تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

امام جمعه مشهد: «بی‌حجابی جرم است»

امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بی‌حجابی را یك جرم دانست و گفت: افراد بی‌حجاب باید به عنوان یك مجرم تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا وی از مسئولان قضایی و امنیتی خواست با معضل بی‌حجابی با قاطعیت برخورد كنند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی افزود: بی‌حجابی منشا اكثر ناهنجاری‌های اجتماعی است. برخی مسئولان بر اساس یك منطق غلط عنوان می‌كنند معضل بی‌حجابی را باید با یك سری فعالیت‌های فرهنگی برطرف كرد در صورتی كه بی‌حجابی بایستی به عنوان یك جرم با قاطعیت و قدرت براندازی شود.

پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور ایران برخورد سختگیرانه‌تری با پوشش شهروندان ایرانی صورت می‌گیرد. از اردیبهشت سال ۸۶ طرحی در سراسر ایران موسوم به امنیت اجتماعی به اجرا درآمد که بر اساس آن با زنان که پوشش اسلامی نداشته باشند، تذکر و در صورت لزوم دستگیر می‌شوند.

براساس گزارش‌های غیر رسمی پس از دستگیری زنان از آنان تعهدکتبی گرفته می‌شود و از آنها به شیوه تبهکاران عکسبرداری و انگشت‌نگاری می‌شود.

با وجود انتقادهای گسترده به طرح امنیت اجتماعی به گفته مسئولان نیروی انتظامی در ایران، این طرح در سال ۸۷ نیز ادامه خواهد داشت. مانتو و روسری‌های کوتاه و چسبان، چکمه پاشنه بلند از مصادیق پوشش نامناسب اعلام شده‌است.

نظرهای خوانندگان

بی حجابی جرم است یا کثافتکاری های سردار نیروی انتظامی؟ خودشون از همه کثافت ترن . بی حجابی جرم نیست. با چشمان هیز به زنها نگاه کردن جرم است.

-- نانسی ، Apr 4, 2008 در ساعت 01:36 PM

اختلاس و رشوه و دزدی توسط علما وابسته به حکومت جرم نیست و اسلام را به خطر نمی اندازد فحشا توسط سردار زارعی و فرماندهان محترم سپاه و اطلاعات جرم نیست حضرات دود اسلام و انقلاب را می خورند و زحمتکش هستند تجاوز به یک دختر معصوم ÷پزشک و کشتن او توسط منکرات جرم نیست چون بدست مامور امام زمان (ع) انجام شده است عاملین فقر که خود باعث تن فروشی دختران دانشجو ما هستند و پول نفت خود این عزیزان از انها دریغ می کنند هیچ گناهی ندارند هزاران تن انواع مواد مخدر که در ایران توسط خود عوامل حکومت توضیع می شود جرم نیست چون منتسب به امام زمان هستند جرم فقط تنوع لیاس چند جوان که همه چیز از انها دریغ شده حتی شادی که ابتدایی ترین حق یک جوان است و همانند یک محکوم قاتل با او که جزو خوش اخلاق ترین جوانان دنیا هست برخورد گویی که همه این جنایات را او مرتکب شده و اوست مسول اقتصادو اعتیاد و فحشایی که نادانی خود این علما باعث ان شده است

-- بدون نام ، Apr 4, 2008 در ساعت 01:36 PM

در ایران همه چیز لحظه ای گران می شود .مشکل مسکن همان راه قطار هسته ای را طی می کندبی تر مز و با سرعت بسیار بالا روبه جلو مایحتاج مهم مردم قیمت سرسام اور پیدا کرده است با اندک کمبود واقعی چیزی بحران جدی جامعه را تهدبد می کند در حالیکه درامد نفت نتوانسته حتی اندکی از این فشار کم کند در عوض جواب انها بد حجابی جرم است دختر و زن بودن جرم است پسر بودن جرم است فقط باید نفس نکشی انهم قبر بسیار گران شده انهم برای ایرانی جرم است

-- بدون نام ، Apr 4, 2008 در ساعت 01:36 PM

گمانم دوباره يك جاى كار مى لنگد. انتخابات هم كه بخير گذشت حجاب دوباره شد مساله اصلي. برنامه اين سيرك وقت تنفس ندارد. يكي نيست به اين حضرات بگويد بابا ملت خسته است تازه از سفر عيد دوبي برگشته چرا اينقدر اذيت مى كنيد؟

-- كيوان ، Apr 4, 2008 در ساعت 01:36 PM

وقتی تروریستها حاکم میشوند...
اتفاقن جنتی هم چنین اعتقادی داره

-- احسان ، Apr 4, 2008 در ساعت 01:36 PM

رضا خان خواست با زور چادر را بردارد نتوانست حالا این آقایان می خواهند به زور بکشند بالا.
بابا حجاب که زوری نیست.

-- بدون نام ، Apr 5, 2008 در ساعت 01:36 PM

وقتي يه جامعه داريم كه همه (چه سردمدارانش چه مردم عاديش) از نظر جنسي مريضن، خيلي طبيعيه كه مسائلي از اين قبيل مصاديق، جرم و جنايت تعريف بشه. اين وسط من و توييم كه سرگرم بدبختي هاي متعددمونيم. اونايي كه بايد حالشونو بكنن، مي كنن،اسلحه هاشونو به لبنان و فلسطين مي فروشن، شب جمعه هم تو حرم سراشون با سه چهار نفر مي خوابن، به .. هم نيست حجاب چيه و مجرم كيه، اينا همه بهانس واسه سرگرم كردن مزاحم هايي مثل من و تو.

-- بدون نام ، Apr 5, 2008 در ساعت 01:36 PM

اين منطق (هر چه من نمي پسندم جرم است) نتيجه اي جز اين نخواهد داشت كه در آينده افرادي بگويند باحجابي جرم است.

-- بدون نام ، Apr 5, 2008 در ساعت 01:36 PM

اقای امام »» جمعه «« لطف کن ! و بگذار تا ملت همیشه در عذاب و رنج در تحصیل لقمه نانی شرافتمندانه ، در کنار فقر و فحشا و بیعدالتیهای اجتمائي که زائیده حکومتیست که امثال شما بر انان تحمیل کرده اند ۳۶۵ روز بسوزند و بسازند تا انکه شاید »» فرجی «« بشود و نجاتی فراهم اید !!. فقط فراموش نکن که دنئیائیست امروز پر از عجایب حیرت اور تکنولوژی که همه لحظات مردم ، چه رهبر و چه پیرو را ثبت و ضبظ میکنند !!.
اینگونه میکروفونها دست خیلیهای دیگر هم بوده ! و از دستشان گرفته شده و خیلی راحت میتوان سرنوشت انان را از طریق فیلم و یا صدا و یا عکس و جرایدی که در دسترس همه است مشاهده کرد و شاید هم از انان »» پند «« گرفت !!.
اخر خدا نشناس »» حجاب چه ربطی به اینهمه بدبختی ئی که بر سر مردم امده دارد ؟! والله خجالت هم خوب چیزیست !. مردمی به وسعت دنیا شما را مسخره میکنند ! و ملتی به پهناوری ایران نفرینتان میکنند ! اما شما انگار نه انگار که یعنی »» نماینده گان خدائيت ! و نه نماینده شیطان !! ««.
شما برو و گوش کن و از روی منبر هم انان را طوری بلند بگو تا رئیس و رؤسایت هم انان را بشنوند ! انها نیز لازمشان است که بشنوند!.

-- داوید. ، Apr 5, 2008 در ساعت 01:36 PM

من فکرمی‌کنم مسئله‌ای که افراد کمتر به اون می‌پردازن-که در کامنت ها هم دیده میشه- پرداختن به خواست آزادی است. یعنی به جای اینکه بگیم: اونها خراب یا دزد یا . . . هستن بیشتر مستقیم بگیم که می‌خوایم لباسمون رو خودمون انتخاب کنیم، با جنس مخالفمون بگردیم و اینا به هیچ کس مربوط نیست.

-- مهیار ، Apr 5, 2008 در ساعت 01:36 PM

این مقاله را هم که آقای طهماسبی در مورد حجاب نوشته است هم نگاه کنید بد نیست
http://www.ali-tahmasebi.com/index.php?newsid=109

-- احمد ، Apr 5, 2008 در ساعت 01:36 PM

آقا چرا قاطي مي كنيد خب شما هم اگر جيره خوره اين دولت بوديد و تو كلتون اسلام ناب محمدي تزريق كرده بودند . غير اين چيزي استخراج نميشد. هنوز كه هنوز مردمان اين مملكت وقتي يك زن بي حجاب ميبينن فكر مي كنند كه حتما فاسد الاخلاق است و به خودشون اجازه ميدهند كه راجع بهش فكرهاي ناهنجار كنند . بابا كله هامون خراب اين مملكت درست بشو نيست از زنها فقط يك چيز مي بينيم -sex- درست بشو نيستيم. متاسفم

-- شهاب ، Apr 6, 2008 در ساعت 01:36 PM

بترسین از روزی که به ناموس شما تجاوز بشه ای متحجران دیندار ای عالمان جاهل !!

-- حمید ، Apr 6, 2008 در ساعت 01:36 PM

من بعنوان یک روانشناس معتقدم بهتر است دختروپسرهای عزیز قبل از هرگونه انتخاب رفتار ولباس به عواقب شخصی ان بیندیشندتا بعد مجبور به خودکشی و...نشوند دوستان عزیزم اگربدنیدچه رنجی میکشم وچقدرتلاش میکنم تادختری راکه روابط داشته ازخودکشی منصرف کنم یاپسری راکه سرخورده از دوست دخترش شده ازانتقام یا...بازدارم شما جوانان فهمیده ایرانی قبل از احساستان بیشتر فکر کنید ارزومندسربلندی شما سینا

-- سینا ، Apr 20, 2008 در ساعت 01:36 PM

آقايون آخوندا:
بي حجابي جرم نيست بردن زنان به زير پارچه هاي سياه ونگهداري آنان در خانه و تملك
مردان برزنان بعنوان يكي از لوازم خانه جرم است
قيافه وريخت شما ولبخند حق به جانبتان هنگام دروغ گفتن به مردم ايران جرم است

-- مهران ، Apr 23, 2008 در ساعت 01:36 PM

آقاي روانشناس
سينا جان
بخاطر اينكه به جوانان ايراني كمك ميكني ممنونم ولي مردم ايران از شما تحصيلكرده ها انتظار بيش از اين دارند
آيا شما به اين مسعله اعتقاد نداري كه سلب آزاديهاي فردي فقر وآزادي جنسي باعث بروز بسياري از بيماريها وعقده هاي رواني شده?

-- مهران ، Apr 23, 2008 در ساعت 01:36 PM

سلام دوستایی که این نظرات رو نوشتید من هم یکی از شماها ، یه ایرانی
شما به دیگران چی کار دارید ، حالا این آقای امام جمعه یه چیزی گفت شما چرا قاطی کردید بهتون برخورده ، من با حرف آقای امام جمعه کاری ندارم . کی گفت زنان در جامعه محروم هستند ، تا شما خودتون خوب باشید اگه درست رفتار کنید امنیت هم وجود داره .
جوانان ما با بی فکری دنبال مد ها و لباس هایی می رن که در شان یک دختر و پسر مسلمانی که در جامعه اسلامی زندگی می کنه نیست .
اکثر جوانان میگن شما به حجابمون چی کار دارید دل باید پاک باشه که دل ما هم پاکه در حالی که خودمون رو داریم گول می زنیم .
مگه من و شما خدا رو با اون همه نعمت و زیبایی هایی که اطرافمون هست ، با مرگ و میرهایی که اتفاق می افته هنوز درک نکردیم ؟
مگه نمی دونیم که همه چیز در دست خداست حتی لحظه ای دیگر که نمی دونیم چه اتفاقی می افته ؟ پس چرا به حرف خدا گوش نمی کنیم یا گوش نکنیم
من نمی گم که چون آقای امام جمعه یه چیزی رو گفته ما باید بگیم درسته یا غلط ، چرا خودمان به دنبال حقیقت نرویم و این حرف ها رو از کسایی بشنویم که حالا یا قبول داریم یا نداریم (نمی دونیم خودشون چه طورن ) اگه همه آدما چه ما جوانان و چه مسئولان به فکر درست کردن مملکتمون نباشیم پس کی بیاد ، بیگانه ؟ کسانی به نامسون مملکت تجاوز کنن.
درسته قاچاق هست ، اعتیاد ، دزدی ،رشوه گیری ها، ربا و ...ولی چرا ما خودمان را با بی حجابی با مو دراوردن،لباس تنگ پوشیدن ،شلوار کوتاه پوشیدن و... و پسر ها با مدل موهای عجیب و غریب ، زیر ابرو برداشتن و .. که فکر می کنن قشنگ می شن در حالی که این طور نیست ،این ها در حقیقت نشان دهنده ضعف نفس انسانیست که ما به جای اینکه در زندگی به عقل خودمان متکی باشیم گول شیطان را خودیم و روزی که باید فرا برسه می یاد و آن روز هست که پشیمان تر از همیشه به یاد این روز ها می افتیم .
روزگار ما همان روزگار آدم و حواست که شیطان می خواهد از هر طریقی ما را به وسوسه آن میوه ممنوعه بیاندازد .
امیدوارم انقدر خوب باشیم که دیگر کسی نیاید و نگید که چه طور زندگی کنیم . موفق باشید

-- دنیا سرای زندگی ، May 6, 2008 در ساعت 01:36 PM

بله جرم است

-- علی ، May 7, 2008 در ساعت 01:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)