان و جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار شده بود.

فیلم 15 دقیقه‌ای "فتنه" ساخته "خیرت ويلدرس" نماینده راست‌گرای پارلمان هلند تاکنون با اعتراض‌های زیادی در کشور‌های مسلمان مواجه شده است. مقامات ایران می‌گویند حامیان سازنده این فیلم "اسرائیل و آمریکا" هستند و هدفشان نشان دادن چهره‌ای "خشن" از اسلام در جهان است.

این فیلم در بخش اول خود به صورت متناوب آیه‌ای از سوره‌های قرآن را تلاوت می‌کند و سپس رابطه‌ای میان مضمون آیه را با خشونت‌های تروریستی یا اندیشه‌های افراط‌گرایانه برجسته می‌سازد. صحنه‌هایی از بمب‌گذاری‌های لندن و مادرید و قتل کارگردان ضد اسلامی هلندی نیز در فیلم آمده است.

دولت هلند این فیلم را محکوم کرده است. گروه های مختلفی در کشورهای غیر مسلمان، از جمله اتحادیه اروپا نیز پخش این فیلم را محکوم کرده اند.

نظرهای خوانندگان

I do promise you that these guys have not even watched that short movie.

The movie doesnt comment on Islam at all... All it has been doing was reflecting some of the verses of Koran and its meaning and showing some fundamental extremists slaughtering civilians and terrorizing others

Well I am so sorry you can not take the reality which exists even in Iran.

-- Kaveh ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

من نمی‌دونم چرا: رهبران دینی به جای دادن فتوای جهاد برای کشتن مخالفین اسلام، فتوای جهاد برای شناساندن وجهه‌ی خوبی از اسلام و مبارزه با تندرو‌های مسلمان که این دیدگاه رو ایجاد کردن، بدهند. یا همین بسیجی‌ها نمی‌یان گند‌هایی که یک عده دیگه زدن و به اسم اسلام تموم شده رو پاک کنن و فقط شعار و نارنجک و این‌جور چیزا رو راه حل می‌دونن؟
در اینجا سخن یک بزرگی جای گفتن داره:
برای بیشتر مردم، مردن در راه آرمان‌ها راحت‌تر از زندگی کردن بر اساس آن‌ها است.

-- مهیار ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

درهفته پرسروصداي گذشته پيرامون فيلم کم و بيش ديدني فتنه،«زمانه»هرگز به آن بمب ساعتي که در شروع فيلم مي بينيم که در عمامه پيغمبر خدا جاسازي شده ودر پايان فيلم بطور غير مستقيم شاهد انفجار آن هستيم ، اشاره اي نميکند.به گمان من اين موضوع مايه اصلي بسياري از اعتراض هاست.

-- مستقيم ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است و قطعا پيامبران ما دلايل آشكار براى آنان آوردند [با اين همه] پس از آن بسيارى از ايشان در زمين زياده‏روى مى‏كنند (سوره ۵ ایه ۳۲ از قران) عجیب است که در زمانی که درمدت ۸ سال جنگ بیهوده ایران و عراق خونهای مسلمانان ریخته میشد از این نمایشات خبری نبود وحالا هم که روزانه خون در عراق جاری است باز هم اعتراضی نیست؟؟ پس تعیین کنیم راز این شعارهای تمام ناپذیر را.

-- بدون نام ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

من قصد توهين ندارم اما در وصف مرام و مسلك و منطق بسيجي ها يك جوك هست: يك روز از يك بسيجي مي پرسند ساعت چند است؟ او جواب مي دهد: هر چي آقا بگه!

-- وجيد ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

چه کسی این خبر رو تهیه کرده؟ من که اونجا بودم از این خبرها نبود!!! نارنجک دستی؟!

-- آرش عاشوری‌نیا ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

من از وقتی پست دادم ۵ تا پست اضافه شده ولی پست من نیومده:
من نمی‌دونم چرا: رهبران دینی به جای دادن فتوای جهاد برای کشتن مخالفین اسلام، فتوای جهاد برای شناساندن وجهه‌ی خوبی از اسلام و مبارزه با تندرو‌های مسلمان که این دیدگاه رو ایجاد کردن، بدهند. یا همین بسیجی‌ها نمی‌یان گند‌هایی که یک عده دیگه زدن و به اسم اسلام تموم شده رو پاک کنن و فقط شعار و نارنجک و این‌جور چیزا رو راه حل می‌دونن؟
در اینجا سخن یک بزرگی جای گفتن داره:
برای بیشتر مردم، مردن در راه آرمان‌ها راحت‌تر از زندگی کردن بر اساس آن‌ها است.

-- مهیار ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

من می ترسم نظرم را بنویسم چون می ترسم این بسیجی ها بیان منو بخورند از عکسشون وحشت کردم .

-- دادراد ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

من بعضی از این افرادی که تو عکس هستند رو از نزدیک می شناسم و میدونم که تا چه حد افراطی و بی منطق هستند. چندین بار هم باهاشون بحث کردم .برای من کاملا قابل انتظار بود که در این مورد هم اینچنین رفتار های غیر عقلانی از خودشون نشون بدند.قطعا اینها نماینده دانشجوهای ایران نیستند.

-- محمد ، Apr 5, 2008 در ساعت 06:44 PM

من فيلم "فتنه" را بارها تماشا کردم اما موضوعی که متناقض با قرآن ودستورات دين اسلام باشد در آن نديدم ۰ تنها موردی که غير واقعی به نظرم آمد تصوير پيامبر اسلام و بمب کوچکی بود که درعمامه وی قرار داشت ۰ در غير اينصورت ، مواردی که به اعدام ، آثار شکنجه ، منظره ای از قمه زدن ، قضييه حمله به برجهای دو قلو در آمريکا ، ادعای احمدی نژاد راجع به جهانی شدن اسلام و غيره مربوط می شد همه و همه با وقايع انجام گرفته و با واقعيتها منطبق بود ، اما مشکل ما مسلمانان در اين است که از قبول اشتباهات و کجروی های خود سرباز می زنيم تا جايی که آنها را عين صواب می دانيم ۰ شرط می بندم ۹۹ در صد از معترضين فيلم مزبور را نديده و به تحريک آخوندهای فتنه گر به کوچه وبازار سرازير شده اند ۰ فرشاد

-- Farshad ، Apr 6, 2008 در ساعت 06:44 PM

نارنجک دستی !!! به حق چیز های ندیده و نشنیده ...
خبر باید با صداقت تهیه بشه ...
اگر به دین و مذهب ما بی احترامی بشود
افراط گرایی معنا ندارد ...
همه باید یک صدا بشویم .
پس تهمت زدن از نظر این که بگیم فلانی تندرو
و افراطی است درست نیست .

-- navid ، Apr 6, 2008 در ساعت 06:44 PM

این تحفه ها اگه یک روز جیره و مواجبشون دیر بشه میرن جلوی وزارت علوم و .... تظاهرات می کنن . بالاخره وارد شدن به دانشگاه با درصدهای تک رقمی باید یک جوری جبران بشه . .

-- مهرداد ، Apr 6, 2008 در ساعت 06:44 PM

بسیجی ها بر اساس چیزهایی که در ذهنشان وارد شده عمل می کنند و عین عروسک کوکی هستند وحتی شاید بابت نمایششان پولی هم گرفته باشند.

-- پریزاد ، Apr 6, 2008 در ساعت 06:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)