تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست آزادی دو فعال جنبش زنان در ایران

پانصد فعال سیاسی و دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای به ادامه بازداشت"روناک صفازاده" و "هانا عبدی" دو فعال جنبش زنان در ایران، از سوی مقام‌های قضائی کردستان اعتراض کردند.

این دو فعال جنبش زنان و عضو کمپین یک میلیون امضاء هفت ماه است که در زندان بسر می‌برند. آن‌ها متهم به اقدام علیه "امنیت‌ملی" جمهوری اسلامی از طریق جمع‌آوری امضاء برای "کمپین رفع تبعیض علیه زنان" هستند.

به گزارش برخی سایت‌های اینترنتی، در بیانیه این فعالان مدنی و سیاسی آمده است:" فعالان حقوق‌بشر نگرانند که طرح اتهامات سنگین امنیتی علیه این دو، منجر به ادامه بازداشت آن‌ها و نیز صدور حکمی سنگین برایشان شود."

متن کامل بیانیه را بخوانید

"روناک صفرزاده" در ۸ اکتبر سال گذشته، در شهر سنندج به اتهام جمع کردن امضاء برای "کمپین برابری" از سوی ماموران اداره اطلاعات این شهر، واقع در شمال‌غربی ایران بازداشت شد.

فعالان سیاسی با انتشار این بیانیه اعلام کرده‌اند، با وجود پایان یافتن بازجویی‌ها و تشکیل پرونده و ارسال آن به دادگاه نگران آینده این دوفعال حقوق زنان هستند.

"هانا عبدی" دانشجوی روانشناسی در دانشگاه پیام‌نور بیجار است. وی در چهارم نوامبر سال گذشته توسط هفت تن از ماموران اداره اطلاعات در منزل پدربزرگش در سنندج دستگیر شد.

امضاء کنندگان این بیانیه از مقام‌های قضائی خواسته‌اند با به رسمیت شناختن" همه حقوق انسانی این دو فعال زنان، دستور توقف بازداشت و آزادی بی قید و شرط آنها را صادر" شود.

پیشتر ۶۰۰ تن از فعالان سیاسی و مدنی با انتشار بیانیه جداگانه‌ای خواستار آزادی خانم "صفارزاده" شده بودند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)