تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازگرداندن تمامی زائران ایرانی از عراق

سازمان حج ایران از بازگشت تمامی زائران ایرانی که در عراق بودند، خبر داد.

به گزارش مهر، حسین اکبری یکی از مقامات این سازمان با اعلام "توقف اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات"، گفت که تمامی زائرانی که برای زیارت به عراق سفر کرده بودند به کشور بازگردانده شدند و در حال حاضر هیچ زائر ایرانی در عراق وجود ندارد. به گفته وی هم اکنون همچنان مرز عراق بسته است و هیچ زائر و کاروانی به این کشور وارد نمی شود. اکبری از توقف تردد کامل عراقی ها نیز خبر داد و اعلام کرد که هم اکنون به دلیل درگیری های داخلی عراق و وضعیت نا امن این کشور، دولت عراق حتی تردد عراقی ها را نیز از مرز ممنوع کرده است.

گفتنی است طی ۲۴ ساعت گذشته باردیگر درگیری‌ها میان نیروهای شبه نظامی مسلح و پلیس عراق و نیز نیروهای نظامی امریکا آغاز شده است.بر همین اساس دیروز اعلام شد که یک فروند بالگرد ارتش امریکا به روی افراد مظنون در بصره آتش گشوده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز از بصره، "تام هالووی" سخنگوی ارتش انگليس در بصره جزئيات مربوط به تلفات احتمالی اين حمله در منطقه "الحيانيه" را اعلام نكرد اما شاهدان عينی می گویند بر اثر اين حمله به چندين خانه خساراتی وارد شده و افرادی نيز كشته يا مجروح شده‌اند.

تلویزیون الجزیره نیز دقایقی قبل با پخش تصاویری از تظاهرات هواداران مقتدی صدر در بصره از آغاز مجدد نا آرامی ها در بصره خبر داده است.

گفتنی است دولت ایران نیز امروز از زبان سخنگوی خود نسبت به ادامه نا آرامی در عراق ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که امنیت در اعراق بیشترین سود را برای ایران دارد. این درحالی است که همزمان با انتشار اخبار غیر رسمی مبنی بر درخواست امریکا و دولت عراق برای برپایی دور چهارم مذاکرات امنیتی درباره عراق، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که تنها در صورت دریافت "درخواست رسمی" ایران حاضر شرکت مذاکرات سه جانبه خواهد بود.

به نظر می رسد که تحولات امنیتی هفته گذشته در عراق علت اصلی درخواست ها برای مذاکرات مجدد ایران و امریکا در عراق باشد.درخواستی که محسن حکیم از ارسال آن به تهران خبر داده است.

نظرهای خوانندگان

این زائران ایرانی به مشهدو قم که زیارتگاه حضرت معصوه و امام رضا ع هست نمی رن انوقت کلی پول خرج می کنند می رن تو این کشورهای عرب ها تازه جونشونم در خطر باشه . بابا جان برید مشهد قم کلی هم ثواب داره پولتونم تو مملکننون خرج کنید

-- فاطمه ، Apr 5, 2008 در ساعت 02:52 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)